SOD TORAH
ט' כסלו התשעט (05:11), פרשת
חפש את הדברים הכי מעניינים בתורה: שם המשפחה שלך, השם שלך, מקום העבודה, בת הזוג שלך
 
צור קשר: sodtorah@gmail.com
מילון ארמית פורומים לוח שנה תוכנה להגהות תפילין תרומות לאברכים

אנא עזרו לנו בתרומה לאברכים ולהחזרה בתשובה ותקבלו את התוכנה לדילוגים + תיקון לשם שלכם לפי הדילוגים למעבר לתשלום

חיפוש דילוגים בתורה
חיפוש ביטוי:   איפוס
שיטת חיפוש:  אזור לחיפוש:
אפשרויות הצגת הסתברויות בטבלה הצג תוויותהצג פסוקיםשלח טבלה לחבר הצג דו"ח הסתברות
הגדרות טבלה
רוחב טבלה לפי דילוג + - LCM GCF סידור אוטומטי
התחל טבלה מ- עד « » סידור אורך טבלה
חיתוך רוחב טבלה עד
רוחב הטבלה: + - אורך טבלה: + - מיקום הדילוג: [ | ]
חיתוך רוחב טבלה
ביטוי: | דילוג:
הפסוק שחותך את האות המסומנת בביטוי:
חקכמטחויקשתכיאמרהאלאראהבמותהילדותשבמנגדותשאאתקלהותבךוישמעאלהיםאתקולהנערויקראמלאךאלהיםאלהגרמןהשמיםויאמרלהמהלךהגראלתיראיכישמעאלהיםאלקולהנערבאש
רהואשםקומישאיאתהנערוהחזיקיאתידךבוכילגויגדולאשימנוויפקחאלהיםאתעיניהותראבארמיםותלךותמלאאתהחמתמיםותשקאתהנערויהיאלהיםאתהנערויגדלוישבבמדברויהירבה
קשתוישבבמדברפארןותקחלואמואשהמארץמצריםויהיבעתההואויאמראבימלךופיכלשרצבאואלאברהםלאמראלהיםעמךבכלאשראתהעשהועתההשבעהליבאלהיםהנהאםתשקרליולניניולנכד
יכחסדאשרעשיתיעמךתעשהעמדיועםהארץאשרגרתהבהויאמראברהםאנכיאשבעוהוכחאברהםאתאבימלךעלאדותבארהמיםאשרגזלועבדיאבימלךויאמראבימלךלאידעתימיעשהאתהדברהזהוג
םאתהלאהגדתליוגםאנכילאשמעתיבלתיהיוםויקחאברהםצאןובקרויתןלאבימלךויכרתושניהםבריתויצבאברהםאתשבעכבשתהצאןלבדהןויאמראבימלךאלאברהםמההנהשבעכבשתהאלהאשר
הצבתלבדנהויאמרכיאתשבעכבשתתקחמידיבעבורתהיהלילעדהכיחפרתיאתהבארהזאתעלכןקראלמקוםההואבארשבעכישםנשבעושניהםויכרתובריתבבארשבעויקםאבימלךופיכלשרצבאווי
שבואלארץפלשתיםויטעאשלבבארשבעויקראשםבשםיהוהאלעולםויגראברהםבארץפלשתיםימיםרביםויהיאחרהדבריםהאלהוהאלהיםנסהאתאברהםויאמראליואברהםויאמרהנניויאמרקחנ
אאתבנךאתיחידךאשראהבתאתיצחקולךלךאלארץהמריהוהעלהושםלעלהעלאחדההריםאשראמראליךוישכםאברהםבבקרויחבשאתחמרוויקחאתשנינעריואתוואתיצחקבנוויבקעעציעלהויקם
וילךאלהמקוםאשראמרלוהאלהיםביוםהשלישיוישאאברהםאתעיניוויראאתהמקוםמרחקויאמראברהםאלנעריושבולכםפהעםהחמורואניוהנערנלכהעדכהונשתחוהונשובהאליכםויקחאבר
הםאתעציהעלהוישםעליצחקבנוויקחבידואתהאשואתהמאכלתוילכושניהםיחדוויאמריצחקאלאברהםאביוויאמראביויאמרהנניבניויאמרהנההאשוהעציםואיההשהלעלהויאמראברהםאל
היםיראהלוהשהלעלהבניוילכושניהםיחדוויבאואלהמקוםאשראמרלוהאלהיםויבןשםאברהםאתהמזבחויערךאתהעציםויעקדאתיצחקבנווישםאתועלהמזבחממעללעציםוישלחאברהםאתיד
וויקחאתהמאכלתלשחטאתבנוויקראאליומלאךיהוהמןהשמיםויאמראברהםאברהםויאמרהנניויאמראלתשלחידךאלהנערואלתעשלומאומהכיעתהידעתיכייראאלהיםאתהולאחשכתאתבנךאת
יחידךממניוישאאברהםאתעיניוויראוהנהאילאחרנאחזבסבךבקרניווילךאברהםויקחאתהאילויעלהולעלהתחתבנוויקראאברהםשםהמקוםההואיהוהיראהאשריאמרהיוםבהריהוהיראהו
יקראמלאךיהוהאלאברהםשניתמןהשמיםויאמרבינשבעתינאםיהוהכייעןאשרעשיתאתהדברהזהולאחשכתאתבנךאתיחידךכיברךאברכךוהרבהארבהאתזרעךככוכביהשמיםוכחולאשרעלשפתה
יםוירשזרעךאתשעראיביווהתברכובזרעךכלגוייהארץעקבאשרשמעתבקליוישבאברהםאלנעריוויקמווילכויחדואלבארשבעוישבאברהםבבארשבעויהיאחריהדבריםהאלהויגדלאברהםלא
מרהנהילדהמלכהגםהואבניםלנחוראחיךאתעוץבכרוואתבוזאחיוואתקמואלאביארםואתכשדואתחזוואתפלדשואתידלףואתבתואלובתואלילדאתרבקהשמנהאלהילדהמלכהלנחוראחיאברה
םופילגשוושמהראומהותלדגםהואאתטבחואתגחםואתתחשואתמעכהויהיוחיישרהמאהשנהועשריםשנהושבעשניםשניחיישרהותמתשרהבקריתארבעהואחברוןבארץכנעןויבאאברהםלספדלש
רהולבכתהויקםאברהםמעלפנימתווידבראלבניחתלאמרגרותושבאנכיעמכםתנוליאחזתקברעמכםואקברהמתימלפניויענובניחתאתאברהםלאמרלושמענואדנינשיאאלהיםאתהבתוכנובמב
חרקברינוקבראתמתךאישממנואתקברולאיכלהממךמקברמתךויקםאברהםוישתחולעםהארץלבניחתוידבראתםלאמראםישאתנפשכםלקבראתמתימלפנישמעוניופגעוליבעפרוןבןצחרויתןלי
אתמערתהמכפלהאשרלואשרבקצהשדהובכסףמלאיתננהליבתוככםלאחזתקברועפרוןישבבתוךבניחתויעןעפרוןהחתיאתאברהםבאזניבניחתלכלבאישערעירולאמרלאאדנישמעניהשדהנתתי
לךוהמערהאשרבולךנתתיהלעיניבניעמינתתיהלךקברמתךוישתחואברהםלפניעםהארץוידבראלעפרוןבאזניעםהארץלאמראךאםאתהלושמענינתתיכסףהשדהקחממניואקברהאתמתישמהויע
ןעפרוןאתאברהםלאמרלואדנישמעניארץארבעמאתשקלכסףביניובינךמההואואתמתךקברוישמעאברהםאלעפרוןוישקלאברהםלעפרןאתהכסףאשרדברבאזניבניחתארבעמאותשקלכסףעברלס
חרויקםשדהעפרוןאשרבמכפלהאשרלפניממראהשדהוהמערהאשרבווכלהעץאשרבשדהאשרבכלגבלוסביבלאברהםלמקנהלעיניבניחתבכלבאישערעירוואחריכןקבראברהםאתשרהאשתואלמערת
שדההמכפלהעלפניממראהואחברוןבארץכנעןויקםהשדהוהמערהאשרבולאברהםלאחזתקברמאתבניחתואברהםזקןבאבימיםויהוהברךאתאברהםבכלויאמראברהםאלעבדוזקןביתוהמשלבכלא
שרלושיםנאידךתחתירכיואשביעךביהוהאלהיהשמיםואלהיהארץאשרלאתקחאשהלבנימבנותהכנעניאשראנכייושבבקרבוכיאלארציואלמולדתיתלךולקחתאשהלבניליצחקויאמראליוהעב
 רבן יוחנן בן זכאי
זיכוי הרבים:

 רבן יוחנן בן זכאי  תנא מהדור של חורבן הבית השני. הדילוג המינימלי יוחנן במקביל ל-בן זכאי שניהם מינימליים והכי קרובים אחד לשני בתורה. תופעה מאוד מיוחדת שכן "יוחנן" בדילוג 5, ו-בן זכאי בדילוג 280. שניהם מינימליים.

מסופר במסכת גיטין (נו.) שרבן יוחנן בן זכאי ביקש להציל את העיר יבנה וחכמיה [יבנה היתה עיר עם הרבה גדולי תורה שישבו בה הסנהדרין] בין היתר מהנציב הרומי שצר על ירושלים להחריב אותה ואת בית המקדש השני וכך הוא אמר: תן לי יבנה וחכמיה, ובגמרא שם אמרו שהיה צריך לבקש להציל את כל ירושלים ואת בית המקדש אבל הוא סבר שכל כך הרבה הוא לא יקבל מהנציב הרומי שעשה לו טובה באותו רגע ונתן לו בקשה אחת לכן ביקש רק להציל את העיר יבנה.

והנה במקביל ממש ובסמוך ל-בן זכאי מצאנו כאן את הדילוג יבנה וכן במקביל להם הדילוג חיי עיר כלומר אולי רמז לכך שריב"ז הציל את חיי העיר יבנה וחכמיה.

והנה יתכן שיש כאן עוד רמז, הפסוקים שחותכים את הדילוג "יבנה", ולךלךאלארץהמריהוהעלהושםלעלהעלאחדההריםאשראמראליך , ארץ המוריה זה כמובן הר הבית שעליו בית המקדש, כמו שפירש רש"י בפסוק:

רש"י  ארץ המוריה.ירושלים, וכן בדברי הימים (-ב ג, א.) לבנות את בית ה' בירושלים בהר המוריה. ורבותינו פירשו, על שם שמשם הוראה יוצאה לישראל. ואונקלוס תרגומו על שם עבודת הקטרת, שיש בו מור נרד ושאר בשמים: 

ואולי הפסוק הזה רומז ככה: שכנגד זה שאברהם אבינו הקריב את יצחק על גבי הר המוריה שהוא המקדש לעתיד לבוא, כך הקב"ה חס על יבנה וחכמיה שהם בני בניו של אברהם במקום בית המקדש [בכך שריב"ז בחר דווקא להציל את יבנה ולא את המקדש] וכן אמרו במדרש שהקב"ה כילה את זעמו על עצים ואבנים [המקדש] ולא על בניו.

תגובה חדשה

שם השולח
דוא"ל
תגובה
שאלת אבטחה:
איך קוראים לבן של יצחק אבינו?

רמז: יעק...

טבלאות צפנים אחרונות

שנים אוחזין בטלית - מדהים!
מאת המערכת
24 צפיות
נושא: תלמוד

הזמר הוא הג'ירפה!
מאת המערכת
12 צפיות
נושא: תלמוד

חג חנוכה וסוכות
מאת שלמה א.
1181 צפיות
נושא: תלמוד

גרמא בנזקין פטור
מאת המערכת
466 צפיות
נושא: תלמוד

בסוכות הושבתי
מאת המערכת
819 צפיות
נושא: תלמוד

ערובי תבשילין
מאת המערכת
619 צפיות
נושא: תלמוד

רבן יוחנן בן זכאי
מאת שלמה א.
1289 צפיות
נושא: תלמוד