SOD TORAH
ז' כסלו התשעט (07:39), פרשת
חפש את הדברים הכי מעניינים בתורה: שם המשפחה שלך, השם שלך, מקום העבודה, בת הזוג שלך
 
צור קשר: sodtorah@gmail.com
מילון ארמית פורומים לוח שנה תוכנה להגהות תפילין תרומות לאברכים

אנא עזרו לנו בתרומה לאברכים ולהחזרה בתשובה ותקבלו את התוכנה לדילוגים + תיקון לשם שלכם לפי הדילוגים למעבר לתשלום

חיפוש דילוגים בתורה
חיפוש ביטוי:   איפוס
שיטת חיפוש:  אזור לחיפוש:
אפשרויות הצגת הסתברויות בטבלה הצג תוויותהצג פסוקיםשלח טבלה לחבר הצג דו"ח הסתברות
הגדרות טבלה
רוחב טבלה לפי דילוג + - LCM GCF סידור אוטומטי
התחל טבלה מ- עד « » סידור אורך טבלה
חיתוך רוחב טבלה עד
רוחב הטבלה: + - אורך טבלה: + - מיקום הדילוג: [ | ]
חיתוך רוחב טבלה
ביטוי: | דילוג:
הפסוק שחותך את האות המסומנת בביטוי:
בהארץההואטובשםהבדלחואבןהשהםושםהנה
רהשניגיחוןהואהסובבאתכלארץכושושםהנ
הרהשלישיחדקלהואההלךקדמתאשורוהנהרה
רביעיהואפרתויקחיהוהאלהיםאתהאדםוינ
חהובגןעדןלעבדהולשמרהויצויהוהאלהים
עלהאדםלאמרמכלעץהגןאכלתאכלומעץהדעת
 מנהיג בטחון, אדום
זיכוי הרבים:

יש בטבלה הזאת ס"ד נפלאה לכל המתבונן, חיפשנו דילוג "בטחון", מינימלי בתורה, לאחר מכן עזבנו את אותה טבלה וחיפשנו דילוג "מנהיג", גם כן מינימלי בתורה, וחזרנו לאותו מקום בדיוק. והנה לפנינו שני הדילוגים האלה בטחון ומנהיג שרומזים שלמנהיג צריך שיהיה בטחון בקב"ה, ושניהם נדירים ונעשה בהמשך מבחן הסתברות. וכמו המלך חזקיה שהיה לו בטחון בה' וכתוב עליו: "ה  בַּיהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל בָּטָח". ומנהיג זה לשון של רועה צאן והוא המלך. ועל ידי הבטחון של חזקיה בקב"ה, הוא הצליח לנצח את סנחריב מלך אשור שהגלה את ישראל, ועלה על יהודה להחריבה, והיה שם נס גדול כדכתיב: "לה  וַיְהִי בַּלַּיְלָה הַהוּא וַיֵּצֵא מַלְאַךְ ה' וַיַּךְ בְּמַחֲנֵה אַשּׁוּר מֵאָה שְׁמוֹנִים וַחֲמִשָּׁה אָלֶף וַיַּשְׁכִּימוּ בַבֹּקֶר וְהִנֵּה כֻלָּם פְּגָרִים מֵתִים".

ואמנם צריך לדעת באיזה רובד קשורים הפסוקים בטבלה לדילוגים, ואחרי עיון מצינו במדרש (בר"ר טז, ד) שארבעת הנהרות הכתובים כאן רומזים לארבעה גלויות:  "ד  אָמַר רַבִּי תַּנְחוּם בְּשֵׁם רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן לֵוִי, עָתִיד הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְהַשְׁקוֹת כּוֹס תַּרְעֵלָה לָאֻמּוֹת מִמָּקוֹם שֶׁהַדִּין יוֹצֵא, מַאי טַעְמָא: "וְנָהָר [=כוס תרעלה] יֹצֵא מֵעֵדֶן [=דין] לְהַשְׁקוֹת אֶת הַגָּן וּמִשָּׁם יִפָּרֵד", וְהָיָה לְאַרְבָּעָה נְהָרִים אֵין כְּתִיב כָּאן, אֶלָּא לְאַרְבָּעָה רָאשִׁים [כמו: "ו וְאַרְבְּעָה רֵאשִׁין לְחֵיוְתָא", שנאמר בהקשר לארבעה גלויות], אֵלּוּ אַרְבָּעָה גָּלֻיּוֹת כְּנֶגֶד אַרְבָּעָה רָאשִׁים: "שֵׁם הָאֶחָד פִּישׁוֹן", זוֹ בָּבֶל, עַל שֵׁם: "וּפָשׁוּ פָּרָשָׁיו" [וניתרבו פרשיו וסוסיו, רש"י]. "הוּא הַסֹּבֵב אֵת כָּל אֶרֶץ הַחֲוִילָה", שֶׁעָלָה וְהִקִּיף אֶת כָּל אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל, דִּכְתִיב בֵּיהּ: "הוֹחִלִי [=חוילה] לֵאלֹהִים כִּי עוֹד אוֹדֶנּוּ". "אֲשֶׁר שָׁם הַזָּהָב", אֵלּוּ דִּבְרֵי תוֹרָה, שֶׁהֵן נֶחְמָדִין מִזָּהָב וּמִפָּז רָב. "וּזֲהַב הָאָרֶץ הַהִיא טוֹב", מְלַמֵּד שֶׁאֵין תּוֹרָה כְּתוֹרַת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל וְלֹא חָכְמָה כְּחָכְמַת אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל. שָׁם הַבְּדֹלַח וְאֶבֶן הַשֹּׁהַם וגו', מִקְרָא מִשְׁנָה וְתַלְמוּד וְתוֹסֶפְתָּא וְאַגָּדָה. וְשֵׁם הַנָּהָר הַשֵּׁנִי גִיחוֹן, זוֹ מָדַי שֶׁהָיָה הָמָן שָׁף עַמָּהּ כַּנָּחָשׁ [היה שולט בהם כרצונו], עַל שֵׁם: "עַל גְּחֹנְךָ תֵלֵךְ". חִדֶּקֶל זוֹ יָוָן, שֶׁהָיְתָה קַלָּה וְחַדָּה בִּגְזֵרוֹתֶיהָ, שֶׁהָיְתָה אוֹמֶרֶת לְיִשְׂרָאֵל כִּתְבוּ עַל קֶרֶן הַשּׁוֹר שֶׁאֵין לָכֶם חֵלֶק בֵּאלֹהֵי יִשְׂרָאֵל. וכו' "וְהַנָּהָר הָרְבִיעִי הוּא פְרָת", זוֹ אֱדוֹם. פְּרָת, שֶׁהֵפֵרָה וְהִצִירָה לְבָנָיו. פְּרָת, שֶׁפָּרָה וְרָבָה מִבִּרְכָתוֹ שֶׁל זָקֵן. פְּרָת, שֶׁאֲנִי עָתִיד לְהִפָּרַע לָהּ. פְּרָת, עַל שֵׁם סוֹפָהּ (ישעיה סג, ג)פּוּרָה דָּרַכְתִּי לְבַדִּי וגו'."

