SOD TORAH
ט' כסלו התשעט (06:09), פרשת
חפש את הדברים הכי מעניינים בתורה: שם המשפחה שלך, השם שלך, מקום העבודה, בת הזוג שלך
 
צור קשר: sodtorah@gmail.com
מילון ארמית פורומים לוח שנה תוכנה להגהות תפילין תרומות לאברכים

אנא עזרו לנו בתרומה לאברכים ולהחזרה בתשובה ותקבלו את התוכנה לדילוגים + תיקון לשם שלכם לפי הדילוגים למעבר לתשלום

חיפוש דילוגים בתורה
חיפוש ביטוי:   איפוס
שיטת חיפוש:  אזור לחיפוש:
אפשרויות הצגת הסתברויות בטבלה הצג תוויותהצג פסוקיםשלח טבלה לחבר הצג דו"ח הסתברות
הגדרות טבלה
רוחב טבלה לפי דילוג + - LCM GCF סידור אוטומטי
התחל טבלה מ- עד « » סידור אורך טבלה
חיתוך רוחב טבלה עד
רוחב הטבלה: + - אורך טבלה: + - מיקום הדילוג: [ | ]
חיתוך רוחב טבלה
ביטוי: | דילוג:
הפסוק שחותך את האות המסומנת בביטוי:
אשרעשהוישבתביוםהשביעימכלמלאכתואשרעשהויברךאלהיםאתיוםהשביעיויקדשאתוכיבושבתמכלמלאכתואשרבראאלהיםלעשותאלהתולדותהשמיםוהארץבהבראםביוםעשותיהוהאלהיםארץושמיםוכלשיחהשדהטרםיהיהבארץוכלעשבהשדהטרםיצמחכילאהמטיריהוהאלהיםעלהארץואדםאיןלעבדאתהאדמהואדיעלהמןהארץוהשקהאתכלפניהאדמהוייצריהוהאלהיםאתהאדםעפרמןהאדמהויפחבאפיונשמתחייםויהיהאדםלנפשחיהויטעיהוהאלהיםגןבעדןמקדםוישםשםאתהאדםאשריצרויצמחיהוהאלהיםמןהאדמהכלעץנחמדלמראהוטובלמאכלועץהחייםבתוךהגןועץהדעתטובורעונהריצאמעדןלהשקותאת
הגןומשםיפרדוהיהלארבעהראשיםשםהאחדפישוןהואהסבבאתכלארץהחוילהאשרשםהזהבוזהבהארץההואטובשםהבדלחואבןהשהםושםהנהרהשניגיחוןהואהסובבאתכלארץכושושםהנהרהשלישיחדקלהואההלךקדמתאשורוהנהרהרביעיהואפרתויקחיהוהאלהיםאתהאדםוינחהובגןעדןלעבדהולשמרהויצויהוהאלהיםעלהאדםלאמרמכלעץהגןאכלתאכלומעץהדעתטובורעלאתאכלממנוכיביוםאכלךממנומותתמותויאמריהוהאלהיםלאטובהיותהאדםלבדואעשהלועזרכנגדוויצריהוהאלהיםמןהאדמהכלחיתהשדהואתכלעוףהשמיםויבאאלהאדםלראותמהיקראלווכלאשריקראלוהאדםנפשחיההואשמוויקראהאד
םשמותלכלהבהמהולעוףהשמיםולכלחיתהשדהולאדםלאמצאעזרכנגדוויפליהוהאלהיםתרדמהעלהאדםויישןויקחאחתמצלעתיוויסגרבשרתחתנהויבןיהוהאלהיםאתהצלעאשרלקחמןהאדםלאשהויבאהאלהאדםויאמרהאדםזאתהפעםעצםמעצמיובשרמבשרילזאתיקראאשהכימאישלקחהזאתעלכןיעזבאישאתאביוואתאמוודבקבאשתווהיולבשראחדויהיושניהםערומיםהאדםואשתוולאיתבששווהנחשהיהערוםמכלחיתהשדהאשרעשהיהוהאלהיםויאמראלהאשהאףכיאמראלהיםלאתאכלומכלעץהגןותאמרהאשהאלהנחשמפריעץהגןנאכלומפריהעץאשרבתוךהגןאמראלהיםלאתאכלוממנוולאתגעובופןתמתוןויאמרה
נחשאלהאשהלאמותתמתוןכיידעאלהיםכיביוםאכלכםממנוונפקחועיניכםוהייתםכאלהיםידעיטובורעותראהאשהכיטובהעץלמאכלוכיתאוההואלעיניםונחמדהעץלהשכילותקחמפריוותאכלותתןגםלאישהעמהויאכלותפקחנהעינישניהםוידעוכיעירמםהםויתפרועלהתאנהויעשולהםחגרתוישמעואתקוליהוהאלהיםמתהלךבגןלרוחהיוםויתחבאהאדםואשתומפנייהוהאלהיםבתוךעץהגןויקראיהוהאלהיםאלהאדםויאמרלואיכהויאמראתקלךשמעתיבגןואיראכיעירםאנכיואחבאויאמרמיהגידלךכיעירםאתההמןהעץאשרצויתיךלבלתיאכלממנואכלתויאמרהאדםהאשהאשרנתתהעמדיהואנתנהלימןהעץ
ואכלויאמריהוהאלהיםלאשהמהזאתעשיתותאמרהאשההנחשהשיאניואכלויאמריהוהאלהיםאלהנחשכיעשיתזאתארוראתהמכלהבהמהומכלחיתהשדהעלגחנךתלךועפרתאכלכלימיחייךואיבהאשיתבינךוביןהאשהוביןזרעךוביןזרעההואישופךראשואתהתשופנועקבאלהאשהאמרהרבהארבהעצבונךוהרנךבעצבתלדיבניםואלאישךתשוקתךוהואימשלבךולאדםאמרכישמעתלקולאשתךותאכלמןהעץאשרצויתיךלאמרלאתאכלממנוארורההאדמהבעבורךבעצבוןתאכלנהכלימיחייךוקוץודרדרתצמיחלךואכלתאתעשבהשדהבזעתאפיךתאכללחםעדשובךאלהאדמהכיממנהלקחתכיעפראתהואלעפרתשובויקראהאדםשםאש
תוחוהכיהואהיתהאםכלחיויעשיהוהאלהיםלאדםולאשתוכתנותעורוילבשםויאמריהוהאלהיםהןהאדםהיהכאחדממנולדעתטובורעועתהפןישלחידוולקחגםמעץהחייםואכלוחילעלםוישלחהויהוהאלהיםמגןעדןלעבדאתהאדמהאשרלקחמשםויגרשאתהאדםוישכןמקדםלגןעדןאתהכרביםואתלהטהחרבהמתהפכתלשמראתדרךעץהחייםוהאדםידעאתחוהאשתוותהרותלדאתקיןותאמרקניתיאישאתיהוהותסףללדתאתאחיואתהבלויהיהבלרעהצאןוקיןהיהעבדאדמהויהימקץימיםויבאקיןמפריהאדמהמנחהליהוהוהבלהביאגםהואמבכרותצאנוומחלבהןוישעיהוהאלהבלואלמנחתוואלקיןואלמנחתולאשעהויחר
לקיןמאדויפלופניוויאמריהוהאלקיןלמהחרהלךולמהנפלופניךהלואאםתיטיבשאתואםלאתיטיבלפתחחטאתרבץואליךתשוקתוואתהתמשלבוויאמרקיןאלהבלאחיוויהיבהיותםבשדהויקםקיןאלהבלאחיוויהרגהוויאמריהוהאלקיןאיהבלאחיךויאמרלאידעתיהשמראחיאנכיויאמרמהעשיתקולדמיאחיךצעקיםאלימןהאדמהועתהארוראתהמןהאדמהאשרפצתהאתפיהלקחתאתדמיאחיךמידךכיתעבדאתהאדמהלאתסףתתכחהלךנעונדתהיהבארץויאמרקיןאליהוהגדולעונימנשואהןגרשתאתיהיוםמעלפניהאדמהומפניךאסתרוהייתינעונדבארץוהיהכלמצאייהרגניויאמרלויהוהלכןכלהרגקיןשבעתיםיקם
