SOD TORAH
יב' כסלו התשעט (02:26), פרשת
חפש את הדברים הכי מעניינים בתורה: שם המשפחה שלך, השם שלך, מקום העבודה, בת הזוג שלך
 
צור קשר: sodtorah@gmail.com
מילון ארמית פורומים לוח שנה תוכנה להגהות תפילין תרומות לאברכים

אנא עזרו לנו בתרומה להחזרה בתשובה ותקבלו את התוכנה לדילוגים + תיקון לשם שלכם לפי הדילוגים למעבר לתשלום

חיפוש דילוגים בתורה
חיפוש ביטוי:   איפוס
שיטת חיפוש:  אזור לחיפוש:
אפשרויות הצגת הסתברויות בטבלה הצג תוויותהצג פסוקיםשלח טבלה לחבר הצג דו"ח הסתברות
הגדרות טבלה
רוחב טבלה לפי דילוג + - LCM GCF סידור אוטומטי
התחל טבלה מ- עד « » סידור אורך טבלה
חיתוך רוחב טבלה עד
רוחב הטבלה: + - אורך טבלה: + - מיקום הדילוג: [ | ]
חיתוך רוחב טבלה
ביטוי: | דילוג:
הפסוק שחותך את האות המסומנת בביטוי:
שביהמראשפרעותאויבהרנינוגויםעמוכידםעבדיויקוםונקם
ישיבלצריווכפראדמתועמוויבאמשהוידבראתכלדבריהשירהה
זאתבאזניהעםהואוהושעבןנוןויכלמשהלדבראתכלהדבריםהא
להאלכלישראלויאמראלהםשימולבבכםלכלהדבריםאשראנכימע
ידבכםהיוםאשרתצוםאתבניכםלשמרלעשותאתכלדבריהתורההז
אתכילאדבררקהואמכםכיהואחייכםובדברהזהתאריכוימיםעל
האדמהאשראתםעבריםאתהירדןשמהלרשתהוידבריהוהאלמשהבע
צםהיוםהזהלאמרעלהאלהרהעבריםהזההרנבואשרבארץמואבאש
רעלפניירחווראהאתארץכנעןאשראנינתןלבניישראללאחזהו
מתבהראשראתהעלהשמהוהאסףאלעמיךכאשרמתאהרןאחיךבהרהה
רויאסףאלעמיועלאשרמעלתםביבתוךבניישראלבמימריבתקדש
מדברצןעלאשרלאקדשתםאותיבתוךבניישראלכימנגדתראהאתה
ארץושמהלאתבואאלהארץאשראנינתןלבניישראלוזאתהברכהא
שרברךמשהאישהאלהיםאתבניישראללפנימותוויאמריהוהמסי
ניבאוזרחמשעירלמוהופיעמהרפארןואתהמרבבתקדשמימינוא
שדתלמואףחבבעמיםכלקדשיובידךוהםתכולרגלךישאמדברתיך
תורהצוהלנומשהמורשהקהלתיעקבויהיבישרוןמלךבהתאסףרא
שיעםיחדשבטיישראליחיראובןואלימתויהימתיומספרוזאתל
 לישראל יתן שירי
זיכוי הרבים:

 רואים באופן מדהים את הדילוג "לישראל יתן שִּׁרי", כלומר לישראל יתן את השיר שלי ובהמשך ניראה שהכוונה יתן אותיות ש', ר', י'. רומז לפרשת האזינו שהיא השירה שנתן משה לבנ"י לפני מותו, כמו שפירש"י לעיל: "יט  וְעַתָּה כִּתְבוּ לָכֶם אֶת הַשִּׁירָה הַזֹּאת וְלַמְּדָהּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל שִׂימָהּ בְּפִיהֶם לְמַעַן תִּהְיֶה לִּי הַשִּׁירָה הַזֹּאת וגו' "וכתב רש"י את השירה הזאת. "האזינו השמים" (לב, א), עד "וכפר אדמתו עמו" (מג). כלומר ממש כל השירה בפרשת האזינו שמשה רע"ה שר לישראל דברי מוסר: "א  הַאֲזִ֥ינוּ הַשָּׁמַ֖יִם וַאֲדַבֵּ֑רָה וְתִשְׁמַ֥ע הָאָ֖רֶץ אִמְרֵי-פִֽי", והדילוג נמצא ממש בסוף השירה וממנו והלאה פרשת וזאת הברכה ששם מברך משה את ישראל בשירה,  ולכן הדילוג מחבר בין הפרשיות "האזינו השמים", ו"זאת הברכה", ששניהם שירה שחותמת את התורה. והאות לכך שזהו הפירוש הנכון, חיפשנו דילוג מינימלי בתורה "יתן שיר", ונמצא בדיוק בתחילת הברכה שבירך יעקב לבניו (בר' מט) כמו משה לישראל:

פתח דילוג זה בטבלה נפרדת

וכן חיפשנו אותו דילוג, "יתן שיר", בטבלה במקום ונימצא גם הוא בתחילת וזאת הברכה וחותך באות נ' את הדילוג "לישראל יתן שרי", ואת הפסוק: "אשר אני נתן לבני ישראל":

חיפשנו "יתן שיר", דילוג יחיד בטבלה ונימצא חותך בדיוק את אותו פסוק ודילוג. פתח טבלה זאת

ופירשו חז"ל שאותה שירה הכוונה גם לתורה שבכתב ולתורה שבע"פ, וכן כתב על הפסוק (יט) לעיל בעל הטורים ולמדה את בני ישראל. בגי' הן תורה בכתב: שימה בפיהם. בגימ' זה תלמוד.  וניראה שהסיבה שהכתוב קורא לתורה שירה, כי תורה מלשון הוראה והיא המוסר המורה את הדרך הישרה, שרומזת לשירה. כי המוסר מתקבל בלב האדם רק בדרך של שירה ומשל ודימויים. לכן פרשת האזינו היא התורה בזעיר אנפין. והדילוג רומז בפירוש ללשון נתינה (לישראל יתן שירי) באותה שירה, ושלשון נתינה נופל על התורה שהיא מתנה מאת ה' כמו שהקב"ה אומר: "כִּי לֶקַח טוב נָתַתִּי לָכֶם תּורָתִי אַל תַּעֲזבוּ", ולכן אמר כאן בלשון מדבר, "לישראל יתן שירי". כלומר מתנת התורה שהיתה גנוזה אצל הקב"ה. וכן רומז במקום הפסוק שחותך את המילה "יתן":  "אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אֲנִי נֹתֵן לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל", רואים שהקב"ה נותן לישראל. ואמרו חז"ל: "שלש מתנות טובות נתן הקדוש ברוך הוא לישראל, וכולן לא נתנן אלא על ידי ייסורים, ואלו הן: תורה, ארץ ישראל ועולם הבא".

וכן השם "ישראל", רומז לכולם. כי ישראל הוא "ישר אל", הוא המוסר מאת ה'. כמ"ש: "וַיְהִי בִישֻׁרוּן מֶלֶךְ". וכן "שיר אל", כי כאמור השירה היא התורה היא המוסר. וכן "ירש אל" או בלשון ציווי "רשי אל" כמו "רְאֵה נָתַן וכו' לְפָנֶיךָ אֶת הָאָרֶץ עֲלֵה רֵשׁ", כאמור הארץ רומזת לתורה, והארץ ניתנה בירושה מאת ה', וגם התורה ניתנה בירושה כפי שכתוב בפסוק התחתון: "תּוֹרָה צִוָּה לָנוּ מֹשֶׁה מוֹרָשָׁה קְהִלַּת יַעֲקֹב". וכן פירש בעל הטורים במקום. וכן "שְׂרי אל", רומז לפשט "כי שְׂרית עם אלהים ואנשים ותוכל". והאחרון: "ריש אל", רומז לכך שישראל והתורה הם ריש וראשית למחשבת העולם כפי שדרשו חז"ל בכל מקום: "קֹדֶשׁ יִשְׂרָאֵל לה' רֵאשִׁית תְּבוּאָתֹה". ולפי זה מה שאמר הדילוג "לישראל יתן שִּׁרי", לאו דוקא "שירי", אלא יתן את כולם: "שיר", "ריש", "ישר", "ירש", "רשי", "שְׂרי". כלומר יתן להם אותיות ש', י', ר'.

תגובה חדשה

שם השולח
דוא"ל
תגובה
שאלת אבטחה:
איך קוראים לאבא של יצחק אבינו?

רמז: אבר...

טבלאות צפנים אחרונות

עקרים משדה
מאת המערכת
58 צפיות
נושא: חידושי תורה

אוהל בל יצען
מאת המערכת
50 צפיות
נושא: חידושי תורה

תשעה באב ב'
מאת המערכת
65 צפיות
נושא: חידושי תורה

שיר השירים
מאת המערכת
49 צפיות
נושא: חידושי תורה

עלמות אהבוך
מאת המערכת
17 צפיות
נושא: חידושי תורה

עצת ה'
מאת המערכת
22 צפיות
נושא: חידושי תורה

מר דרור מרדכי
מאת המערכת
21 צפיות
נושא: חידושי תורה

חג חנוכה וסוכות
מאת המערכת
29 צפיות
נושא: חידושי תורה

ימי אלול
מאת המערכת
12 צפיות
נושא: חידושי תורה

אלף שנים
מאת המערכת
23 צפיות
נושא: חידושי תורה