הנה יש ניסיונות להפסקת אש במלחמת "צוק איתן", וכל בר דעת לא יחשוב להפסיק אש שעלולים למות אנשים כתוצאה מכך וזה פיקוח נפש. וחיפשנו דילוג מינימלי בתורה "הפסקת", וזה דילוג נדיר בגלל האותיות הנדירות פ,ס,ק ולכן נעשה מבחן הסתברות בהמשך. וחותך בדיוק נפלא בס"ד גלויה, את הפס' (ויקרא א'): "וְנִתַּח אֹתוֹ לִנְתָחָיו וְאֶת רֹאשׁוֹ וְאֶת פִּדְרוֹ וְעָרַךְ הַכֹּהֵן אֹתָם עַל הָעֵצִים אֲשֶׁר עַל הָאֵשׁ אֲשֶׁר עַל הַמִּזְבֵּחַ: וְהַקֶּרֶב וְהַכְּרָעַיִם יִרְחַץ בַּמָּיִם וְהִקְרִיב הַכֹּהֵן אֶת הַכֹּל וְהִקְטִיר הַמִּזְבֵּחָה עֹלָה הוּא אִשֵּׁה רֵיחַ נִיחֹחַ לה' ", כאשר האות ה חותכת את האש , מה שיוצר את הצירוף המבוקש "הפסקת האש".
וחיפשנו דילוג "חמס" וחותך את "הפסקת" באות ס', וכן דילוגים: "מלחמה", "צוק" והדילוג המינימלי בתורה: "איתן".
אבל עניין הטבלה הזאת כפי שרואים בפסוקים שחותכים את הטבלה, שמדובר על קרבן עולה, וידוע שקרבן עולה נישרף כולו ולא נאכל בשרו כלל לכהנים ולעם אלא כולו לה', ויורדת אש מן השמים לאוכלו כליל, לעומת קרבנות אחרים כגון זבח שלמים וחטאת שנאכל בשרם לכהנים ולמי שמביא אותם לביה"מ והמזבח אוכל רק את החלבים, כלומר בקרבן עולה כביכול אסור להפסיק את האש שלו אלא שורף את כולו: "וְהִקְרִיב הַכֹּהֵן אֶת הַכֹּל וְהִקְטִיר הַמִּזְבֵּחָה עֹלָה הוּא אִשֵּׁה". רק בקרבן עולה נאמר "אֶת הַכֹּל" משמע שאין להפסיק באמצע את האש וכן במשנה (זבחים ה): "וכליל לאישים", ופירש ר"ע: וכליל לאישים. כולה נשרפת על גבי האש. ויתכן ורומז שכמו בקרבן עולה שאין מפסיקין את האש וכולו נאכל על גבי המזבח, כך לגבי הפסקת האש במלחמה אין להפסיק, כי כמו באכילת קרבן כן מצינו לשון אכילת שלל במלחמה: (דברים כ, יד): "וְאָכַלְתָּ אֶת שְׁלַל אֹיְבֶיךָ", ועיין בטבלה לכו לחמו בלחמי. ולאו דוקא צוק איתן אלא ה"ה כל מלחמת מצוה כזאת.