וישםיהוהלקיןאותלבלתיהכותאתוכלמצאוויצאקיןמלפנייהוהוישבבארץנודקדמתעדןוידעקיןאתאשתוותהרותלדאתחנוךויהיבנהעירויקראשםהעירכשםבנוחנוךויולדלחנוךאתעירדועירדילדאתמחויאלומחייאלילדאתמתושאלומתושאלילדאתלמךויקחלולמךשתינשיםשםהאחתעדהושםהשניתצלהותלדעדהאתיבלהואהיהאביישבאהלומקנהושםאחיויובלהואהיהאביכלתפשכנורועוגבוצלהגםהואילדהאתתובלקיןלטשכלחרשנחשתוברזלואחותתובלקיןנעמהויאמרלמךלנשיועדהוצלהשמעןקולינשילמךהאזנהאמרתיכיאישהרגתילפצעיוילדלחברתיכישבעתיםיקםקיןולמךשבעיםושבעהוידעאד
םעודאתאשתוותלדבןותקראאתשמושתכישתליאלהיםזרעאחרתחתהבלכיהרגוקיןולשתגםהואילדבןויקראאתשמואנושאזהוחללקראבשםיהוהזהספרתולדתאדםביוםבראאלהיםאדםבדמותאלהיםעשהאתוזכרונקבהבראםויברךאתםויקראאתשמםאדםביוםהבראםויחיאדםשלשיםומאתשנהויולדבדמותוכצלמוויקראאתשמושתויהיוימיאדםאחריהולידואתשתשמנהמאתשנהויולדבניםובנותויהיוכלימיאדםאשרחיתשעמאותשנהושלשיםשנהוימתויחישתחמששניםומאתשנהויולדאתאנושויחישתאחריהולידואתאנוששבעשניםושמנהמאותשנהויולדבניםובנותויהיוכלימישתשתיםעשרהשנהותשעמאותשנהוי
מתויחיאנושתשעיםשנהויולדאתקינןויחיאנושאחריהולידואתקינןחמשעשרהשנהושמנהמאותשנהויולדבניםובנותויהיוכלימיאנושחמששניםותשעמאותשנהוימתויחיקינןשבעיםשנהויולדאתמהללאלויחיקינןאחריהולידואתמהללאלארבעיםשנהושמנהמאותשנהויולדבניםובנותויהיוכלימיקינןעשרשניםותשעמאותשנהוימתויחימהללאלחמששניםוששיםשנהויולדאתירדויחימהללאלאחריהולידואתירדשלשיםשנהושמנהמאותשנהויולדבניםובנותויהיוכלימימהללאלחמשותשעיםשנהושמנהמאותשנהוימתויחיירדשתיםוששיםשנהומאתשנהויולדאתחנוךויחיירדאחריהולידואתחנוךש
מנהמאותשנהויולדבניםובנותויהיוכלימיירדשתיםוששיםשנהותשעמאותשנהוימתויחיחנוךחמשוששיםשנהויולדאתמתושלחויתהלךחנוךאתהאלהיםאחריהולידואתמתושלחשלשמאותשנהויולדבניםובנותויהיכלימיחנוךחמשוששיםשנהושלשמאותשנהויתהלךחנוךאתהאלהיםואיננוכילקחאתואלהיםויחימתושלחשבעושמניםשנהומאתשנהויולדאתלמךויחימתושלחאחריהולידואתלמךשתיםושמוניםשנהושבעמאותשנהויולדבניםובנותויהיוכלימימתושלחתשעוששיםשנהותשעמאותשנהוימתויחילמךשתיםושמניםשנהומאתשנהויולדבןויקראאתשמונחלאמרזהינחמנוממעשנוומעצבוןידינומ
 והיה עקב תשמעון
זיכוי הרבים:

