SOD TORAH
יב' כסלו התשעט (02:26), פרשת
חפש את הדברים הכי מעניינים בתורה: שם המשפחה שלך, השם שלך, מקום העבודה, בת הזוג שלך
 
צור קשר: sodtorah@gmail.com
מילון ארמית פורומים לוח שנה תוכנה להגהות תפילין תרומות לאברכים

אנא עזרו לנו בתרומה להחזרה בתשובה ותקבלו את התוכנה לדילוגים + תיקון לשם שלכם לפי הדילוגים למעבר לתשלום

חיפוש דילוגים בתורה
חיפוש ביטוי:   איפוס
שיטת חיפוש:  אזור לחיפוש:
אפשרויות הצגת הסתברויות בטבלה הצג תוויותהצג פסוקיםשלח טבלה לחבר הצג דו"ח הסתברות
הגדרות טבלה
רוחב טבלה לפי דילוג + - LCM GCF סידור אוטומטי
התחל טבלה מ- עד « » סידור אורך טבלה
חיתוך רוחב טבלה עד
רוחב הטבלה: + - אורך טבלה: + - מיקום הדילוג: [ | ]
חיתוך רוחב טבלה
ביטוי: | דילוג:
הפסוק שחותך את האות המסומנת בביטוי:
להארץאשרנתןלהםיהוהויחראףיהוהביוםההואוישבעלאמראםיראוהאנשיםהעליםממצריםמבןעשריםשנהומעלהאתהאדמהאשרנשבעתילאברהםליצחקוליעקבכילאמלאואחריבלתיכלבבןיפנההקנזיויהושעבןנוןכימלאואחרייהוהויחראףיהוהבישראלוינעםבמדברארבעיםשנהעדתםכלהדורהעשההרעבעינייהוהוהנהקמתםתחתאבתיכםתרבותאנשיםחטאיםלספותעודעלחרוןאףיהוהאלישר
אלכיתשובןמאחריוויסףעודלהניחובמדברושחתםלכלהעםהזהויגשואליוויאמרוגדרתצאןנבנהלמקננופהועריםלטפנוואנחנונחלץחשיםלפניבניישראלעדאשראםהביאנםאלמקומםוישבטפנובעריהמבצרמפניישביהארץלאנשובאלבתינועדהתנחלבניישראלאישנחלתוכילאננחלאתםמעברלירדןוהלאהכיבאהנחלתנואלינומעברהירדןמזרחהויאמראליהםמשהאםתעשוןאתהדברהזהאםתח
לצולפנייהוהלמלחמהועברלכםכלחלוץאתהירדןלפנייהוהעדהורישואתאיביומפניוונכבשההארץלפנייהוהואחרתשבווהייתםנקיםמיהוהומישראלוהיתההארץהזאתלכםלאחזהלפנייהוהואםלאתעשוןכןהנהחטאתםליהוהודעוחטאתכםאשרתמצאאתכםבנולכםעריםלטפכםוגדרתלצנאכםוהיצאמפיכםתעשוויאמרבניגדובניראובןאלמשהלאמרעבדיךיעשוכאשראדנימצוהטפנונשינומקננ
ווכלבהמתנויהיושםבעריהגלעדועבדיךיעברוכלחלוץצבאלפנייהוהלמלחמהכאשראדנידברויצולהםמשהאתאלעזרהכהןואתיהושעבןנוןואתראשיאבותהמטותלבניישראלויאמרמשהאלהםאםיעברובניגדובניראובןאתכםאתהירדןכלחלוץלמלחמהלפנייהוהונכבשההארץלפניכםונתתםלהםאתארץהגלעדלאחזהואםלאיעברוחלוציםאתכםונאחזובתככםבארץכנעןויענובניגדובניראובן
לאמראתאשרדבריהוהאלעבדיךכןנעשהנחנונעברחלוציםלפנייהוהארץכנעןואתנואחזתנחלתנומעברלירדןויתןלהםמשהלבניגדולבניראובןולחצישבטמנשהבןיוסףאתממלכתסיחןמלךהאמריואתממלכתעוגמלךהבשןהארץלעריהבגבלתעריהארץסביבויבנובניגדאתדיבןואתעטרתואתערערואתעטרתשופןואתיעזרויגבההואתביתנמרהואתביתהרןערימבצרוגדרתצאןובניראובןבנואת
חשבוןואתאלעלאואתקריתיםואתנבוואתבעלמעוןמוסבתשםואתשבמהויקראובשמתאתשמותהעריםאשרבנווילכובנימכירבןמנשהגלעדהוילכדהויורשאתהאמריאשרבהויתןמשהאתהגלעדלמכירבןמנשהוישבבהויאירבןמנשההלךוילכדאתחותיהםויקראאתהןחותיאירונבחהלךוילכדאתקנתואתבנתיהויקראלהנבחבשמואלהמסעיבניישראלאשריצאומארץמצריםלצבאתםבידמשהואהרןויכת
במשהאתמוצאיהםלמסעיהםעלפייהוהואלהמסעיהםלמוצאיהםויסעומרעמססבחדשהראשוןבחמשהעשריוםלחדשהראשוןממחרתהפסחיצאובניישראלבידרמהלעיניכלמצריםומצריםמקבריםאתאשרהכהיהוהבהםכלבכורובאלהיהםעשהיהוהשפטיםויסעובניישראלמרעמססויחנובסכתויסעומסכתויחנובאתםאשרבקצההמדברויסעומאתםוישבעלפיהחירתאשרעלפניבעלצפוןויחנולפנימגדלוי
סעומפניהחירתויעברובתוךהיםהמדברהוילכודרךשלשתימיםבמדבראתםויחנובמרהויסעוממרהויבאואילמהובאילםשתיםעשרהעינתמיםושבעיםתמריםויחנושםויסעומאילםויחנועליםסוףויסעומיםסוףויחנובמדברסיןויסעוממדברסיןויחנובדפקהויסעומדפקהויחנובאלושויסעומאלושויחנוברפידםולאהיהשםמיםלעםלשתותויסעומרפידםויחנובמדברסיניויסעוממדברסיני
ויחנובקברתהתאוהויסעומקברתהתאוהויחנובחצרתויסעומחצרתויחנוברתמהויסעומרתמהויחנוברמןפרץויסעומרמןפרץויחנובלבנהויסעומלבנהויחנוברסהויסעומרסהויחנובקהלתהויסעומקהלתהויחנובהרשפרויסעומהרשפרויחנובחרדהויסעומחרדהויחנובמקהלתויסעוממקהלתויחנובתחתויסעומתחתויחנובתרחויסעומתרחויחנובמתקהויסעוממתקהויחנובחשמנהויסעו
מחשמנהויחנובמסרותויסעוממסרותויחנובבנייעקןויסעומבנייעקןויחנובחרהגדגדויסעומחרהגדגדויחנוביטבתהויסעומיטבתהויחנובעברנהויסעומעברנהויחנובעציןגברויסעומעציןגברויחנובמדברצןהואקדשויסעומקדשויחנובהרההרבקצהארץאדוםויעלאהרןהכהןאלהרההרעלפייהוהוימתשםבשנתהארבעיםלצאתבניישראלמארץמצריםבחדשהחמישיבאחדלחדשואהרןבןש
לשועשריםומאתשנהבמתובהרההרוישמעהכנענימלךערדוהואישבבנגבבארץכנעןבבאבניישראלויסעומהרההרויחנובצלמנהויסעומצלמנהויחנובפונןויסעומפונןויחנובאבתויסעומאבתויחנובעייהעבריםבגבולמואבויסעומעייםויחנובדיבןגדויסעומדיבןגדויחנובעלמןדבלתימהויסעומעלמןדבלתימהויחנובהריהעבריםלפנינבוויסעומהריהעבריםויחנובערבתמואבעליר
דןירחוויחנועלהירדןמביתהישמתעדאבלהשטיםבערבתמואבוידבריהוהאלמשהבערבתמואבעלירדןירחולאמרדבראלבניישראלואמרתאלהםכיאתםעבריםאתהירדןאלארץכנעןוהורשתםאתכלישביהארץמפניכםואבדתםאתכלמשכיתםואתכלצלמימסכתםתאבדוואתכלבמותםתשמידווהורשתםאתהארץוישבתםבהכילכםנתתיאתהארץלרשתאתהוהתנחלתםאתהארץבגורללמשפחתיכםלרבתרבואתנחל
תוולמעטתמעיטאתנחלתואלאשריצאלושמההגורללויהיהלמטותאבתיכםתתנחלוואםלאתורישואתישביהארץמפניכםוהיהאשרתותירומהםלשכיםבעיניכםולצנינםבצדיכםוצררואתכםעלהארץאשראתםישביםבהוהיהכאשרדמיתילעשותלהםאעשהלכםוידבריהוהאלמשהלאמרצואתבניישראלואמרתאלהםכיאתםבאיםאלהארץכנעןזאתהארץאשרתפללכםבנחלהארץכנעןלגבלתיהוהיהלכםפאתנגב
ממדברצןעלידיאדוםוהיהלכםגבולנגבמקצהיםהמלחקדמהונסבלכםהגבולמנגבלמעלהעקרביםועברצנהוהיהתוצאתיומנגבלקדשברנעויצאחצראדרועברעצמנהונסבהגבולמעצמוןנחלהמצריםוהיותוצאתיוהימהוגבוליםוהיהלכםהיםהגדולוגבולזהיהיהלכםגבוליםוזהיהיהלכםגבולצפוןמןהיםהגדלתתאולכםהרההרמהרההרתתאולבאחמתוהיותוצאתהגבלצדדהויצאהגבלזפרנהוהיו
תוצאתיוחצרעינןזהיהיהלכםגבולצפוןוהתאויתםלכםלגבולקדמהמחצרעינןשפמהוירדהגבלמשפםהרבלהמקדםלעיןוירדהגבלומחהעלכתףיםכנרתקדמהוירדהגבולהירדנהוהיותוצאתיויםהמלחזאתתהיהלכםהארץלגבלתיהסביבויצומשהאתבניישראללאמרזאתהארץאשרתתנחלואתהבגורלאשרצוהיהוהלתתלתשעתהמטותוחציהמטהכילקחומטהבניהראובנילביתאבתםומטהבניהגדילבית
אבתםוחצימטהמנשהלקחונחלתםשניהמטותוחציהמטהלקחונחלתםמעברלירדןירחוקדמהמזרחהוידבריהוהאלמשהלאמראלהשמותהאנשיםאשרינחלולכםאתהארץאלעזרהכהןויהושעבןנוןונשיאאחדנשיאאחדממטהתקחולנחלאתהארץואלהשמותהאנשיםלמטהיהודהכלבבןיפנהולמטהבנישמעוןשמואלבןעמיהודלמטהבנימןאלידדבןכסלוןולמטהבנידןנשיאבקיבןיגלילבנייוסףלמטהבנימ
נשהנשיאחניאלבןאפדולמטהבניאפריםנשיאקמואלבןשפטןולמטהבניזבולןנשיאאליצפןבןפרנךולמטהבנייששכרנשיאפלטיאלבןעזןולמטהבניאשרנשיאאחיהודבןשלמיולמטהבנינפתלינשיאפדהאלבןעמיהודאלהאשרצוהיהוהלנחלאתבניישראלבארץכנעןוידבריהוהאלמשהבערבתמואבעלירדןירחולאמרצואתבניישראלונתנוללויםמנחלתאחזתםעריםלשבתומגרשלעריםסביבתיהםת
תנוללויםוהיוהעריםלהםלשבתומגרשיהםיהיולבהמתםולרכשםולכלחיתםומגרשיהעריםאשרתתנוללויםמקירהעירוחוצהאלףאמהסביבומדתםמחוץלעיראתפאתקדמהאלפיםבאמהואתפאתנגבאלפיםבאמהואתפאתיםאלפיםבאמהואתפאתצפוןאלפיםבאמהוהעירבתוךזהיהיהלהםמגרשיהעריםואתהעריםאשרתתנוללויםאתששעריהמקלטאשרתתנולנסשמההרצחועליהםתתנוארבעיםושתיםעירכל
העריםאשרתתנוללויםארבעיםושמנהעיראתהןואתמגרשיהןוהעריםאשרתתנומאחזתבניישראלמאתהרבתרבוומאתהמעטתמעיטואישכפינחלתואשרינחלויתןמעריוללויםוידבריהוהאלמשהלאמרדבראלבניישראלואמרתאלהםכיאתםעבריםאתהירדןארצהכנעןוהקריתםלכםעריםערימקלטתהיינהלכםונסשמהרצחמכהנפשבשגגהוהיולכםהעריםלמקלטמגאלולאימותהרצחעדעמדולפניהעדהלמ
שפטוהעריםאשרתתנוששערימקלטתהיינהלכםאתשלשהעריםתתנומעברלירדןואתשלשהעריםתתנובארץכנעןערימקלטתהיינהלבניישראלולגרולתושבבתוכםתהיינהששהעריםהאלהלמקלטלנוסשמהכלמכהנפשבשגגהואםבכליברזלהכהווימתרצחהואמותיומתהרצחואםבאבןידאשרימותבההכהווימתרצחהואמותיומתהרצחאובכליעץידאשרימותבוהכהווימתרצחהואמותיומתהרצחגאלהדםהו
אימיתאתהרצחבפגעובוהואימתנוואםבשנאהיהדפנואוהשליךעליובצדיהוימתאובאיבההכהובידווימתמותיומתהמכהרצחהואגאלהדםימיתאתהרצחבפגעובוואםבפתעבלאאיבההדפואוהשליךעליוכלכליבלאצדיהאובכלאבןאשרימותבהבלאראותויפלעליווימתוהואלאאויבלוולאמבקשרעתוושפטוהעדהביןהמכהוביןגאלהדםעלהמשפטיםהאלהוהצילוהעדהאתהרצחמידגאלהדםוהשיבוא
תוהעדהאלעירמקלטואשרנסשמהוישבבהעדמותהכהןהגדלאשרמשחאתובשמןהקדשואםיצאיצאהרצחאתגבולעירמקלטואשרינוסשמהומצאאתוגאלהדםמחוץלגבולעירמקלטוורצחגאלהדםאתהרצחאיןלודםכיבעירמקלטוישבעדמותהכהןהגדלואחרימותהכהןהגדלישובהרצחאלארץאחזתווהיואלהלכםלחקתמשפטלדרתיכםבכלמושבתיכםכלמכהנפשלפיעדיםירצחאתהרצחועדאחדלאיענהבנפשלמ
ותולאתקחוכפרלנפשרצחאשרהוארשעלמותכימותיומתולאתקחוכפרלנוסאלעירמקלטולשובלשבתבארץעדמותהכהןולאתחניפואתהארץאשראתםבהכיהדםהואיחניףאתהארץולארץלאיכפרלדםאשרשפךבהכיאםבדםשפכוולאתטמאאתהארץאשראתםישביםבהאשראנישכןבתוכהכיאנייהוהשכןבתוךבניישראלויקרבוראשיהאבותלמשפחתבניגלעדבןמכירבןמנשהממשפחתבנייוסףוידברולפנימש
הולפניהנשאיםראשיאבותלבניישראלויאמרואתאדניצוהיהוהלתתאתהארץבנחלהבגורללבניישראלואדניצוהביהוהלתתאתנחלתצלפחדאחינולבנתיווהיולאחדמבנישבטיבניישראללנשיםונגרעהנחלתןמנחלתאבתינוונוסףעלנחלתהמטהאשרתהיינהלהםומגרלנחלתנויגרעואםיהיההיבללבניישראלונוספהנחלתןעלנחלתהמטהאשרתהיינהלהםומנחלתמטהאבתינויגרענחלתןויצומש
האתבניישראלעלפייהוהלאמרכןמטהבנייוסףדבריםזההדבראשרצוהיהוהלבנותצלפחדלאמרלטובבעיניהםתהיינהלנשיםאךלמשפחתמטהאביהםתהיינהלנשיםולאתסבנחלהלבניישראלממטהאלמטהכיאישבנחלתמטהאבתיוידבקובניישראלוכלבתירשתנחלהממטותבניישראללאחדממשפחתמטהאביהתהיהלאשהלמעןיירשובניישראלאישנחלתאבתיוולאתסבנחלהממטהלמטהאחרכיאישבנחלתו
ידבקומטותבניישראלכאשרצוהיהוהאתמשהכןעשובנותצלפחדותהיינהמחלהתרצהוחגלהומלכהונעהבנותצלפחדלבנידדיהןלנשיםממשפחתבנימנשהבןיוסףהיולנשיםותהינחלתןעלמטהמשפחתאביהןאלההמצותוהמשפטיםאשרצוהיהוהבידמשהאלבניישראלבערבתמואבעלירדןירחואלההדבריםאשרדברמשהאלכלישראלבעברהירדןבמדברבערבהמולסוףביןפארןוביןתפלולבןוחצרתודיז
הבאחדעשריוםמחרבדרךהרשעירעדקדשברנעויהיבארבעיםשנהבעשתיעשרחדשבאחדלחדשדברמשהאלבניישראלככלאשרצוהיהוהאתואלהםאחריהכתואתסיחןמלךהאמריאשריושבבחשבוןואתעוגמלךהבשןאשריושבבעשתרתבאדרעיבעברהירדןבארץמואבהואילמשהבאראתהתורההזאתלאמריהוהאלהינודבראלינובחרבלאמררבלכםשבתבהרהזהפנווסעולכםובאוהרהאמריואלכלשכניובערבהבה
רובשפלהובנגבובחוףהיםארץהכנעניוהלבנוןעדהנהרהגדלנהרפרתראהנתתילפניכםאתהארץבאוורשואתהארץאשרנשבעיהוהלאבתיכםלאברהםליצחקוליעקבלתתלהםולזרעםאחריהםואמראלכםבעתההואלאמרלאאוכללבדישאתאתכםיהוהאלהיכםהרבהאתכםוהנכםהיוםככוכביהשמיםלרביהוהאלהיאבותכםיסףעליכםככםאלףפעמיםויברךאתכםכאשרדברלכםאיכהאשאלבדיטרחכםומשאכםור
יבכםהבולכםאנשיםחכמיםונבניםוידעיםלשבטיכםואשימםבראשיכםותענואתיותאמרוטובהדבראשרדברתלעשותואקחאתראשישבטיכםאנשיםחכמיםוידעיםואתןאותםראשיםעליכםשריאלפיםושרימאותושריחמשיםושריעשרתושטריםלשבטיכםואצוהאתשפטיכםבעתההואלאמרשמעביןאחיכםושפטתםצדקביןאישוביןאחיווביןגרולאתכירופניםבמשפטכקטןכגדלתשמעוןלאתגורומפניאיש
כיהמשפטלאלהיםהואוהדבראשריקשהמכםתקרבוןאליושמעתיוואצוהאתכםבעתההואאתכלהדבריםאשרתעשוןונסעמחרבונלךאתכלהמדברהגדולוהנוראההואאשרראיתםדרךהרהאמריכאשרצוהיהוהאלהינואתנוונבאעדקדשברנעואמראלכםבאתםעדהרהאמריאשריהוהאלהינונתןלנוראהנתןיהוהאלהיךלפניךאתהארץעלהרשכאשרדבריהוהאלהיאבתיךלךאלתיראואלתחתותקרבוןאליכלכםות
אמרונשלחהאנשיםלפנינוויחפרולנואתהארץוישבואתנודבראתהדרךאשרנעלהבהואתהעריםאשרנבאאליהןוייטבבעיניהדברואקחמכםשניםעשראנשיםאישאחדלשבטויפנוויעלוההרהויבאועדנחלאשכלוירגלואתהויקחובידםמפריהארץויורדואלינווישבואתנודברויאמרוטובההארץאשריהוהאלהינונתןלנוולאאביתםלעלתותמרואתפייהוהאלהיכםותרגנובאהליכםותאמרובשנאתי
הוהאתנוהוציאנומארץמצריםלתתאתנובידהאמרילהשמידנואנהאנחנועליםאחינוהמסואתלבבנולאמרעםגדולורםממנועריםגדלתובצורתבשמיםוגםבניענקיםראינושםואמראלכםלאתערצוןולאתיראוןמהםיהוהאלהיכםההלךלפניכםהואילחםלכםככלאשרעשהאתכםבמצריםלעיניכםובמדבראשרראיתאשרנשאךיהוהאלהיךכאשרישאאישאתבנובכלהדרךאשרהלכתםעדבאכםעדהמקוםהזהובד
ברהזהאינכםמאמינםביהוהאלהיכםההלךלפניכםבדרךלתורלכםמקוםלחנתכםבאשלילהלראתכםבדרךאשרתלכובהובענןיומםוישמעיהוהאתקולדבריכםויקצףוישבעלאמראםיראהאישבאנשיםהאלההדורהרעהזהאתהארץהטובהאשרנשבעתילתתלאבתיכםזולתיכלבבןיפנההואיראנהולואתןאתהארץאשרדרךבהולבניויעןאשרמלאאחרייהוהגםביהתאנףיהוהבגללכםלאמרגםאתהלאתבאשםיהוש
עבןנוןהעמדלפניךהואיבאשמהאתוחזקכיהואינחלנהאתישראלוטפכםאשראמרתםלבזיהיהובניכםאשרלאידעוהיוםטובורעהמהיבאושמהולהםאתננהוהםיירשוהואתםפנולכםוסעוהמדברהדרךיםסוףותענוותאמרואליחטאנוליהוהאנחנונעלהונלחמנוככלאשרצונויהוהאלהינוותחגרואישאתכלימלחמתוותהינולעלתההרהויאמריהוהאליאמרלהםלאתעלוולאתלחמוכיאינניבקרבכםול
אתנגפולפניאיביכםואדבראליכםולאשמעתםותמרואתפייהוהותזדוותעלוההרהויצאהאמריהישבבהרההואלקראתכםוירדפואתכםכאשרתעשינההדבריםויכתואתכםבשעירעדחרמהותשבוותבכולפנייהוהולאשמעיהוהבקלכםולאהאזיןאליכםותשבובקדשימיםרביםכימיםאשרישבתםונפןונסעהמדברהדרךיםסוףכאשרדבריהוהאליונסבאתהרשעירימיםרביםויאמריהוהאלילאמררבלכםסבא
תההרהזהפנולכםצפנהואתהעםצולאמראתםעבריםבגבולאחיכםבניעשוהישביםבשעירוייראומכםונשמרתםמאדאלתתגרובםכילאאתןלכםמארצםעדמדרךכףרגלכיירשהלעשונתתיאתהרשעיראכלתשברומאתםבכסףואכלתםוגםמיםתכרומאתםבכסףושתיתםכייהוהאלהיךברכךבכלמעשהידךידעלכתךאתהמדברהגדלהזהזהארבעיםשנהיהוהאלהיךעמךלאחסרתדברונעברמאתאחינובניעשוהישביםב
שעירמדרךהערבהמאילתומעציןגברונפןונעברדרךמדברמואבויאמריהוהאליאלתצראתמואבואלתתגרבםמלחמהכילאאתןלךמארצוירשהכילבנילוטנתתיאתערירשההאמיםלפניםישבובהעםגדולורבורםכענקיםרפאיםיחשבואףהםכענקיםוהמאביםיקראולהםאמיםובשעירישבוהחריםלפניםובניעשויירשוםוישמידוםמפניהםוישבותחתםכאשרעשהישראללארץירשתואשרנתןיהוהלהםעתהק
מוועברולכםאתנחלזרדונעבראתנחלזרדוהימיםאשרהלכנומקדשברנעעדאשרעברנואתנחלזרדשלשיםושמנהשנהעדתםכלהדוראנשיהמלחמהמקרבהמחנהכאשרנשבעיהוהלהםוגםידיהוההיתהבםלהמםמקרבהמחנהעדתמםויהיכאשרתמוכלאנשיהמלחמהלמותמקרבהעםוידבריהוהאלילאמראתהעברהיוםאתגבולמואבאתערוקרבתמולבניעמוןאלתצרםואלתתגרבםכילאאתןמארץבניעמוןלךירשהכ
ילבנילוטנתתיהירשהארץרפאיםתחשבאףהוארפאיםישבובהלפניםוהעמניםיקראולהםזמזמיםעםגדולורבורםכענקיםוישמידםיהוהמפניהםויירשםוישבותחתםכאשרעשהלבניעשוהישביםבשעיראשרהשמידאתהחרימפניהםויירשםוישבותחתםעדהיוםהזהוהעויםהישביםבחצריםעדעזהכפתריםהיצאיםמכפתרהשמידםוישבותחתםקומוסעוועברואתנחלארנןראהנתתיבידךאתסיחןמלךחשבו
ןהאמריואתארצוהחלרשוהתגרבומלחמההיוםהזהאחלתתפחדךויראתךעלפניהעמיםתחתכלהשמיםאשרישמעוןשמעךורגזווחלומפניךואשלחמלאכיםממדברקדמותאלסיחוןמלךחשבוןדברישלוםלאמראעברהבארצךבדרךבדרךאלךלאאסורימיןושמאולאכלבכסףתשברניואכלתיומיםבכסףתתןליושתיתירקאעברהברגליכאשרעשוליבניעשוהישביםבשעירוהמואביםהישביםבערעדאשראעבראתהי
רדןאלהארץאשריהוהאלהינונתןלנוולאאבהסיחןמלךחשבוןהעברנובוכיהקשהיהוהאלהיךאתרוחוואמץאתלבבולמעןתתובידךכיוםהזהויאמריהוהאליראההחלתיתתלפניךאתסיחןואתארצוהחלרשלרשתאתארצוויצאסיחןלקראתנוהואוכלעמולמלחמהיהצהויתנהויהוהאלהינולפנינוונךאתוואתבנוואתכלעמוונלכדאתכלעריובעתההואונחרםאתכלעירמתםוהנשיםוהטףלאהשארנושרי
דרקהבהמהבזזנולנוושללהעריםאשרלכדנומערעראשרעלשפתנחלארנןוהעיראשרבנחלועדהגלעדלאהיתהקריהאשרשגבהממנואתהכלנתןיהוהאלהינולפנינורקאלארץבניעמוןלאקרבתכלידנחליבקועריההרוכלאשרצוהיהוהאלהינוונפןונעלדרךהבשןויצאעוגמלךהבשןלקראתנוהואוכלעמולמלחמהאדרעיויאמריהוהאליאלתיראאתוכיבידךנתתיאתוואתכלעמוואתארצוועשיתלוכאשר
עשיתלסיחןמלךהאמריאשריושבבחשבוןויתןיהוהאלהינובידנוגםאתעוגמלךהבשןואתכלעמוונכהועדבלתיהשאירלושרידונלכדאתכלעריובעתההואלאהיתהקריהאשרלאלקחנומאתםששיםעירכלחבלארגבממלכתעוגבבשןכלאלהעריםבצרתחומהגבההדלתיםובריחלבדמעריהפרזיהרבהמאדונחרםאותםכאשרעשינולסיחןמלךחשבוןהחרםכלעירמתםהנשיםוהטףוכלהבהמהושללהעריםבזונול
נוונקחבעתההואאתהארץמידשנימלכיהאמריאשרבעברהירדןמנחלארנןעדהרחרמוןצידניםיקראולחרמוןשריןוהאמרייקראולושנירכלעריהמישרוכלהגלעדוכלהבשןעדסלכהואדרעיעריממלכתעוגבבשןכירקעוגמלךהבשןנשארמיתרהרפאיםהנהערשוערשברזלהלההואברבתבניעמוןתשעאמותארכהוארבעאמותרחבהבאמתאישואתהארץהזאתירשנובעתההואמערעראשרעלנחלארנןוחציהרה
גלעדועריונתתילראובניולגדיויתרהגלעדוכלהבשןממלכתעוגנתתילחצישבטהמנשהכלחבלהארגבלכלהבשןההואיקראארץרפאיםיאירבןמנשהלקחאתכלחבלארגבעדגבולהגשוריוהמעכתיויקראאתםעלשמואתהבשןחותיאירעדהיוםהזהולמכירנתתיאתהגלעדולראובניולגדינתתימןהגלעדועדנחלארנןתוךהנחלוגבלועדיבקהנחלגבולבניעמוןוהערבהוהירדןוגבלמכנרתועדיםהערבה
יםהמלחתחתאשדתהפסגהמזרחהואצואתכםבעתההואלאמריהוהאלהיכםנתןלכםאתהארץהזאתלרשתהחלוציםתעברולפניאחיכםבניישראלכלבניחילרקנשיכםוטפכםומקנכםידעתיכימקנהרבלכםישבובעריכםאשרנתתילכםעדאשריניחיהוהלאחיכםככםוירשוגםהםאתהארץאשריהוהאלהיכםנתןלהםבעברהירדןושבתםאישלירשתואשרנתתילכםואתיהושועצויתיבעתההואלאמרעיניךהראתאתכל
אשרעשהיהוהאלהיכםלשניהמלכיםהאלהכןיעשהיהוהלכלהממלכותאשראתהעברשמהלאתיראוםכייהוהאלהיכםהואהנלחםלכםואתחנןאליהוהבעתההואלאמראדנייהוהאתההחלותלהראותאתעבדךאתגדלךואתידךהחזקהאשרמיאלבשמיםובארץאשריעשהכמעשיךוכגבורתךאעברהנאואראהאתהארץהטובהאשרבעברהירדןההרהטובהזהוהלבנןויתעבריהוהבילמענכםולאשמעאליויאמריהוהאליר
בלךאלתוסףדבראליעודבדברהזהעלהראשהפסגהושאעיניךימהוצפנהותימנהומזרחהוראהבעיניךכילאתעבראתהירדןהזהוצואתיהושעוחזקהוואמצהוכיהואיעברלפניהעםהזהוהואינחילאותםאתהארץאשרתראהונשבבגיאמולביתפעורועתהישראלשמעאלהחקיםואלהמשפטיםאשראנכימלמדאתכםלעשותלמעןתחיוובאתםוירשתםאתהארץאשריהוהאלהיאבתיכםנתןלכםלאתספועלהדבראשרא
 הנפילים הענקים
זיכוי הרבים:

חיפשנו את הדילוג "הנפילים", מצאנו דילוג מינימלי בתורה של 1158. פירוש המילה הנפילים היא ענקים. אחרי חיפושים נרחבים באזור סוף ספר במדבר.

הדילוג מאוית כפי שמוזכר בספר במדבר (יג, לג): וְשָׁם רָאִינוּ אֶת-הַנְּפִילִים בְּנֵי עֲנָק מִן-הַנְּפִלִים וַנְּהִי בְעֵינֵינוּ כַּחֲגָבִים וְכֵן הָיִינוּ בְּעֵינֵיהֶם: 

הדילוג שלנו חותך בטבלה אזכרה נוספת של בני הענק האלה בספר דברים: (דברים ט, י-יא) הָאֵמִים לְפָנִים יָשְׁבוּ בָהּ עַם גָּדוֹל וְרַב וָרָם כָּעֲנָקִים: רְפָאִים יֵחָשְׁבוּ אַף הֵם כָּעֲנָקִים וְהַמֹּאָבִים יִקְרְאוּ לָהֶם אֵמִים:

האמיםלפנים ישבו בה עם גדול ורב ורם כענקים רפאים יחשבו אף הם כענקים

הָאֵמִים, רש"י מפרש משום שהיו אימתניים וכל מי שרואה אותם אימתם נופלת עליו, וכן גם רפאים, שכל מי שרואה אותם מיד נרפה מן החיים ומהפחד. כלומר מהמימדים שלהם, שכולם היו ענקים.

 "הנפילים" חותך ישירות את המילה האמים וזה מדהים לראות שהדילוג המינימלי בתורה חותך את הפסוק שקשור אליו ישירות. והנפילים שהוזכרו לראשונה מספר בראשית הם אבותיהם של האמים האלה (ראה הסבר בהמשך).

ועוד רמז יפה לכך שהנפילים הם אבותיהם של האמים, מה שכתוב "האמים לפנים", לפנים זה אותיות "נפלים" כמו שכתוב "בְּנֵי עֲנָק מִן-הַנְּפִלִים", וככה משמע שלפני שנקראו אמים בפי המואבים הם נקראו נפלים, מכיוון שכתוב "האמים לפנים", לפנים אותיות מלפני.

וגם מצאנו בטבלה בסמוך את הדילוג "זמזמים" שמוזכר כאן בטבלה בסמוך (דברים ט, כ) אֶרֶץ רְפָאִים תֵּחָשֵׁב אַף הִוא רְפָאִים יָשְׁבוּ בָהּ לְפָנִים וְהָעַמֹּנִים יִקְרְאוּ לָהֶם זַמְזֻמִּים:

ומדובר בדילוג מינימלי בתורה, דילוג 317 בלבד. שנמצא בדיוק מעל לפסוק שכתוב בו על זמזמים

וכן מצאנו את הדילוג "רפאים" שפירושו גם כן ענקים בלשון בני קדם, כעניין שכל מי שרואה אותם נרפה מהחיים, בסמוך ממש לדילוג "הנפילים".

הנפילים מוזכרים לראשונה בתורה בספר בראשית פרק ו':

{ב} ויראו בני האלהים את בנות האדם כי טבת הנה ויקחו להם נשים מכל אשר בחרו: {ג} ויאמר ה' לא ידון רוחי באדם לעלם בשגם הוא בשר והיו ימיו מאה ועשרים שנה: {ד} הנפלים היו בארץ בימים ההם וגם אחרי כן אשר יבאו בני האלהים אל בנות האדם וילדו להם המה הגברים אשר מעולם אנשי השם: {ה} וירא ה' כי רבה רעת האדם בארץ וכל יצר מחשבת לבו רק רע כל היום: {ו} וינחם ה' כי עשה את האדם בארץ ויתעצב אל לבו: {ז} ויאמר ה' אמחה את האדם אשר בראתי מעל פני האדמה מאדם עד בהמה עד רמש ועד עוף השמים כי נחמתי כי עשיתם: 

אם כן הנפילים האלה, לפי פשטות דעת חז"ל, אלו מלאכים שירדו בדרגה מהרוחניות מכיוון שהתאוו לבנות האדם לכן הקב"ה הוריד אותם לעולם הזה ולאחר שהזדווגו עם בנות האדם יצאו אותם גבורים שהם הענקים בכל מקום שמוזכר בתורה. וכן דעת הזוהר1, התרגום יונתן2, התלמוד שלנו, מדרשי חז"ל ועוד מפרשים.

וכוונת הכתוב היו בארץ בימים ההם וגם אחרי כן, מכיוון שמיד מסופר על המבול ומשמע כמו שהקב"ה אמר אמחה את האדם אשר בראתי מעל פני האדמה, אז כל החיים ימותו כולל אותם נפילים, וזאת כוונת הפסוק הנפילים היו בארץ וכו' וגם אחרי כן וילדו לבנות האדם3. ואם תאמר איך הם נשארו בארץ הרי כולם מתו חוץ מנוח ובניו, ומתרץ הרמב"ן שהם נשארו מהמבול כמו שמובא בגמרא4 על עוג מלך הבשן שהיה פליט מהמבול כך יכלו לשרוד ענקים נוספים. ותוספות תירצו שנפלו לאחר המבול נפילים אחרים. בכל מקרה הם שרדו את המבול כי מסופר עליהם בתורה בהרבה מקומות לאחר המבול.

זאת אמרת הארץ הייתה מאוכלסת בימי קדם בבני ענק שנקראו בכמה שמות: הנפילים, רְפָאִיםהָאֵמִים, ענקים, זמזומים וכל השמות האלה מכיוון שכל עם קרא להם בשם אחר5. וכנראה שכל אלו התפצלו מאותם הנפילים שסופר עליהם בבראשית6

היו בני ענק וענקים, כמו עוג מלך הבשן, סיחון מלך האמורי, אחימן תלמי וששי שמוזכרים בבמדבר וכנראה שאלו נכחדו. דבר שמאמת הרבה מה-"אגדות" בסיפורים עתיקים שכביכול היום נראות כסיפור בדיוני. ואם תאמר כיצד יצורים כאלה חזקים יכולים להיכחד? ויש לומר מכיוון שהקב"ה נתן כוח בידי העמים לנצח אותם וזאת רואים מפורש בפסוקים, כמו שכתוב כאן בטבלה ממש "האמים לפנים ישבו בה עם גדול ורב ורם כענקים", וכעת מי יושב כאן, המואבים שירשו אותם. והקב"ה נתן להם כמו שכתוב שהקב"ה אומר למשה אל תצר את מואב ואל תתגר בם מלחמה כי לא אתן לך מארצו ירושה, כי לבני לוט נתתי את ער ירושה וגו' ואז האמים לפנים ישבו בה וכו'. וכן כך כתוב לגבי העמונים שהקב"ה אומר למשה כי לא אתן מארץ בני עמון לך ירושה וכו', וגם שם היו ענקים שנאמר ארץ רפאים תחשב אף הוא וכו'. וכן הוא אומר וישמידם ה' מפניהם.

מה ראה הכתוב לציין שישבו שם בני ענק לפנים בארץ עמון ובארץ מואב, אלא שתדע שהקב"ה מסבב שהם יעלמו מהארץ, וגם עכשיו שבני ישראל עולים לארץ וראו שם את בני הענק בפרשת שלח לך מרגלים, הכוונה הייתה להשמיד את כל הענקים האלה. לכן הם כלו מעל פני האדמה והיום כבר אין להם זכר.

וצריך להבין שיש משמעות גדולה לכל הענקים האלה והיה להם תפקיד חשוב בארץ לענ"ד, וכן ראינו בדברי המגיד שאמר למרן הבית יוסף בפרשת שלח לך, שבני ישראל הגדישו את הסאה עם החטאים שלהם במדבר כמו שהקב"ה אומר לאחר חטא המרגלים וינסו אותי זה עשר פעמים ולא שמעו בקולי וגו', על כן התגלגל שהענקים שהטילו אימה על כל העמים יהיו הנסיון הגדול של עם ישראל שיכנסו אל הארץ בזכות אם יצליחו להתגבר עליו וככה הקב"ה יפרע מהם לאט לאט, וכדי שזה יקרה הם היו צריכים להתגבר על הפחד מהענקים ועם הארץ שזה היה כל התפקיד שלהם בעולם להטיל אימה, כמו שרואים מכל השמות שלהם. והזכיר להם הכתוב את ארץ עמון וארץ מואב שנכבשו מהענקים כדי שידעו שהקב"ה נתן לעמונים ולמואבים את ארצם ובידו כל הארץ, ואין להם לפחד מעם הארץ [הענקים] מפני שהקב"ה רצה לזכות את ישראל לפיכך אמר שלח לך מרגלים, לך, זאת אמרת הקב"ה מעורר בלב שלהם כדי לזכותם. ומשה ידע את זה ולכן הוא רומז למרגלים, וראיתם את הארץ מה היא. השמנה היא אם רזה, כלומר רמז להם שיספרו בשבח הארץ וכך בני ישראל יתאוו לעלות לארץ ובכך יזכו שיתפרע החוב של החטאים הקודמים לאט לאט. אך כעת שנכשלו המרגלים והחטיאו את ישראל נגזר שתוך ארבעים שנה יפלו פגריהם במדבר.

ובני ישראל נכשלו כי המרגלים הפחידו אותם שחזרו ואמרו אפס כי עז העם היושב בארץ וכו' ושם ראינו את הנפילים, בני ענק מן הנפילים וכו'. ולכן בני ישראל רצו לאחר מכאן לעלות להר [פירש"י הדרך המובילה לארץ ישראל] כדי לתקן את החטא שלהם כמו שכתוב וישכמו בבוקר ויעלו אל ראש ההר לאמר הננו ועלינו אל המקום אשר אמר ה' כי חטאנו, זאת אמרת רצו לתקן את החוסר בטחון בקב"ה שהיה להם שפחדו בהתחלה מהענקים שהיו בארץ, על ידי זה שיעלו עכשיו להר להלחם.

אותם ענקים סיימו את התפקיד שהיה להם בעולם להטיל אימה ולאחר מכן נכחדו לגמרי ובני ישראל יצאו למדבר לארבעים שנה.

_____________________

(הערה 1) זוהר דף נח ע"א: נְפִילִים עֲלַיְיהוּ אִתְּמָר (בראשית ו) וַיִּרְאוּ בְּנֵי הָאֱלֹהִים אֶת בְּנוֹת הָאָדָם כִּי טוֹבוֹת הֵנָּה. וְאִלֵּין אִנּוּן מִינָא תִּנְיָינָא מֵאִלֵּין נְפִילִים מִלְּעֵילָא. דְּכַד בָּעָא קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְמֶעְבַּד אָדָם דְּאָמַר נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ וְגו'. בָּעָא לְמֶעְבַּד לֵיהּ רֵישָׁא עַל עִלָּאִין לְמֶהֱוֵי אִיהוּ פָּקִיד עַל כֻּלְהוּ. וּלְמֶהֱוֵי אִנּוּן פְּקִידִין עַל יְדוֹי. כְּגַוְונָא דְּיוֹסֵף דְּאִתְּמָר בֵּיהּ (בראשית מא) וְיַפְקֵד פְּקִידִים עַל הָאָרֶץ. אִנּוּן (לעיל כ''ג א) בָּעוּ לְקַטְרְגָא לֵיהּ וְאָמְרוּ (תהלים ה) מָה אֱנוֹשׁ כִּי תִזְכְּרֶנּוּ וְגו' דְּעֲתִיד לְמֶחְטֵי קַמָּךְ. אָמַר לוֹן קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא אִי אַתּוּן הֲוִיתוּן לְתַתָּא כַּוָּותֵיהּ, יַתִּיר הֲוִיתוּן חָבִין מִנֵּיהּ. מִיָּד וַיִּרְאוּ בְּנִי הָאֱלהִים אֶת בְּנוֹת הָאָדָם וְגו' חָשְׁקוּ בְּהוֹן וְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא אַפִּיל לוֹן לְתַתָּא בְּשַׁלְשְׁלָאן.

הסבר: הנפילים עליהם נאמר: ויראו בני האלקים [הנפילים] את בנות האדם כי טובות הנה. ומאיפה הגיעו? שנינו, מהנפילים שלמעלה [כלומר מלאכים או מזיקין שהיו בעולמות עליונים]. כאשר רצה הקב"ה לעשות אדם, אמר: נעשה אדם בצלמנו וגו', רצה לעשות את האדם לראש על העליונים שיהיה שולט על כולם. והם נשלטים על ידי האדם. כמו יוסף שנאמר עליו ויפקד פקידים על הארץ. התחילו לקטרג העליונים ואמרו מה אנוש כי תזכרנו וגו', שהוא עתיד לחטוא לך, אמר להם הקב"ה אם אתם הייתם במקומו [עם יצר הרע] הייתם חוטאים יותר ממנו [מהאדם]. מיד ויראו בני האלקים את בנות האדם וגו' [היינו שנתן להם להתנסות ביצר הרע ומיד חטאו] חשקו בבנות האדם והקב"ה הפיל אותם למטה בשלשלאות [אולי הכוונה בשלשלאות, תחת היצר הרע או גוף אנושי שהוא כמו שלשלאות].

מתורץ בזוהר בהמשך שהם היו חלק מהמזיקין [כלומר סוג של מלאך רק בדרגה רוחנית נמוכה יותר]:

הַנְּפִילִים הָיוּ בָּאָרֶץ. תָּנֵי רַבִּי יוֹסֵי אִלֵּין עַזָּ''א וַעֲזָאֵ''ל. כְּמָה דְּאִתְּמָר דְּאַפִּיק לוֹן קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא מִקְדוּשָׁתָא דִּלְעֵילָא. וְאִי תֵימָא וְהֵיךְ יָכְלוּ לְאִתְקַיְימָא בְּהַאי עָלְמָא [ואם תאמר איך יכלו להתקיים בעולם? הרי הם רוחניים ואין להם גוף גשמי]. אָמַר רַבִּי חִיָּיא אִלֵּין הֲווּ מֵאִנּוּן דִּכְתִיב וְעוֹף יְעוֹפֵף עַל הָאָרֶץ [כלומר הם מאותם שנאמר עליהם ועוף יעופף, משמע שהם מהמזיקין שמסוגלים לעוף עיין מס' חגיגה דף טז]. וְהָא אִתְּמָר דְּאִלֵּין אִתְחֲזוּ לִבְנֵי נָשָׁא כְּחֵזוּ דִּלְהוֹן [וידוע שהמזיקין האלו יכולים להחליף צורה כפי שירצו לבני אדם נאמר בפרקי דרבי אליעזר על שדים שמסוגלים להחליף צורה]. וְאִי תֵימָא הֵיךְ יָכְלִין לְאִתְהַפָּכָא. הָא אִתְּמָר דְּאִתְהַפְּכָן לְכַמָּה גְוָונִין וּבְשַׁעֲתָא דְּנָחְתֵי אַגְלִימוּ בַּאֲוִירָא דְעָלְמָא וְאִתְחַזּוּן כִּבְנֵי נָשָׁא [ירדו לאוויר העולם והתלבשו בצורת אדם].

(הערה 2) תרגום יונתן בראשית ו', ד':  יונתן  שַׁמְחַזָאֵי וְעוּזִיאֵל הִינוּן נְפִילִין מִן שְׁמַיָא [המלאכים שנפלו מהשמים הם שמחזאי ועוזיאל] וַהֲווֹ בְּאַרְעָא בְּיוֹמַיָא הָאִינוּן וְאוּף בָּתַר כֵּן דַעֲלוּן בְּנֵי רַבְרְבַיָא לְוַת בְּנַת אֱנָשָׁא וִילִידַן לְהוֹן וְהִינוּן מִתְקְרִין גַבְרִין דִמְעַלְמָא אִינְשֵׁי שְׁמָהָן: (תרגום יונתן)

(הערה 3) כך סובר ראב"ע ורש"י וכן מוסבר בשפתי חכמים על פירש"י אשר יבואו בני האלקים אל בנות האדם: (ב) דגם אחר כן בימי דור המבול היו גם כן, וממי היו הרי כלם שטפם המבול של מי אוקיינוס, ומפרש אשר יבאו בני האלהים ומהם נולדו הענקים ההם וק"ל:

(הערה 4) בגמרא (מסכת נדה סא): (במדבר כד, לא) ויאמר ה' אל משה אל תירא מכדי סיחון ועוג אחי הוו דאמר מר סיחון ועוג בני אחיה בר שמחזאי הוו מאי שנא מעוג דקמסתפי ומאי שנא מסיחון דלא קמסתפי א''ר יוחנן אר''ש בן יוחי מתשובתו של אותו צדיק אתה יודע מה היה בלבו אמר שמא תעמוד לו זכות של אברהם אבינו שנאמר (בראשית יד, יג) ויבא הפליט ויגד לאברם העברי ואמר רבי יוחנן זה עוג שפלט מדור המבול

(הערה 5המואבים קראו להם האמים מכיוון שהיו מטילים אימה [רש"י] שנאמר "וְהַמֹּאָבִים יִקְרְאוּ לָהֶם אֵמִים"', והעמונים קראו להם זמזומים וכו' וכן מובא במדרש רבה: הַנְּפִלִים הָיוּ בָאָרֶץ בַּיָּמִים הָהֵם (בראשית ו, ד),שִׁבְעָה שֵׁמוֹת נִקְרְאוּ לָהֶם, אֵימִים, רְפָאִים, גִּבּוֹרִים, זַמְזֻמִּים, עֲנָקִים, עַוִּים, נְפִלִים. אֵימִים, שֶׁכָּל מִי שֶׁרָאָה אוֹתָן הָיְתָה אֵימָתָן נוֹפֶלֶת עָלָיו. רְפָאִים, שֶׁכָּל מִי שֶׁרָאָה אוֹתָן הָיָה לִבּוֹ רָפֶה כְּשַׁעֲוָה. גִּבּוֹרִים, רַבִּי אַבָּא בַּר כַּהֲנָא בְּשֵׁם רַבִּי יוֹחָנָן אָמַר מֹחַ קוּלִיתוֹ שֶׁל אֶחָד מֵהֶם הָיְתָה נִמְדֶדֶת י"ח אַמָּה. זַמְזֻמִּים, אָמַר רַבִּי יוֹסֵי בַּר חֲנִינָא מְנַטְרוֹמִין מְגִיסְטֵי מִלְחָמָה. עֲנָקִים, רַבָּנָן וְרַבִּי אַחָא, רַבָּנָן אָמְרוּ שֶׁהָיוּ מַרְבִּים עֲנָקִים עַל גַּבֵּי עֲנָקִים [פרוש תכשיטיז], רַבִּי אַחָא אָמַר שֶׁהָיוּ עוֹנְקִים גַּלְגַּל חַמָּה, וְאוֹמְרִים הוֹרֵד לָנוּ גְשָׁמִים. עַוִּים, שֶׁצָּדוּ אֶת הָעוֹלָם וְשֶׁהֻצְדוּ מִן הָעוֹלָם, שֶׁגָּרְמוּ לָעוֹלָם שֶׁיִּצּוֹד, הֵיךְ מַה דְּאַתְּ אָמַר (יחזקאל כא, לב): עַוָּה עַוָּה עַוָּה אֲשִׂימֶנָּה.

(הערה 6) וכן דעת הראב"ע והחיד"א והזוהר בפרשת בשלח לך בזוהר הקדוש (דף קנ"ט ע"א): "תָּאנָא, אֲחִימָן שֵׁשַׁי וְתַלְמַי, מִמַּאן נַפְקוּ. זַרְעָא הֲווֹ מֵאִינּוּן נְפִילִין, דְּאָפִּיל לוֹן קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בְּאַרְעָא, וְאוֹלִידוּ מִבְּנַת אַרְעָא, וּמִנַּיְיהוּ נַפְקוּ גִּיבָּרֵי עָלְמָא, כְּמָה דִּכְתִּיב, (בראשית ו) הֵמָּה הַגִּבּוֹרִים אֲשֶׁר מֵעוֹלָם אַנְשֵׁי הַשֵּׁם."

הסבר: למדנו, אחימן ששי ותלמי [הענקים], מאיפה הגיעו?, מהזרע של הנפילים [שמוזכרים לראשונה בבראשית], שהפיל אותם הקב"ה לארץ [סוג של מלאכים שירדו מדרגה ברוחניות] והזדווגו עם בנות האדם. ומהם יצאו הגיבורים [אלו הענקים המוזכרים].

כמו שכתוב בפרשה בספר במדבר (יג, כב): וַיַּעֲלוּ בַנֶּגֶב וַיָּבֹא עַד חֶבְרוֹן וְשָׁם אֲחִימַן שֵׁשַׁי וְתַלְמַי יְלִידֵי הָעֲנָק וכו', זאת אמרת שהמרגלים עלו לתור את הארץ (הרבה אחרי הנפילים שמסופר עליהם בבראשית) כתוב שהם ראו שם את הענקים האלה וכן הפסוק בסוף שאומרים המרגלים (יג, לג): וְשָׁם רָאִינוּ אֶת-הַנְּפִילִים בְּנֵי עֲנָק מִן-הַנְּפִלִים וכו', כלומר הענקים האלה כמו שכתוב בזוהר הם מהזרע של הנפילים שנפלו מהשמים והזדווגו עם בנות האדם כמו שמסופר בבראשית.

תגובה חדשה

שם השולח
דוא"ל
תגובה
שאלת אבטחה:
איך קוראים לבן של יצחק אבינו?

רמז: יעק...

טבלאות צפנים אחרונות

עקרים משדה
מאת המערכת
58 צפיות
נושא: חידושי תורה

אוהל בל יצען
מאת המערכת
50 צפיות
נושא: חידושי תורה

תשעה באב ב'
מאת המערכת
65 צפיות
נושא: חידושי תורה

שיר השירים
מאת המערכת
49 צפיות
נושא: חידושי תורה

עלמות אהבוך
מאת המערכת
17 צפיות
נושא: חידושי תורה

עצת ה'
מאת המערכת
22 צפיות
נושא: חידושי תורה

מר דרור מרדכי
מאת המערכת
21 צפיות
נושא: חידושי תורה

חג חנוכה וסוכות
מאת המערכת
29 צפיות
נושא: חידושי תורה

ימי אלול
מאת המערכת
12 צפיות
נושא: חידושי תורה

אלף שנים
מאת המערכת
23 צפיות
נושא: חידושי תורה