SOD TORAH
ז' כסלו התשעט (07:34), פרשת
חפש את הדברים הכי מעניינים בתורה: שם המשפחה שלך, השם שלך, מקום העבודה, בת הזוג שלך
 
צור קשר: sodtorah@gmail.com
מילון ארמית פורומים לוח שנה תוכנה להגהות תפילין תרומות לאברכים

אנא עזרו לנו בתרומה לאברכים ולהחזרה בתשובה ותקבלו את התוכנה לדילוגים + תיקון לשם שלכם לפי הדילוגים למעבר לתשלום

חיפוש דילוגים בתורה
חיפוש ביטוי:   איפוס
שיטת חיפוש:  אזור לחיפוש:
אפשרויות הצגת הסתברויות בטבלה הצג תוויותהצג פסוקיםשלח טבלה לחבר הצג דו"ח הסתברות
הגדרות טבלה
רוחב טבלה לפי דילוג + - LCM GCF סידור אוטומטי
התחל טבלה מ- עד « » סידור אורך טבלה
חיתוך רוחב טבלה עד
רוחב הטבלה: + - אורך טבלה: + - מיקום הדילוג: [ | ]
חיתוך רוחב טבלה
ביטוי: | דילוג:
הפסוק שחותך את האות המסומנת בביטוי:
אאדניואלביתוותדבראליוכדבריםהאלהלאמרבאאליהעבדהעבריאשרהבאתלנולצחקביויהיכהרימיקוליואקראויעזבבגדואצליוינסהחוצהויהיכשמעאדניואתדבריאשתואשרדברהאליולאמרכדבריםהאלהעשהליעבדךויחראפוויקחאדנייוסףאתוויתנהואלביתהסהרמקוםאשראסוריהמלךאסוריםויהישםבביתהסהרויהייהוהאתיוסףויטאליוחסדויתןחנובעינישרביתהסהרויתןשרביתהסהרבידיוסףאתכלהאסירםאשרבביתהסהרואתכלאשרעשיםשםהואהיהעשהאיןשרביתהסהרראהאתכלמאומהבידובאשריהוהאתוואשרהואעשהיהוהמצליחויהיאחרהדבריםהאלהחטאומשקהמלךמצריםוהאפהלאדניהםלמלךמצריםויקצףפרעה
עלשניסריסיועלשרהמשקיםועלשרהאופיםויתןאתםבמשמרביתשרהטבחיםאלביתהסהרמקוםאשריוסףאסורשםויפקדשרהטבחיםאתיוסףאתםוישרתאתםויהיוימיםבמשמרויחלמוחלוםשניהםאישחלמובלילהאחדאישכפתרוןחלמוהמשקהוהאפהאשרלמלךמצריםאשראסוריםבביתהסהרויבאאליהםיוסףבבקרויראאתםוהנםזעפיםוישאלאתסריסיפרעהאשראתובמשמרביתאדניולאמרמדועפניכםרעיםהיוםויאמרואליוחלוםחלמנוופתראיןאתוויאמראלהםיוסףהלואלאלהיםפתרניםספרונאליויספרשרהמשקיםאתחלמוליוסףויאמרלובחלומיוהנהגפןלפניובגפןשלשהשריגםוהואכפרחתעלתהנצההבשילואשכלתיהענביםוכוספרעה
בידיואקחאתהענביםואשחטאתםאלכוספרעהואתןאתהכוסעלכףפרעהויאמרלויוסףזהפתרנושלשתהשרגיםשלשתימיםהםבעודשלשתימיםישאפרעהאתראשךוהשיבךעלכנךונתתכוספרעהבידוכמשפטהראשוןאשרהייתמשקהוכיאםזכרתניאתךכאשרייטבלךועשיתנאעמדיחסדוהזכרתניאלפרעהוהוצאתנימןהביתהזהכיגנבגנבתימארץהעבריםוגםפהלאעשיתימאומהכישמואתיבבורויראשרהאפיםכיטובפתרויאמראליוסףאףאניבחלומיוהנהשלשהסליחריעלראשיובסלהעליוןמכלמאכלפרעהמעשהאפהוהעוףאכלאתםמןהסלמעלראשיויעןיוסףויאמרזהפתרנושלשתהסליםשלשתימיםהםבעודשלשתימיםישאפרעהאתראשךמעליךותלהא
ותךעלעץואכלהעוףאתבשרךמעליךויהיביוםהשלישייוםהלדתאתפרעהויעשמשתהלכלעבדיווישאאתראששרהמשקיםואתראששרהאפיםבתוךעבדיווישבאתשרהמשקיםעלמשקהוויתןהכוסעלכףפרעהואתשרהאפיםתלהכאשרפתרלהםיוסףולאזכרשרהמשקיםאתיוסףוישכחהוויהימקץשנתיםימיםופרעהחלםוהנהעמדעלהיארוהנהמןהיארעלתשבעפרותיפותמראהובריאתבשרותרעינהבאחווהנהשבעפרותאחרותעלותאחריהןמןהיאררעותמראהודקותבשרותעמדנהאצלהפרותעלשפתהיארותאכלנההפרותרעותהמראהודקתהבשראתשבעהפרותיפתהמראהוהבריאתוייקץפרעהויישןויחלםשניתוהנהשבעשבליםעלותבקנהאחדבריאותוטבו
תוהנהשבעשבליםדקותושדופתקדיםצמחותאחריהןותבלענההשבליםהדקותאתשבעהשבליםהבריאותוהמלאותוייקץפרעהוהנהחלוםויהיבבקרותפעםרוחווישלחויקראאתכלחרטמימצריםואתכלחכמיהויספרפרעהלהםאתחלמוואיןפותראותםלפרעהוידברשרהמשקיםאתפרעהלאמראתחטאיאנימזכירהיוםפרעהקצףעלעבדיוויתןאתיבמשמרביתשרהטבחיםאתיואתשרהאפיםונחלמהחלוםבלילהאחדאניוהואאישכפתרוןחלמוחלמנוושםאתנונערעבריעבדלשרהטבחיםונספרלוויפתרלנואתחלמתינואישכחלמופתרויהיכאשרפתרלנוכןהיהאתיהשיבעלכניואתותלהוישלחפרעהויקראאתיוסףויריצהומןהבורויגלחויחלףשמלתיו
ויבאאלפרעהויאמרפרעהאליוסףחלוםחלמתיופתראיןאתוואנישמעתיעליךלאמרתשמעחלוםלפתראתוויעןיוסףאתפרעהלאמרבלעדיאלהיםיענהאתשלוםפרעהוידברפרעהאליוסףבחלמיהנניעמדעלשפתהיארוהנהמןהיארעלתשבעפרותבריאותבשרויפתתארותרעינהבאחווהנהשבעפרותאחרותעלותאחריהןדלותורעותתארמאדורקותבשרלאראיתיכהנהבכלארץמצריםלרעותאכלנההפרותהרקותוהרעותאתשבעהפרותהראשנותהבריאתותבאנהאלקרבנהולאנודעכיבאואלקרבנהומראיהןרעכאשרבתחלהואיקץואראבחלמיוהנהשבעשבליםעלתבקנהאחדמלאתוטבותוהנהשבעשבליםצנמותדקותשדפותקדיםצמחותאחריהםותבלעןהשב
ליםהדקתאתשבעהשבליםהטבותואמראלהחרטמיםואיןמגידליויאמריוסףאלפרעהחלוםפרעהאחדהואאתאשרהאלהיםעשההגידלפרעהשבעפרתהטבתשבעשניםהנהושבעהשבליםהטבתשבעשניםהנהחלוםאחדהואושבעהפרותהרקותוהרעתהעלתאחריהןשבעשניםהנהושבעהשבליםהרקותשדפותהקדיםיהיושבעשנירעבהואהדבראשרדברתיאלפרעהאשרהאלהיםעשההראהאתפרעההנהשבעשניםבאותשבעגדולבכלארץמצריםוקמושבעשנירעבאחריהןונשכחכלהשבעבארץמצריםוכלההרעבאתהארץולאיודעהשבעבארץמפניהרעבההואאחריכןכיכבדהואמאדועלהשנותהחלוםאלפרעהפעמיםכינכוןהדברמעםהאלהיםוממהרהאלהיםלעשתוועתהיר
אפרעהאישנבוןוחכםוישיתהועלארץמצריםיעשהפרעהויפקדפקדיםעלהארץוחמשאתארץמצריםבשבעשניהשבעויקבצואתכלאכלהשניםהטבותהבאתהאלהויצברוברתחתידפרעהאכלבעריםושמרווהיההאכללפקדוןלארץלשבעשניהרעבאשרתהייןבארץמצריםולאתכרתהארץברעבוייטבהדברבעיניפרעהובעיניכלעבדיוויאמרפרעהאלעבדיוהנמצאכזהאישאשררוחאלהיםבוויאמרפרעהאליוסףאחריהודיעאלהיםאותךאתכלזאתאיןנבוןוחכםכמוךאתהתהיהעלביתיועלפיךישקכלעמירקהכסאאגדלממךויאמרפרעהאליוסףראהנתתיאתךעלכלארץמצריםויסרפרעהאתטבעתומעלידוויתןאתהעלידיוסףוילבשאתובגדיששוישםרבדהז
הבעלצוארווירכבאתובמרכבתהמשנהאשרלוויקראולפניואברךונתוןאתועלכלארץמצריםויאמרפרעהאליוסףאניפרעהובלעדיךלאיריםאישאתידוואתרגלובכלארץמצריםויקראפרעהשםיוסףצפנתפענחויתןלואתאסנתבתפוטיפרעכהןאןלאשהויצאיוסףעלארץמצריםויוסףבןשלשיםשנהבעמדולפניפרעהמלךמצריםויצאיוסףמלפניפרעהויעברבכלארץמצריםותעשהארץבשבעשניהשבעלקמציםויקבץאתכלאכלשבעשניםאשרהיובארץמצריםויתןאכלבעריםאכלשדההעיראשרסביבתיהנתןבתוכהויצבריוסףברכחולהיםהרבהמאדעדכיחדללספרכיאיןמספרוליוסףילדשניבניםבטרםתבואשנתהרעבאשרילדהלואסנתבתפוטיפרע
 גילעד שעאר ז"ל
זיכוי הרבים:

גילעד שעאר ז"ל: "כִּי גֻנֹּב גֻּנַּבְתִּי מֵאֶרֶץ הָעִבְרִים וְגַם פֹּה לֹא עָשִׂיתִי מְאוּמָה כִּי שָׂמוּ אֹתִי בַּבּוֹר", ובאמת הילדים נמצאו זרוקים בבורא) ולא שלטה בהם רימה ותולעהב) כמו יוסף הצדיק, והקב"ה כביכול אומר: "נקמהאעשה ואשיב" (דילוג אחד ארוך). והנקמה שלנו תבוא בודאי מהקב"ה. ולנו לא נותר אלא לבכות, וכל העם יבכו את השרפה אשר שרף ה' אנא מכם הראו שאכפת לכם והתחזקו בתשובה. יהי זיכוי הרבים לזכותם. יהי זכרם ברוך. ה' יקום דמם. והם בודאי מכפרים על עם ישראל, כי הנה כל התפילות בשבועיים וחצי האחרונים לא ישובו ריקם, אלא ודאי יהפכו למידת הדין ותעשה הנקמה, כי אל נקמות ה'.

וניראה שהנקמה שהקב"ה סיבב להחריב את עזה ע"י מלחמת צוק איתן, ואנשי החמאס נפגעו קשה וגם כל ראשיה מתו.

פתח טבלה כאן

שים לב שיש לנו אימות של הדילוג "נקמה אעשה", על ידי הפסוק עצמו שאומר "אשרהאלהיםעשה". וזה דבר חזק. ובמקרה שמנו לב להמשך הדילוג, שמאמת באופן מדהים ומעל לכל ספק את הרעיון:

פתח טבלה כאן

אִם-שַׁנּוֹתִי֙ בְּרַ֣ק חַרְבִּ֔י וְתֹאחֵ֥ז בְּמִשְׁפָּ֖ט יָדִ֑י אָשִׁ֤יב נָקָם֙ לְצָרָ֔י וְלִמְשַׂנְאַ֖י אֲשַׁלֵּֽם:

ואין נקמה בלא תקומה, כמו "על פי שנים עדים יקום דבר", כלומר רק שיש שנים עדים אפשר להקים דבר ולפרוע וליקום מהרשע. כי תחילת הנקמה היא הקימה. ואע"פ שהשורשים שונים, נקם ו-קם, עכ"פ בצורת האית"ן הם זהים כגון יִקום ויָקום וכו'. ולכן רומז "וקמו שבע שני רעב אחריהן ונשכח כל השבע", כלומר וקמו להינקם שרומז למידת הדין, ומכלל הדילוג משמע שהקב"ה ישיב ויעשה נקמה לאותם גוים ארורים. והנה מובא באופן מדהים בפרשת שבוע שבו פורסם שהילדים נרצחו, (פרשת בלק, תשע"ד, ז בתמוז), הפסוקים הבאים: "יט  לֹ֣א אִ֥ישׁ אֵל֙ וִֽיכַזֵּ֔ב וּבֶן-אָדָ֖ם וְיִתְנֶחָ֑ם הַה֤וּא אָמַר֙ וְלֹ֣א יַעֲשֶׂ֔ה וְדִבֶּ֖ר וְלֹ֥א יְקִימֶֽנָּה:", כלומר בתמיה, הקב"ה אינו אדם שיאמר ולא יעשה וידבר ולא יקימנה, אלא ודאי הקב"ה יעשה ויקום. וכן רמוז במזמור צ"ד: "א  אֵל-נְקָמ֥וֹת ה' אֵ֖ל נְקָמ֣וֹת הוֹפִֽיַע: וכו' טז  מִֽי-יָק֣וּם לִ֭י עִם-מְרֵעִ֑ים מִֽי-יִתְיַצֵּ֥ב לִ֝י עִם-פֹּ֥עֲלֵי אָֽוֶן: וכו' כג  וַיָּ֤שֶׁב עֲלֵיהֶ֨ם | אֶת-אוֹנָ֗ם...".

ויש לזה עוד רמז חזק מנחמיה: "יז  וָאוֹמַ֣ר אֲלֵהֶ֗ם אַתֶּ֤ם רֹאִים֙ הָרָעָה֙ אֲשֶׁ֣ר אֲנַ֣חְנוּ בָ֔הּ אֲשֶׁ֤ר יְרוּשָׁלִַ֙ם֙ חֲרֵבָ֔ה וּשְׁעָרֶ֖יהָ נִצְּת֣וּ בָאֵ֑שׁ לְכ֗וּ וְנִבְנֶה֙ אֶת-חוֹמַ֣ת יְרוּשָׁלִַ֔ם וְלֹא-נִהְיֶ֥ה ע֖וֹד חֶרְפָּֽה: יח  וָאַגִּ֨יד לָהֶ֜ם אֶת-יַ֣ד אֱלֹהַ֗י אֲשֶׁר-הִיא֙ טוֹבָ֣ה עָלַ֔י וְאַף-דִּבְרֵ֥י הַמֶּ֖לֶךְ אֲשֶׁ֣ר אָֽמַר-לִ֑י וַיֹּֽאמְרוּ֙ נָק֣וּם וּבָנִ֔ינוּ וַיְחַזְּק֥וּ יְדֵיהֶ֖ם לַטּוֹבָֽה:", סופי תיבות כל אות חמישית "נקמה", רואים שתחילה נָק֣וּם ונבנה ירושלים ואז תתקיים הנקמה בגוים שמחרפים אותנו.