חיפשנו דילוג מינימלי בתורה "והיה עקב", לקוח מהפס': "וְהָיָה עֵקֶב תִּשְׁמְעוּן אֵת הַמִּשְׁפָּטִים הָאֵלֶּה וּשְׁמַרְתֶּם וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם וְשָׁמַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לְךָ אֶת הַבְּרִית וְאֶת הַחֶסֶד אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ", בפרשת שבוע.

ואמרו חז"ל בתנחומא (עקב א) והביא רש"י במקום, מה זה עקב, אלו מצוות שאדם דש בעקביו. ומשמע משום שהנחש, היצר הרע, יכול להזיקו בקלות ביותר בעקב איפה שהמצוות הקלות, כפי שאמרו חז"ל על הפסוק "פורץ גדר ישכנו נחש", על המצוות הקלות כגון מצוות מדבריהם: נטילת ידים, טלטול וכו', כאשר אדם פורץ את הגדר שעשו חכמים אז מייד הנחש מזיקו ויפול באיסורי תורה גדולים וסופו למות, ולכן אמרו (סוטה ד:) אמר ר''א כל המזלזל בנטילת ידים נעקר מן העולם, ופירש"יהמזלזל. שאוכל תמיד בלא נטילת ידים: נעקר. דעובר על דברי חכמים חייב מיתה דכתיב "ופורץ גדר ישכנו נחש(קהלת י, ח).

ולכן חותך הדילוג את הפס' שאמר הקב"ה לנחש לאחר שהעניש אותו שהסית את אדם הראשון, הואישופךראשואתהתשופנועקב , ורואים שהנחש מזיק בעקב של האדם, ששמה המצוות הקלות כאמור, ואדם הראשון קיבל מצוה אחת קלה מכל עץ הגן אכול תאכל ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל ממנו וכו' כמו שאמרו (שבת נה:), והיה לו לקיים "והיה עקב תשמעון", לשמוע בדברים הקלים. אבל הנחש הצליח להזיק בעקב זה, והכתוב שחותך את הדילוג רומז: "וישמעואתקוליהוהאלהיםמתהלךבגן", וזה היה אחרי שחטאו הם שמעו את הקב"ה כביכול מיתהלך בגן, כלומר שמעו כביכול את עקביו של הקב"ה, אלו המצוות הקלות, בדיעבד לאחר החטא, אבל מה שנידרש מהם לשמוע מראש שנאמר, הואישופךראש , כלומר היה לו לאדם הראשון לתכנן מראש ולהזהיר לאשתו לא לאכול מהעץ עד שהנחש בא בעקבו להזיקו, ולכן נענש אדם הראשון במיתה, כאמרם ז"ל שהעובר על דברי חכמים חייב מיתה, ועל זה "פורץ גדר ישכנו נחש", משום דדש בעקביו ולא דקדק במצוות.

ואחר כן, מצינו במדרש הנעלם על איכה שפירשו כך בהדיא ב"ה: "רַבִּי לְוִיטַס חוֹזָאָה פָּתַח, (בראשית ג, טו) "וְאֵיבָה אָשִׁית בֵּינְךָ וּבֵין הָאִשָּׁה וּבֵין זַרְעֲךָ". דְּבָבוֹ סַגֵּי הֲוָה מִן יוֹמָא דְאִתְבְּרֵי עַלְמָא, עַל עִילָה דְּעֵיטָא דְּנָחָשׁ, מֵהַהִיא שַׁעֲתָא דְּאִתְלַטְיָיא, אִתְדַּחְיָיא מִקַּמֵּי תַּרְעָא דְמַלְכָּא, וְהוּא כָּמִין תָּדִיר בֵּין גְּדָרִין דְּעַלְמָא, בֵּין אִינוּן גְּדָרִין דְּאוֹרַיְיתָא, כָּל אִינוּן דְּדָשִׁין בְּעָקֵב, בְּאִינוּן גְּדָרִין, נָשֵׁיךְ לוֹן".

תגובה חדשה

שם השולח
דוא"ל
תגובה
שאלת אבטחה:
איך קוראים לבן של יצחק אבינו?

רמז: יעק...

טבלאות צפנים אחרונות

גונב נפש
מאת יאשיהו מ.ג.
568 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

והיה עקב תשמעון
מאת המערכת
581 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

תשעה באב
מאת יאשיהו מ.ג.
1226 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

מנהיג בטחון, אדום
מאת רונן ע.
771 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

עשו משול לחזיר
מאת המערכת
656 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

עלית למרום שבית שבי
מאת יאשיהו מ. ג.
960 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

הוכחה של מדרש רבה
מאת חזקיהו רם
963 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

פנחס הוא אליהו הנביא 2
מאת רונן ע.
1132 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

פינחס הוא אליהו הנביא
מאת משה ל.
1156 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

סביב רשעים יתהלכון
מאת יאשיהו מ. ג.
1381 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל