SOD TORAH
ח' אב התשעח (00:59), פרשת
חפש את הדברים הכי מעניינים בתורה: שם המשפחה שלך, השם שלך, מקום העבודה, בת הזוג שלך
 
צור קשר: sodtorah@gmail.com
מילון ארמית פורומים לוח שנה תוכנה להגהות תפילין
חיפוש דילוגים בתורה
חיפוש ביטוי:   איפוס
שיטת חיפוש:  אזור לחיפוש:
אפשרויות הצגת הסתברויות בטבלה הצג תוויותהצג פסוקיםשלח טבלה לחבר הצג דו"ח הסתברות
הגדרות טבלה
רוחב טבלה לפי דילוג + - LCM GCF סידור אוטומטי
התחל טבלה מ- עד « » סידור אורך טבלה
חיתוך רוחב טבלה עד
רוחב הטבלה: + - אורך טבלה: + - מיקום הדילוג: [ | ]
חיתוך רוחב טבלה
ביטוי: | דילוג:
הפסוק שחותך את האות המסומנת בביטוי:
אמרצואתבניישראלואמרתאלהםאתקרבנילחמילאשיריחניחחיתשמרולהקריבליבמועדוואמרתלהםזההאש
האשרתקריבוליהוהכבשיםבנישנהתמימםשניםליוםעלהתמידאתהכבשאחדתעשהבבקרואתהכבשהשניתעשהב
יןהערביםועשיריתהאיפהסלתלמנחהבלולהבשמןכתיתרביעתההיןעלתתמידהעשיהבהרסינילריחניחחאש
הליהוהונסכורביעתההיןלכבשהאחדבקדשהסךנסךשכרליהוהואתהכבשהשניתעשהביןהערביםכמנחתהבקר
וכנסכותעשהאשהריחניחחליהוהוביוםהשבתשניכבשיםבנישנהתמימםושניעשרניםסלתמנחהבלולהבשמן
ונסכועלתשבתבשבתועלעלתהתמידונסכהובראשיחדשיכםתקריבועלהליהוהפריםבניבקרשניםואילאחדכ
בשיםבנישנהשבעהתמימםושלשהעשרניםסלתמנחהבלולהבשמןלפרהאחדושניעשרניםסלתמנחהבלולהבשמן
לאילהאחדועשרןעשרוןסלתמנחהבלולהבשמןלכבשהאחדעלהריחניחחאשהליהוהונסכיהםחציההיןיהיהל
פרושלישתההיןלאילורביעתההיןלכבשייןזאתעלתחדשבחדשולחדשיהשנהושעירעזיםאחדלחטאתליהוהע
לעלתהתמידיעשהונסכוובחדשהראשוןבארבעהעשריוםלחדשפסחליהוהובחמשהעשריוםלחדשהזהחגשבעתי
מיםמצותיאכלביוםהראשוןמקראקדשכלמלאכתעבדהלאתעשווהקרבתםאשהעלהליהוהפריםבניבקרשניםוא
ילאחדושבעהכבשיםבנישנהתמימםיהיולכםומנחתםסלתבלולהבשמןשלשהעשרניםלפרושניעשרניםלאילת
עשועשרוןעשרוןתעשהלכבשהאחדלשבעתהכבשיםושעירחטאתאחדלכפרעליכםמלבדעלתהבקראשרלעלתהתמי
דתעשואתאלהכאלהתעשוליוםשבעתימיםלחםאשהריחניחחליהוהעלעולתהתמידיעשהונסכווביוםהשביעי
מקראקדשיהיהלכםכלמלאכתעבדהלאתעשווביוםהבכוריםבהקריבכםמנחהחדשהליהוהבשבעתיכםמקראקדש
יהיהלכםכלמלאכתעבדהלאתעשווהקרבתםעולהלריחניחחליהוהפריםבניבקרשניםאילאחדשבעהכבשיםבנ
ישנהומנחתםסלתבלולהבשמןשלשהעשרניםלפרהאחדשניעשרניםלאילהאחדעשרוןעשרוןלכבשהאחדלשבעת
הכבשיםשעירעזיםאחדלכפרעליכםמלבדעלתהתמידומנחתותעשותמימםיהיולכםונסכיהםובחדשהשביעיב
אחדלחדשמקראקדשיהיהלכםכלמלאכתעבדהלאתעשויוםתרועהיהיהלכםועשיתםעלהלריחניחחליהוהפרבן
בקראחדאילאחדכבשיםבנישנהשבעהתמימםומנחתםסלתבלולהבשמןשלשהעשרניםלפרשניעשרניםלאילועש
 ינון שמו, משיח
זיכוי הרבים:

חיפשנו את הביטוי: "ינון שמו", מהמזמור ע"ב בתהילים שמדבר על שלמה המלך ועל משיח:

א  לִשְׁלֹמֹה אֱלֹהִים מִשְׁפָּטֶיךָ לְמֶלֶךְ תֵּן וְצִדְקָתְךָ לְבֶן מֶלֶךְ: ב  יָדִין עַמְּךָ בְצֶדֶק וַעֲנִיֶּיךָ בְמִשְׁפָּט: ג  יִשְׂאוּ הָרִים שָׁלוֹם לָעָם וּגְבָעוֹת בִּצְדָקָה: ד  יִשְׁפֹּט עֲנִיֵּי עָם יוֹשִׁיעַ לִבְנֵי אֶבְיוֹן וִידַכֵּא עוֹשֵׁק: ה  יִירָאוּךָ עִם שָׁמֶשׁ וְלִפְנֵי יָרֵחַ דּוֹר דּוֹרִים: ... יז  יְהִי שְׁמוֹ לְעוֹלָם לִפְנֵי שֶׁמֶשׁ יִנּוֹן שְׁמוֹ וְיִתְבָּרְכוּ בוֹ כָּל גּוֹיִם יְאַשְּׁרוּהוּ:

אנא עיין בטבלה הקודמת בהקשר לרעיון של "שם משיח" כדי להבין את הנאמר. ובקצרה רואים את הסופי תיבות "משיח" בפסוק "יִירָאוּךָ עִם שָׁמֶשׁ וְלִפְנֵי יָרֵחַ דּוֹר דּוֹרִים", וס"ת האלו של "משיח" היחידים בכל בתנ"ך. בנוסף נשים לב שהמילים שמש וירח: "ייראוך עם שמש ולפני ירח דור דורים", רומזות לשם "משיח" ואותיות שמש ירח הם "משיח שר" כמו "אז ישיר משה" שאמרו שזה יהיה בביאת המשיח. וכן מובא בסנהדרין (צח:) בשם דבי רבי ינאי: ינון זה אחד מהשמות של משיח. וכן "שׂר משיח" בגימטריה עם האותיות "ישיר משה". מלשון שׂררה וגדולה.

ובנוסף מצאנו בטבלה את הדילוג המינימלי "משיח" חותך ממש את הדילוג המינימלי "ינון שמו", ויותר מזה, אפשר לראות בטבלה: "הכבשיםושעירחטאתאחדלכפרעליכם", רואים שבתוך הדילוג של "משיח", ישנם שני דילוגים נוספים של "שיםוש", ודילוג נוסף "ירח" (מינימליים). שרומזים בפירוש לפסוק לעיל: "יִירָאוּךָ עִם שָׁמֶשׁ וְלִפְנֵי יָרֵחַ דּוֹר דּוֹרִים".

ועוד ניראה מהפסוק עצמו: "וּשְׂעִיר חַטָּאת אֶחָד לְכַפֵּר עֲלֵיכֶם", וידוע ששעיר חטאת רומז לראש חודש, כאמור לעיל בשעיר דר"ח "וּשְׂעִיר עִזִּים אֶחָד לְחַטָּאת לה' עַל עֹלַת הַתָּמִיד יֵעָשֶׂה וְנִסְכּוֹ", משום שלמדנו בבניין אב משעיר דר"ח על כל שעירי המועדים שהם מכפרים על טומאת מקדש וקדשיו (רש"י). והדילוג "ינון שמו", חתך דווקא כאן בשעיר של פסח, משום שהמשיח אמור לחבר את השמש ואת הירח (עיין בטבלה הקודמת) ובפסח השמש והירח מלאים ונמצאים בשיא הייחוד, כי הירח בט"ו לחודש מלא, ובניסן השמש זורחת בדיוק בין מזרח למערב. ולכן אמר כאן "שעיר חטאת", לרמוז על שמיעט הקב"ה את הירח, שעי"ר חטא"ת נוטריקון שמעטתי את ירח, ובימות המשיח "והיה אור החמה כאור הלבנה".

ועוד דרשו את הפסוק הזה בברכות (כט:) : דא''ר חייא בר אבא א''ר יוחנן מצוה להתפלל עם דמדומי חמה וא''ר זירא מאי קראה (תהלים עב, ה) "ייראוך עם שמש ולפני ירח דור דורים", וכן בברכות (ט:) : תניא נמי הכי ותיקין היו גומרין אותה עם הנץ החמה כדי שיסמוך גאולה לתפלה ונמצא מתפלל ביום א''ר זירא מאי קראה (תהלים עב, ה) "ייראוך עם שמש ולפני ירח דור דורים". כלומר עם שמש, הכוונה בנץ החמה, ולפני ירח, הכוונה לעת ערב בשקיעה. שזה זמן התפילות של שחרית ומנחה לרוב העולם, וידוע שתפילות כנגד תמידים תקנום (ברכות כו:)א) , והנה חיפשנו גם את הדילוג "יהי שמו " הלקוח מהפסוק: "יהי שמו לעולם לפני שמש ינון שמו", ונימצא מינימלי חותך את הפסוק בטבלה: "ג  וְאָמַרְתָּ לָהֶם זֶה הָאִשֶּׁה אֲשֶׁר תַּקְרִיבוּ לַיהוָה כְּבָשִׂים בְּנֵי שָׁנָה תְמִימִם שְׁנַיִם לַיּוֹם עֹלָה תָמִיד: ד  אֶת הַכֶּבֶשׂ אֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם", שהקב"ה מצוה להקריב את קרבנות התמידים אחד בבוקר [עם שמש] ואחד בין הערבים [לפני ירח].

____________

א) ברכות (כו:) : ותניא כוותיה דר' יהושע בן לוי מפני מה אמרו תפלת השחר עד חצות שהרי תמיד של שחר קרב והולך עד חצות ורבי יהודה אומר עד ארבע שעות שהרי תמיד של שחר קרב והולך עד ארבע שעות ומפני מה אמרו תפלת המנחה עד הערב שהרי תמיד של בין הערבים קרב והולך עד הערב רבי יהודה אומר עד פלג המנחה שהרי תמיד של בין הערבים קרב והולך עד פלג המנחה.

תגובות

 או שאני חולם או שזה אכן הוא?? מה הסבירות שאני טועה???&n

נכתב בשם אדם אליוא בתאריך 01/02/2015, 09:52

טבלאות צפנים אחרונות

חושך חמה לוקה
מאת המערכת
85 צפיות
נושא: משיח וגאולה

דונלד טראמפ
מאת המערכת
177 צפיות
נושא: משיח וגאולה

קוריאה דרך כוכב
מאת המערכת
95 צפיות
נושא: משיח וגאולה

קוריאה י' השבטים
מאת המערכת
88 צפיות
נושא: משיח וגאולה

קוריאה בסוף העולם
מאת המערכת
94 צפיות
נושא: משיח וגאולה

תשעו היא תשעז
מאת המערכת
17 צפיות
נושא: משיח וגאולה

דרך כוכב מיעקב
מאת המערכת
22 צפיות
נושא: משיח וגאולה

למה אובמה אוכל 7 שקדים
מאת המערכת
23 צפיות
נושא: משיח וגאולה

שישה צדיקים ביום אחד
מאת המערכת
19 צפיות
נושא: משיח וגאולה

קץ דשמאל
מאת המערכת
17 צפיות
נושא: משיח וגאולה