ואם כן הדילוגים חותכים ממש את הפס' שדרשו בהם עניין זה, של ארבעת הראשים של הגלויות: פישון כנגד בבל, גיחון כנגד מדי, חדקל כנגד יון, וגלות האחרונה והקשה פרת כנגד אדום. וחיפשנו דילוג "אדום". ועכשיו מובן כל העניין בס"ד, כי הפס' רומזים שרק על ידי מנהיג בעל בטחון בקב"ה, הוא המשיח וצאצאי בית דוד, נוכל לצאת מהגלויות ובפרט מהגלות הקשה והאחרונה אדום, שכוללת את ארה"ב ואירופה שחונקים את ישראל מחוסר בטחון. ולהלן מבחן הסתברות:

נמצאו בסך הכול 1 טבלאות שמתחרות בטבלה של התורה מתוך 3,535,707 טבלאות שנבדקו

ההסתברות הסופית למציאת הטבלה בתורה: 2.828E-7
כלומר סיכוי של בערך 1 ל-3,535,707 טבלאות שהטבלה בתורה היא מקרית

סף הסתברות מינימלי שנוכל להגיד שהטבלה מוצפנת הוא טבלה אחת דומה ל-100 ספרים כלומר 1 ל-100. 
כלומר היינו מוצאים טבלה כזאת באורך כזה 1 ל-2,355 ספרים באורך של התורה
לכן המסקנה היא: התוצאה מעידה שהטבלה מוצפנת

ויש לתת את הדעת שהדילוג "מנהיג", בהיפוך אותיות "גיהנם", ושניהם המינימליים בתורה, כפי שרואים מהדילוג. ורומז שהיפוך ממידת הבטחון בה' למנהיג, היא מידה רעה ואין רעה אלא גיהנום. וזה רומז לפשט הפסוקים במקום, וינחהובגןעדן , והאדם היה מנהיג לכל חיות השדה והכול היה ברשותו, והוא היפך ממידת הבטחון, שהיה לו לבטוח בקב"ה שלא לאכול מעץ הדעת טוב ורע, למידה רעה, לבטוח בנחש. ולכן כתוב בסוף העניין לאחר שחטא (בר' ג, כד): "וַיְגָרֶשׁ אֶת הָאָדָם, וַיַּשְׁכֵּן מִקֶּדֶם לְגַן עֵדֶן אֶת הַכְּרֻבִים וְאֵת לַהַט הַחֶרֶב הַמִּתְהַפֶּכֶת לִשְׁמֹר אֶת דֶּרֶךְ עֵץ הַחַיִּים", ותירגם יונתן במקום: "אַתְקִין גֵיהִנָם לְרַשִׁיעַיָיא דִמְתִילָא לְחַרְבָּא שְׁנִינָא אָכְלָה מִתְּרֵין סִטְרִין", כלומר מה שכתוב "ואת להב החרב המתהפכת", זה הגיהנום שנימשל לחרב פיפיות חדה שחותכת משני הצדדים, שהקב"ה התקין לרשעים לאחר חטא אדם הראשון.

תגובה חדשה

שם השולח
דוא"ל
תגובה
שאלת אבטחה:
איך קוראים לבן של יצחק אבינו?

רמז: יעק...

טבלאות צפנים אחרונות

גונב נפש
מאת יאשיהו מ.ג.
568 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

והיה עקב תשמעון
מאת המערכת
581 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

תשעה באב
מאת יאשיהו מ.ג.
1226 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

מנהיג בטחון, אדום
מאת רונן ע.
771 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

עשו משול לחזיר
מאת המערכת
656 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

עלית למרום שבית שבי
מאת יאשיהו מ. ג.
960 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

הוכחה של מדרש רבה
מאת חזקיהו רם
963 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

פנחס הוא אליהו הנביא 2
מאת רונן ע.
1132 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

פינחס הוא אליהו הנביא
מאת משה ל.
1156 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

סביב רשעים יתהלכון
מאת יאשיהו מ. ג.
1381 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל