SOD TORAH
יב' כסלו התשעט (03:01), פרשת
חפש את הדברים הכי מעניינים בתורה: שם המשפחה שלך, השם שלך, מקום העבודה, בת הזוג שלך
 
צור קשר: sodtorah@gmail.com
מילון ארמית פורומים לוח שנה תוכנה להגהות תפילין תרומות לאברכים

אנא עזרו לנו בתרומה להחזרה בתשובה ותקבלו את התוכנה לדילוגים + תיקון לשם שלכם לפי הדילוגים למעבר לתשלום

חיפוש דילוגים בתורה
חיפוש ביטוי:   איפוס
שיטת חיפוש:  אזור לחיפוש:
אפשרויות הצגת הסתברויות בטבלה הצג תוויותהצג פסוקיםשלח טבלה לחבר הצג דו"ח הסתברות
הגדרות טבלה
רוחב טבלה לפי דילוג + - LCM GCF סידור אוטומטי
התחל טבלה מ- עד « » סידור אורך טבלה
חיתוך רוחב טבלה עד
רוחב הטבלה: + - אורך טבלה: + - מיקום הדילוג: [ | ]
חיתוך רוחב טבלה
ביטוי: | דילוג:
הפסוק שחותך את האות המסומנת בביטוי:
בר' כה כ:כ
בר' כה כ:כא
בר' כה כא:כב
בר' כה כב:כב
בר' כה כב:כג
בר' כה כג:כג
בר' כה כג:כד
בר' כה כד:כה
בר' כה כה:כו
בר' כה כו:כו
בר' כה כו:כז
בר' כה כז:כז
בר' כה כז:כח
בר' כה כח:כט
בר' כה כט:ל
בר' כה ל:ל
בר' כה ל:לא
בר' כה לא:לב
בר' כה לב:לג
בר' כה לג:לד
בר' כה לד:לד
בר' כה לד:כו א
בר' כו א:א
בר' כו א:ב
בר' כו ב:ב
בר' כו ב:ג
בר' כו ג:ג
בר' כו ג:ג
בר' כו ג:ד
בר' כו ד:ד
בר' כו ד:ה
בר' כו ה:ו
בר' כו ו:ז
בר' כו ז:ז
בר' כו ז:ח
בר' כו ח:ח
בר' כו ח:ח
בר' כו ח:ט
בר' כו ט:ט
בר' כו ט:י
בר' כו י:י
בר' כו י:יא
בר' כו יא:יב
בר' כו יב:יב
בר' כו יב:יג
בר' כו יג:יד
בר' כו יד:טו
בר' כו טו:טו
בר' כו טו:טז
בר' כו טז:יז
בר' כו יז:יח
בר' כו יח:יח
בר' כו יח:יח
בר' כו יח:יט
בר' כו יט:יט
בר' כו יט:כ
בר' כו כ:כא
בר' כו כא:כא
בר' כו כא:כב
בר' כו כב:כב
בר' כו כב:כד
בר' כו כד:כד
בר' כו כד:כד
בר' כו כד:כה
בר' כו כה:כה
בר' כו כה:כו
בר' כו כו:כז
בר' כו כז:כז
בר' כו כז:כח
בר' כו כח:כח
בר' כו כח:כט
בר' כו כט:כט
בר' כו כט:ל
בר' כו ל:לא
בר' כו לא:לא
בר' כו לא:לב
בר' כו לב:לב
בר' כו לב:לג
בר' כו לג:לד
בר' כו לד:לד
בר' כו לד:לה
בר' כו לה:כז א
בר' כז א:א
בר' כז א:ב
בר' כז ב:ג
בר' כז ג:ד
בר' כז ד:ד
בר' כז ד:ה
בר' כז ה:ו
בר' כז ו:ו
בר' כז ו:ז
בר' כז ז:ז
בר' כז ז:ח
בר' כז ח:ט
בר' כז ט:י
בר' כז י:י
בר' כז י:יא
בר' כז יא:יב
בר' כז יב:יב
בר' כז יב:יג
בר' כז יג:יד
בר' כז יד:טו
בר' כז טו:טו
בר' כז טו:טז
בר' כז טז:יז
בר' כז יז:יח
בר' כז יח:יח
בר' כז יח:יט
בר' כז יט:יט
בר' כז יט:כ
בר' כז כ:כ
בר' כז כ:כא
בר' כז כא:כב
בר' כז כב:כב
בר' כז כב:כג
בר' כז כג:כד
בר' כז כד:כה
בר' כז כה:כה
בר' כז כה:כו
בר' כז כו:כז
בר' כז כז:כז
בר' כז כז:כח
בר' כז כח:כט
בר' כז כט:כט
בר' כז כט:ל
בר' כז ל:ל
בר' כז ל:ל
בר' כז ל:לא
בר' כז לא:לא
בר' כז לא:לב
בר' כז לב:לג
בר' כז לג:לג
בר' כז לג:לד
בר' כז לד:לד
בר' כז לד:לה
בר' כז לה:לו
בר' כז לו:לו
בר' כז לו:לו
בר' כז לו:לז
בר' כז לז:לז
בר' כז לז:לח
בר' כז לח:לח
בר' כז לח:לט
בר' כז לט:לט
בר' כז לט:מ
בר' כז מ:מ
בר' כז מ:מא
בר' כז מא:מא
בר' כז מא:מב
בר' כז מב:מב
בר' כז מב:מג
בר' כז מג:מג
בר' כז מג:מד
בר' כז מד:מה
בר' כז מה:מה
בר' כז מה:מו
בר' כז מו:מו
בר' כז מו:כח א
בר' כח א:א
בר' כח א:ב
בר' כח ב:ב
בר' כח ב:ג
בר' כח ג:ד
בר' כח ד:ד
בר' כח ד:ה
בר' כח ה:ה
בר' כח ה:ו
בר' כח ו:ו
בר' כח ו:ז
בר' כח ז:ח
בר' כח ח:ט
בר' כח ט:ט
בר' כח ט:י
בר' כח י:יא
בר' כח יא:יא
בר' כח יא:יב
בר' כח יב:יב
בר' כח יב:יג
בר' כח יג:יג
תבתואלהארמימפדןארםאחותלבןהארמיל
ולאשהויעתריצחקליהוהלנכחאשתוכיעק
רההואויעתרלויהוהותהררבקהאשתווית
רצצוהבניםבקרבהותאמראםכןלמהזהאנכ
יותלךלדרשאתיהוהויאמריהוהלהשניגי
יםבבטנךושנילאמיםממעיךיפרדוולאםמ
לאםיאמץורביעבדצעירוימלאוימיהללד
תוהנהתומםבבטנהויצאהראשוןאדמוניכ
לוכאדרתשערויקראושמועשוואחריכןיצ
אאחיווידואחזתבעקבעשוויקראשמויעק
בויצחקבןששיםשנהבלדתאתםויגדלוהנע
ריםויהיעשואישידעצידאיששדהויעקבא
ישתםישבאהליםויאהביצחקאתעשוכיציד
בפיוורבקהאהבתאתיעקבויזדיעקבנזיד
ויבאעשומןהשדהוהואעיףויאמרעשואלי
עקבהלעיטנינאמןהאדםהאדםהזהכיעיףא
נכיעלכןקראשמואדוםויאמריעקבמכרהכ
יוםאתבכרתךליויאמרעשוהנהאנכיהולך
למותולמהזהליבכרהויאמריעקבהשבעהל
יכיוםוישבעלווימכראתבכרתוליעקבוי
עקבנתןלעשולחםונזידעדשיםויאכלויש
תויקםוילךויבזעשואתהבכרהויהירעבב
ארץמלבדהרעבהראשוןאשרהיהבימיאברה
םוילךיצחקאלאבימלךמלךפלשתיםגררהו
יראאליויהוהויאמראלתרדמצרימהשכןב
ארץאשראמראליךגורבארץהזאתואהיהעמ
ךואברכךכילךולזרעךאתןאתכלהארצתהא
לוהקמתיאתהשבעהאשרנשבעתילאברהםאב
יךוהרביתיאתזרעךככוכביהשמיםונתתי
לזרעךאתכלהארצתהאלוהתברכובזרעךכל
גוייהארץעקבאשרשמעאברהםבקליוישמר
משמרתימצותיחקותיותורתיוישביצחקב
גררוישאלואנשיהמקוםלאשתוויאמראחת
יהואכייראלאמראשתיפןיהרגניאנשיהמ
קוםעלרבקהכיטובתמראההואויהיכיארכ
ולושםהימיםוישקףאבימלךמלךפלשתיםב
עדהחלוןויראוהנהיצחקמצחקאתרבקהאש
תוויקראאבימלךליצחקויאמראךהנהאשת
ךהואואיךאמרתאחתיהואויאמראליויצח
קכיאמרתיפןאמותעליהויאמראבימלךמה
זאתעשיתלנוכמעטשכבאחדהעםאתאשתךוה
באתעלינואשםויצואבימלךאתכלהעםלאמ
רהנגעבאישהזהובאשתומותיומתויזרעי
צחקבארץההואוימצאבשנהההואמאהשערי
םויברכהויהוהויגדלהאישוילךהלוךוג
דלעדכיגדלמאדויהילומקנהצאןומקנהב
קרועבדהרבהויקנאואתופלשתיםוכלהבא
רתאשרחפרועבדיאביובימיאברהםאביוס
תמוםפלשתיםוימלאוםעפרויאמראבימלך
אליצחקלךמעמנוכיעצמתממנומאדוילךמ
שםיצחקויחןבנחלגררוישבשםוישביצחק
ויחפראתבארתהמיםאשרחפרובימיאברהם
אביוויסתמוםפלשתיםאחרימותאברהםוי
קראלהןשמותכשמתאשרקראלהןאביוויחפ
רועבדייצחקבנחלוימצאושםבארמיםחיי
םויריבורעיגררעםרעייצחקלאמרלנוהמ
יםויקראשםהבארעשקכיהתעשקועמוויחפ
רובאראחרתויריבוגםעליהויקראשמהשט
נהויעתקמשםויחפרבאראחרתולארבועלי
הויקראשמהרחבותויאמרכיעתההרחיביה
והלנוופרינובארץויעלמשםבארשבעויר
אאליויהוהבלילהההואויאמראנכיאלהי
אברהםאביךאלתיראכיאתךאנכיוברכתיך
והרביתיאתזרעךבעבוראברהםעבדיויבן
שםמזבחויקראבשםיהוהויטשםאהלוויכר
ושםעבדייצחקבארואבימלךהלךאליומגר
רואחזתמרעהוופיכלשרצבאוויאמראלהם
יצחקמדועבאתםאליואתםשנאתםאתיותשל
חונימאתכםויאמרוראוראינוכיהיהיהו
העמךונאמרתהינאאלהבינותינובינינו
ובינךונכרתהבריתעמךאםתעשהעמנורעה
כאשרלאנגענוךוכאשרעשינועמךרקטובו
נשלחךבשלוםאתהעתהברוךיהוהויעשלהם
משתהויאכלווישתווישכימובבקרוישבע
ואישלאחיווישלחםיצחקוילכומאתובשל
וםויהיביוםההואויבאועבדייצחקויגד
ולועלאדותהבאראשרחפרוויאמרולומצא
נומיםויקראאתהשבעהעלכןשםהעירבארש
בעעדהיוםהזהויהיעשובןארבעיםשנהוי
קחאשהאתיהודיתבתבאריהחתיואתבשמתב
תאילןהחתיותהייןמרתרוחליצחקולרבק
הויהיכיזקןיצחקותכהיןעיניומראתוי
קראאתעשובנוהגדלויאמראליובניויאמ
ראליוהנניויאמרהנהנאזקנתילאידעתי
יוםמותיועתהשאנאכליךתליךוקשתךוצא
השדהוצודהליצידהועשהלימטעמיםכאשר
אהבתיוהביאהליואכלהבעבורתברכךנפש
יבטרםאמותורבקהשמעתבדבריצחקאלעשו
בנווילךעשוהשדהלצודצידלהביאורבקה
אמרהאליעקבבנהלאמרהנהשמעתיאתאביך
מדבראלעשואחיךלאמרהביאהליצידועשה
לימטעמיםואכלהואברככהלפנייהוהלפנ
ימותיועתהבנישמעבקלילאשראנימצוהא
תךלךנאאלהצאןוקחלימשםשניגדייעזים
טביםואעשהאתםמטעמיםלאביךכאשראהבו
הבאתלאביךואכלבעבראשריברכךלפנימו
תוויאמריעקבאלרבקהאמוהןעשואחיאיש
שערואנכיאישחלקאוליימשניאביוהיית
יבעיניוכמתעתעוהבאתיעליקללהולאבר
כהותאמרלואמועליקללתךבניאךשמעבקל
יולךקחליוילךויקחויבאלאמוותעשאמו
מטעמיםכאשראהבאביוותקחרבקהאתבגדי
עשובנההגדלהחמדתאשראתהבביתותלבשא
תיעקבבנההקטןואתערתגדייהעזיםהלבי
שהעלידיוועלחלקתצואריוותתןאתהמטע
מיםואתהלחםאשרעשתהבידיעקבבנהויבא
אלאביוויאמראביויאמרהננימיאתהבני
ויאמריעקבאלאביואנכיעשובכרךעשיתי
כאשרדברתאליקוםנאשבהואכלהמצידיבע
בורתברכנינפשךויאמריצחקאלבנומהזה
מהרתלמצאבניויאמרכיהקרהיהוהאלהיך
לפניויאמריצחקאליעקבגשהנאואמשךבנ
יהאתהזהבניעשואםלאויגשיעקבאליצחק
אביווימשהוויאמרהקלקוליעקבוהידים
ידיעשוולאהכירוכיהיוידיוכידיעשוא
חיושערתויברכהוויאמראתהזהבניעשוו
יאמראניויאמרהגשהליואכלהמצידבניל
מעןתברכךנפשיויגשלוויאכלויבאלויי
ןוישתויאמראליויצחקאביוגשהנאושקה
ליבניויגשוישקלווירחאתריחבגדיווי
ברכהוויאמרראהריחבניכריחשדהאשרבר
כויהוהויתןלךהאלהיםמטלהשמיםומשמנ
יהארץורבדגןותירשיעבדוךעמיםוישתח
ולךלאמיםהוהגבירלאחיךוישתחוולךבנ
יאמךארריךארורומברכיךברוךויהיכאש
רכלהיצחקלברךאתיעקבויהיאךיצאיצאי
עקבמאתפנייצחקאביוועשואחיובאמציד
וויעשגםהואמטעמיםויבאלאביוויאמרל
אביויקםאביויאכלמצידבנובעברתברכנ
ינפשךויאמרלויצחקאביומיאתהויאמרא
ניבנךבכרךעשוויחרדיצחקחרדהגדלהעד
מאדויאמרמיאפואהואהצדצידויבאליוא
כלמכלבטרםתבואואברכהוגםברוךיהיהכ
שמעעשואתדבריאביוויצעקצעקהגדלהומ
רהעדמאדויאמרלאביוברכניגםאניאביו
יאמרבאאחיךבמרמהויקחברכתךויאמרהכ
יקראשמויעקבויעקבניזהפעמיםאתבכרת
ילקחוהנהעתהלקחברכתיויאמרהלאאצלת
ליברכהויעןיצחקויאמרלעשוהןגבירשמ
תיולךואתכלאחיונתתילולעבדיםודגןו
תירשסמכתיוולכהאפואמהאעשהבניויאמ
רעשואלאביוהברכהאחתהואלךאביברכני
גםאניאביוישאעשוקלוויבךויעןיצחקא
ביוויאמראליוהנהמשמניהארץיהיהמוש
בךומטלהשמיםמעלועלחרבךתחיהואתאחי
ךתעבדוהיהכאשרתרידופרקתעלומעלצוא
רךוישטםעשואתיעקבעלהברכהאשרברכוא
ביוויאמרעשובלבויקרבוימיאבלאביוא
הרגהאתיעקבאחיויגדלרבקהאתדבריעשו
בנההגדלותשלחותקראליעקבבנההקטןות
אמראליוהנהעשואחיךמתנחםלךלהרגךוע
תהבנישמעבקליוקוםברחלךאללבןאחיחר
נהוישבתעמוימיםאחדיםעדאשרתשובחמת
אחיךעדשובאףאחיךממךושכחאתאשרעשית
לוושלחתיולקחתיךמשםלמהאשכלגםשניכ
םיוםאחדותאמררבקהאליצחקקצתיבחיימ
פניבנותחתאםלקחיעקבאשהמבנותחתכאל
המבנותהארץלמהליחייםויקראיצחקאלי
עקבויברךאתוויצוהוויאמרלולאתקחאש
המבנותכנעןקוםלךפדנהארםביתהבתואל
אביאמךוקחלךמשםאשהמבנותלבןאחיאמך
ואלשדייברךאתךויפרךוירבךוהייתלקה
לעמיםויתןלךאתברכתאברהםלךולזרעךא
תךלרשתךאתארץמגריךאשרנתןאלהיםלאב
רהםוישלחיצחקאתיעקבוילךפדנהארםאל
לבןבןבתואלהארמיאחירבקהאםיעקבועש
וויראעשוכיברךיצחקאתיעקבושלחאתופ
דנהארםלקחתלומשםאשהבברכואתוויצוע
ליולאמרלאתקחאשהמבנותכנעןוישמעיע
קבאלאביוואלאמווילךפדנהארםויראעש
וכירעותבנותכנעןבעינייצחקאביוויל
ךעשואלישמעאלויקחאתמחלתבתישמעאלב
ןאברהםאחותנביותעלנשיולולאשהויצא
יעקבמבארשבעוילךחרנהויפגעבמקוםוי
לןשםכיבאהשמשויקחמאבניהמקוםוישםמ
ראשתיווישכבבמקוםההואויחלםוהנהסל
םמצבארצהוראשומגיעהשמימהוהנהמלאכ
יאלהיםעליםוירדיםבווהנהיהוהנצבעל
יוויאמראנייהוהאלהיאברהםאביךואלה
 שיר השירים - המשך מדהים
זיכוי הרבים:

זאת טבלה שכבר מצאנו פעם, והטבלה הזאת הייתה תעלומה הרבה זמן כי ציפינו למשהו יותר מיוחד ממנה, עכשיו פיתחנו והוספנו וגם ביססנו את מה שכתבנו אז לפי השערות, הדילוג "שיר השירים" חוזר רק פעם אחת בתורה בדילוג מינימלי מפתיע של 34 בלבד.

 בסך הכול טבלה עם בערך 5600 אותיות ומצאנו כאן כל כך הרבה ביטויים שקשורים לשיר השירים פסוקים א-ד:

"א שִׁיר הַשִּׁירִים, אֲשֶׁר לִשְׁלֹמֹה. ב יִשָּׁקֵנִי מִנְּשִׁיקוֹת פִּיהוּ, כִּי-טוֹבִים דֹּדֶיךָ מִיָּיִן. ג לְרֵיחַ שְׁמָנֶיךָ טוֹבִים, שֶׁמֶן תּוּרַק שְׁמֶךָ; עַל-כֵּןעֲלָמוֹתאֲהֵבוּךָ. ד מָשְׁכֵנִי, אַחֲרֶיךָ נָּרוּצָה; הֱבִיאַנִי הַמֶּלֶךְ חֲדָרָיו, נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בָּךְ--נַזְכִּירָה דֹדֶיךָ מִיַּיִן, מֵישָׁרִים אֲהֵבוּךָ."

"הביאני" (דילוג 62,  שלישי מינימלי בתורה) במקביל לדילוג "המלך" (דילוג 341) במקביל ובדיוק מתחת לזה כלומר ממש באותה עמודה של אותיות לאורך מופיע הדילוג "חדריו" (גם כן בדילוג 341)

מה שיוצר את התחלת הפסוק: "הֱבִיאַנִי הַמֶּלֶךְ חֲדָרָיו" הוכן מצאנו את המילה בהמשך וְנִשְׂמְחָה ונשמחה (בדילוג 385 רביעי מינימלי בתורה מתוך 10 חזרות בלבד בטווח 1-1000 שבו אנחנו עוסקים בטבלה).

וכן מצאנו את הדילוגים: "טובים", "דודיך" (דילוג 25 שני מינימלי בתורה)

הדילוג "לְרֵיחַ" (דילוג 6) והדילוג "תּוּרַק" [סוג של שמן] (דילוג 14): (ראה טבלה)

"עֵקֶב אֲשֶׁר שָׁמַע אַבְרָהָם בְּקֹלִי וַיִּשְׁמֹר מִשְׁמַרְתִּי מִצְוֹתַי חֻקּוֹתַי וְתוֹרֹתָי:"

עובר דרך הפסוק שאומר הקב"ה שאברהם שמר את מצותיו חוקותיו ותורתיו מרמז לכך שמדובר בריח המופץ מקיום המצוות ומהליכה בדרך ה' כמו שדרשו חז"ל:

(בראשית רבה, פרשה לט, ב) ויֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם, רַבִּי בֶּרֶכְיָה פָּתַח (שיר השירים א, ג): לְרֵיחַ שְׁמָנֶיךָ טוֹבִים שֶׁמֶן תּוּרַק שְׁמֶךָ, אָמַר רַבִּי בֶּרֶכְיָה לְמָה הָיָה אַבְרָהָם אָבִינוּ דוֹמֶה, לִצְלוֹחִית שֶׁל אַפּוֹפִּילְסִימוֹן [סוג של שמן]  מֻקֶּפֶת צָמִיד פָּתִיל, וּמֻנַּחַת בְּזָוִית, וְלֹא הָיָה רֵיחוֹ נוֹדֵף, כֵּיוָן שֶׁהָיְתָה מִטַּלְטֶלֶת הָיָה רֵיחוֹ נוֹדֵף. כָּךְ אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְאַבְרָהָם אָבִינוּ טַלְטֵל עַצְמְךָ מִמָּקוֹם לְמָקוֹם וְשִׁמְךָ מִתְגַּדֵּל בָּעוֹלָם. 

כלומר רואים שרבותינו דרשו את הפסוק לְרֵיחַ שְׁמָנֶיךָ טוֹבִים שֶׁמֶן תּוּרַק שְׁמֶךָ על אברהם בצורה מתאימה למה שקיבלנו בטבלה בכך שהמצוות של אברהם והתורה שלו זה מה שהוא הפיץ היינו הריח כמו שכתוב את הנפש אשר עשה בחרן, מכיוון שהקב"ה אמר לו לך לך מארצך והקיף אותו בכל הארץ וזה בעצם המעשה של הפצת הריח הטוב, שמן תורק שמך, פירוש שכל השבעים אומות נושאות עיניהם לאברהם אבינו בשל היותו קרוב לקב"ה ומפיץ תורתו, וכפי שהבטיח הקב"ה לישראל כי הוא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים וכו' רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה וגו', ומדרש על אברהם האדם הגדול שבענקים, מכיוון שעשה רצונו של מקום. וזה עניין שם טוב שיש לאברהם שהתפזר כמו ריח של שמן בין האומות כי תורה נמשלה בשמן:

(דברים רבה פרשה ז', ג') זהו שאמר הכתוב "לריח שמניך טובים", רבנן אמרי בחמשה דברים נמשלה התורה: במים וביין ובדבש ובחלב ובשמן. במים מנין (ישעיה נ"ה): "הוי כל צמא לכו למים". ביין מנין, שנאמר (משלי ט'): "ושתו ביין מסכתי". בדבש ובחלב מנין: "דבש וחלב תחת לשונך". שמן מנין, שנאמר: "שמן תורק שמך", מה השמן הזה תחלתו מר וסופו מתוק, כך הן דברי תורה אדם מצטער בהן בתחלה ועושה בהן אחרית טובה שנאמר (איוב ח'): "והיה ראשיתך מצער וגו'".

אז מבינים כעת שהפסוק של הדילוגים המינימליים בטבלה לריח ו-תורק, שאומר עקב אשר שמע אברהם וכו' וישמר משמרתי מצותי חקותי ותורותי,  מקביל למשמעות הפסוק בשיר השירים לפי מה שדרשו חז"ל כי לריח שמניך טובים, מדובר על אברהם אבינו, ששמר את מצותיו של הקב"ה וקיים את התורה שהיא נמשלה לשמן.

ובסמוך מסופר על יצחק שנתגדל כמו אברהם אביו, כדכתיב ויגדל האיש וילך הלוך וגדול עד כי יגדל מאוד, לכן מיד נתקנאו בו השבעים אומות ויקנאו אותו פלשתים וגו' ואבימלך מסלק את יצחק מעליהם, וגם רועי גרר שרבו עם רועי יצחק, יצחק חפר שבע בארות עד שהם באו לפניו ואמרו ראו ראינו כי היה ה' עמך ונאמר תהי נא אלה [ברית] בינותינו וכו', ואז ויקרא אותה שבעה על כן שם העיר באר שבע וגו'. יצחק קורא לבאר על שם הברית שכרתו ביניהם [רש"י] באר שבע רמז לשבעים אומות שנתקנאו בישראל על התורה, הר סיני, הר שממנו ירדה שנאה לעולם, כי מעשה אבות סימן לבנים.

ומה עניין זה לכאן, אלא שים לב טוב, המילה "עֲלָמוֹת" בדילוג 70 בדיוק חותך את כל הסיפור של יצחק עם רועי גרר ועם אבימלך והברית שכרת איתם בבאר שבע. על דרך שפירש רש"י וכן מובא במדרש:

(ויקרא רבה, פרשה ג') על כן עלמות אהבוך וגו' ואפילו אומות העולם מכירין בחכמה ובבינה ובדיעה והשכל מגיעים לגופה של תורתך, היו אוהבים אותך אהבה גמורה, בין כשהוא טוב בין כשהוא רע להם, לכך נאמר: עלמות אהבוך.

כלומר עלמות כנגד שבעים אומות שמהם נתפצל העולם, בדיוק הדילוג של עלמות. וגם על כן עלמות, כן בגימטריא 70, פירוש על 70 עלמות.

מומלץ להציג את הטבלה בדילוג: 225. כדי לראות את כל הדילוגים  "לְרֵיחַ" (דילוג 6), "שְׁמָנֶיךָ" (דילוג 225), "טוֹבִים" (דילוג 904), "תּוּרַק" (דילוג 14) בצורה יפה.

החלק המדהים ביותר הוא התחתון בטבלה, שם מצאנו את הדילוגים "מֵישָׁרִים" (דילוג 92), "אֲהֵבוּךָ" (דילוג 2, דילוג מינימלי), "עַל-כֵּן" (דילוג 27), "עֲלָמוֹת" (דילוג 31)

כל הדילוגים מופיעים בצפיפות קטנה מאוד, דבר באמת יוצא דופן. ונשים לב ששני הפסוקים של שיר השירים מסתיימים עם "אֲהֵבוּךָ", (ג) על כן עלמות אהבוך וגו' ופסוק (ד) מישרים אהבוך וגו' ולכן יש לנו בטבלה שתי חזרות של הדילוג "אהבוך" חזרה אחת כנגד כל פסוק. בפסוק "לא תקח אשה מבנות כנען", לאתקחאשהמבנותכנען, וזה יתכן לומר רומז לכך שהבנות הכנעניות אוהבות את יעקב כמו העלמות (70 אומות) שאוהבות את הקב"ה למרות שביניהם יש הבדל כחול אל הקודש, גם בין האומות והקב"ה וגם בין בנות כנען ליעקב, כעניין שאמר המדרש לעיל, שאפילו אומות העולם אוהבות את הקב"ה אהבה גמורה.

ואם תאמר מאיפה לנו שבנות כנען אוהבות את יעקב, ויש לומר שאם לא כן, לא הייתה מזהירה רבקה את יצחק כולי האי, ולכהייתה סכנה שיפול בידי אישה כנענית, ואיך ילך יעקב הצדיק עם בנות כנען הרעות, אלא על כורחך הם חשקו בו.

תגובה חדשה

שם השולח
דוא"ל
תגובה
שאלת אבטחה:
איך קוראים לאבא של יצחק אבינו?

רמז: אבר...

טבלאות צפנים אחרונות

עקרים משדה
מאת המערכת
58 צפיות
נושא: חידושי תורה

אוהל בל יצען
מאת המערכת
50 צפיות
נושא: חידושי תורה

תשעה באב ב'
מאת המערכת
65 צפיות
נושא: חידושי תורה

שיר השירים
מאת המערכת
49 צפיות
נושא: חידושי תורה

עלמות אהבוך
מאת המערכת
17 צפיות
נושא: חידושי תורה

עצת ה'
מאת המערכת
22 צפיות
נושא: חידושי תורה

מר דרור מרדכי
מאת המערכת
21 צפיות
נושא: חידושי תורה

חג חנוכה וסוכות
מאת המערכת
29 צפיות
נושא: חידושי תורה

ימי אלול
מאת המערכת
12 צפיות
נושא: חידושי תורה

אלף שנים
מאת המערכת
23 צפיות
נושא: חידושי תורה