ואל תתמה שהדילוג נקמה הפוך שכך הוא בכל מקום בדילוגים קוראים מלמעלה למטה ולהיפך, והראיה כי הנה הסופי תיבות האחוריות בסיפור שמשון שגם לקח נקמה מפלשתים וגם הוא התחיל בתקומה להתחזק ולעמוד: "כז  וְהַבַּיִת מָלֵא הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים וְשָׁמָּה כֹּל סַרְנֵי פְלִשְׁתִּים וְעַל הַגָּג כִּשְׁלֹשֶׁת אֲלָפִים אִישׁ וְאִשָּׁה הָרֹאִים בִּשְׂחוֹק שִׁמְשׁוֹן: "כח  וַיִּקְרָא שִׁמְשׁוֹן אֶל ה' וַיֹּאמַר אֲדֹנָי אלהים זָכְרֵנִי נָא וְחַזְּקֵנִי נָא אַךְ הַפַּעַם הַזֶּה הָאֱלֹהִים וְאִנָּקְמָה נְקַם אַחַת מִשְּׁתֵי עֵינַי מִפְּלִשְׁתִּים: וכו'. כלומר תחילה חזק אותי לעמוד ואז אינקמה. ורואים שאותיות אינקמה הן אקימנה.

והדילוג המינימלי בתורה "נקמה" נימצא בטבלה על אייל יפרח ז"ל, עיין כאן.

____________

א) בדיעבד מתברר כמה מדויקת הטבלה לעיל, כאשר מספר אהרל'ה לוי ממצפה יאיר, איך מצא את גופות הילדים ז"ל: "הייתה שם מטרה שסומנה והייתה למעשה חמישה מטרים מהמיקום הסופי. הלכנו לבדוק אותה, זו טרסה חקלאית יחסית חדשה ומגודרת, היה שער בגדר, בתוך הטרסה היה בור בגודל של שלושה על שלושה מטרים שסומן כמטרה...היה שם משהו בתוך החלל של הטרסה שהפריע לי בעין, והלכתי לבדוק מה זה, ראיתי שהצמחייה שם לא טבעית. מכאן ואילך לא אוכל להרחיב, מטעמי בטחון וכדי לא לפגוע במשפחות", ערוץ 7

ב) כך העיד יו"ר ועד רבני זק"א, עיין כאן

תגובה חדשה

שם השולח
דוא"ל
תגובה
שאלת אבטחה:
איך קוראים לבן של אברהם אבינו?

רמז: יצח...

טבלאות צפנים אחרונות

צום מים
מאת צום מים שלושים יום
77 צפיות
נושא: אקטואליה

רבי אהרון לייב שטיינמן זצל
מאת המערכת
133 צפיות
נושא: אקטואליה

אורך ימים אשביעהו
מאת המערכת
64 צפיות
נושא: אקטואליה

סופת הארווי
מאת המערכת
100 צפיות
נושא: אקטואליה

שני ברדצבסקי זל
מאת המערכת
85 צפיות
נושא: אקטואליה

דאעש ספרד
מאת המערכת
89 צפיות
נושא: אקטואליה

פיגוע ביבנה
מאת המערכת
104 צפיות
נושא: אקטואליה

אמיר פרישר גוטמן
מאת המערכת
192 צפיות
נושא: אקטואליה

פיגוע בשער שכם
מאת המערכת
21 צפיות
נושא: אקטואליה

פיגוע במנצסטר דאעש
מאת המערכת
29 צפיות
נושא: אקטואליה