SOD TORAH
יב' כסלו התשעט (03:32), פרשת
חפש את הדברים הכי מעניינים בתורה: שם המשפחה שלך, השם שלך, מקום העבודה, בת הזוג שלך
 
צור קשר: sodtorah@gmail.com
מילון ארמית פורומים לוח שנה תוכנה להגהות תפילין תרומות לאברכים

אנא עזרו לנו בתרומה להחזרה בתשובה ותקבלו את התוכנה לדילוגים + תיקון לשם שלכם לפי הדילוגים למעבר לתשלום

חיפוש דילוגים בתורה
חיפוש ביטוי:   איפוס
שיטת חיפוש:  אזור לחיפוש:
אפשרויות הצגת הסתברויות בטבלה הצג תוויותהצג פסוקיםשלח טבלה לחבר הצג דו"ח הסתברות
הגדרות טבלה
רוחב טבלה לפי דילוג + - LCM GCF סידור אוטומטי
התחל טבלה מ- עד « » סידור אורך טבלה
חיתוך רוחב טבלה עד
רוחב הטבלה: + - אורך טבלה: + - מיקום הדילוג: [ | ]
חיתוך רוחב טבלה
ביטוי: | דילוג:
הפסוק שחותך את האות המסומנת בביטוי:
תעוןהעדהלכפרעליהםלפנייהוההןלאהובאאתדמהאלהקדשפנימהאכולתאכלואתהבקדשכאשרצויתיוידבראהרןאלמשההןהיוםהקריבואתחטאתםואתעלתםלפנייהוהותקראנהאתיכאלהואכלתיחטאתהיוםהייטבבעיני
יהוהוישמעמשהוייטבבעיניווידבריהוהאלמשהואלאהרןלאמראלהםדברואלבניישראללאמרזאתהחיהאשרתאכלומכלהבהמהאשרעלהארץכלמפרסתפרסהושסעתשסעפרסתמעלתגרהבבהמהאתהתאכלואךאתזהלאתאכלוממ
עליהגרהוממפרסיהפרסהאתהגמלכימעלהגרההואופרסהאיננומפריסטמאהואלכםואתהשפןכימעלהגרההואופרסהלאיפריסטמאהואלכםואתהארנבתכימעלתגרההואופרסהלאהפריסהטמאההואלכםואתהחזירכימפריס
פרסההואושסעשסעפרסהוהואגרהלאיגרטמאהואלכםמבשרםלאתאכלוובנבלתםלאתגעוטמאיםהםלכםאתזהתאכלומכלאשרבמיםכלאשרלוסנפירוקשקשתבמיםבימיםובנחליםאתםתאכלווכלאשראיןלוסנפירוקשקשתבימ
יםובנחליםמכלשרץהמיםומכלנפשהחיהאשרבמיםשקץהםלכםושקץיהיולכםמבשרםלאתאכלוואתנבלתםתשקצוכלאשראיןלוסנפירוקשקשתבמיםשקץהואלכםואתאלהתשקצומןהעוףלאיאכלושקץהםאתהנשרואתהפרסואת
העזניהואתהדאהואתהאיהלמינהאתכלערבלמינוואתבתהיענהואתהתחמסואתהשחףואתהנץלמינהוואתהכוסואתהשלךואתהינשוףואתהתנשמתואתהקאתואתהרחםואתהחסידההאנפהלמינהואתהדוכיפתואתהעטלףכלש
רץהעוףההלךעלארבעשקץהואלכםאךאתזהתאכלומכלשרץהעוףההלךעלארבעאשרלאכרעיםממעללרגליולנתרבהןעלהארץאתאלהמהםתאכלואתהארבהלמינוואתהסלעםלמינהוואתהחרגללמינהוואתהחגבלמינהווכלשר
ץהעוףאשרלוארבערגליםשקץהואלכםולאלהתטמאוכלהנגעבנבלתםיטמאעדהערבוכלהנשאמנבלתםיכבסבגדיווטמאעדהערבלכלהבהמהאשרהואמפרסתפרסהושסעאיננהשסעתוגרהאיננהמעלהטמאיםהםלכםכלהנגעבהם
יטמאוכלהולךעלכפיובכלהחיהההלכתעלארבעטמאיםהםלכםכלהנגעבנבלתםיטמאעדהערבוהנשאאתנבלתםיכבסבגדיווטמאעדהערבטמאיםהמהלכםוזהלכםהטמאבשרץהשרץעלהארץהחלדוהעכברוהצבלמינהווהאנקהו
הכחוהלטאהוהחמטוהתנשמתאלההטמאיםלכםבכלהשרץכלהנגעבהםבמתםיטמאעדהערבוכלאשריפלעליומהםבמתםיטמאמכלכליעץאובגדאועוראושקכלכליאשריעשהמלאכהבהםבמיםיובאוטמאעדהערבוטהרוכלכליחרש
 בסוכות הושבתי
זיכוי הרבים:

הנה חיפשנו דילוג מינימלי בתורה של "כיבסוכות" לקוח מן הפס' "מג  לְמַעַן יֵדְעוּ דֹרֹתֵיכֶם כִּי בַסֻּכּוֹת הוֹשַׁבְתִּי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּהוֹצִיאִי אוֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם", וחותך הדילוג באופן מדהים את הפס' שכתוב איזה עופות אסורים באכילה הכוס: "וְאֶת הַכּוֹס וְאֶת הַשָּׁלָךְ וְאֶת הַיַּנְשׁוּף", [והכוס זה סוג של עוף לילה דורס], ונשים לב שהַכּוֹס זה בהיפוך אותיות סוכה וחותך בדיוק נפלא את האות ס של הדילוג. [והמילה "סוכה" בדיוק לא מוזכרת בתורה כלל רק "הכוס" מוזכרת ארבע פעמים].

ציפור כוס החרבות (ויקיפדיה). רואים שצבע הכנפיים (הסכך) יוצר הסוואה יחסית למדבר וכך מקשה על טורפים לזהות אותה

וניראה שלא רק הלשון דומה, שהכוס זה סוכה, אלא גם מבחינת המשמעות שפירשו המפרשים שהעוף הניקרא הכוס מלשון של כיסוי שמתכסה מהעין שע"י הסוואה הוא מתכסה, והוא שוכן במדבר שנאמר, "ז דָּמִיתִי לִקְאַת מִדְבָּר, הָיִיתִי כְּכוֹס חֳרָבוֹת", ופירש"י שם, ככוס חרבות. שם עוף כמו "את הכוס ואת השלך ואת הינשוף" : חרבות . מדברות וכו'. עכ"ל. ואם כן גם סוכה היא מלשון לסכך והיא מכסה (לחד מ"ד בסוכה ב.) כמו שנאמר "וְסֻכָּה תִּהְיֶה לְצֵל יוֹמָם מֵחֹרֶב וּלְמַחְסֶה וּלְמִסְתּוֹר מִזֶּרֶם וּמִמָּטָר", ופירש"י שם, ולמחסה. לשון כיסוי. והיינו כמו הכוס הזה שנימצא במדבר ומתכסה מעין כל, כך בני ישראל הלכו במדבר והתכסו בסוכות בענני הכבוד. וכן מצינו שבנ"י משולים לגוזלי הנשר והכנפיים היינו ענני הכבוד, שהרי הכוס זה סוג של נשר במדבר, כְּנֶשֶׁר יָעִיר קִנּוֹ עַל גּוֹזָלָיו יְרַחֵף וגו'. וכן מצינו בתקוני הזוהר (דף ב:) שמדמה את הסוכה לקן ציפור ואת היושבים בה לגוזלים: "וְעַל קַן דְּצִפּוֹרָא דָא אִתְּמַר, (ישעיה ד, ו) וְסֻכָּה תִּהְיֶה לְצֵל יוֹמָם", והסכך אלו הכנפיים שהאמא מסככת על בניה והקן צפור אלו דפנות הסוכה והגוזלים אלו בני ישראל עם ארבעת המינים, ואפשר שהציפור הזאת רמוזה בהכוס כמו שאמרנו לעיל.

ואחרי זה ראינו דברי אור החיים אשר קרך. יתבאר על פי דבריהם ז''ל (ד''ה ג'.) שאמרו שהענן היה מכסה על ישראל ולא היה מקומם ידוע לעולם אלא כשמת אהרן נסתלקו ענני כבוד ובא הכנעני וילחם עם ישראל, וכו' עיי"ש. ורואים בפירוש שחז"ל מתארים את ענני הכבוד בתור כיסוי שהעלים את מקומם של ישראל מעיני כל, וזאת בדיוק ציפור הכוס שהיא סוכה, שמסככת על ישראל, וזאת שיטת ההסוואה שיש לציפור ולכן לא רואים אותה כמעט במדבר כידוע.

והמזמור שם (תהלים קב) אומר,  א  תְּפִלָּה לְעָנִי [עם ישראל, רש"י. על שם שהתענו במדבר, מצודות] כִי יַעֲטֹף [רומז להתעטפות בענני הכבוד - הסוכה] וְלִפְנֵי ה' יִשְׁפֹּךְ שִׂיחוֹ: וכו' ז  דָּמִיתִי לִקְאַת [ציפור קְאַת הנמצאת בֶ-] מִדְבָּר, הָיִיתִי כְּכוֹס חֳרָבוֹת [עם ישראל נידמה לציפור הכוס או לגוזליה בסוכת מדבר]ח  שָׁקַדְתִּי וָאֶהְיֶה כְּצִפּוֹר בּוֹדֵד עַל גָּג [רמז לשכינה]: וכו' כד  עִנָּה בַדֶּרֶךְ כֹּחִי קִצַּר יָמָי [בדרך המדבר הקשה]: ע"כ. וכתב הרמב"ן על פס' (דבר' ח, ג) "וַיְעַנְּךָ וַיַּרְעִבֶךָ וַיַּאֲכִלְךָ אֶת הַמָּן", וזה לשונו: "ויתכן לפרש כי ויענך וירעיבך ויאכילך את המן ענינים שונים, יאמר כי ענה אותך בלכתך במדבר ארבעים שנה כענין "עִנָּה בַדֶּרֶךְ כֹּחִי" (תהי' קב, כד) וירעיבך מתחלה כמו שאמרו (שמ' טז, ג) להמית את הקהל הזה ברעב", ורואים שאע"פ שהיו מכוסים בענני הכבוד שהיו להם למגן וצינה, והיו אוכלים לחם אבירים את המן, בכל זאת ניקרא המדבר עינוי ורעבון, ומדוע, "לְמַעַן עַנֹּתְךָ לְנַסֹּתְךָ לָדַעַת אֶת אֲשֶׁר בִּלְבָבְךָ", היינו לשמוע את התפילה מהלב שלך.

וחיפשנו דילוג מינימלי בטבלה של "ענני", וחותך את הפס', הערבוהנשאאתנבלתםיכבסבגדיו: "וְהַנֹּשֵׂא אֶת נִבְלָתָם יְכַבֵּס בְּגָדָיו", ורומז שהנושא הם הענני כבוד [שהם הסוכות] שהרי עננים נקראים נשיאים וכן כתוב "ז  מַעֲלֶה נְשִׂאִים מִקְצֵה הָאָרֶץ", שנושאים מים, והיינו שאותם ענני כבוד היו מכבסים להם את הבגדים והשמלות שלא יבלו להם, נִבְלָתָם מלשון בלוי וקלקול. וכן פירש"י על הפס', "ד  שִׂמְלָתְךָ לֹא בָלְתָה מֵעָלֶיךָ וְרַגְלְךָ לֹא בָצֵקָה זֶה אַרְבָּעִים שָׁנָה", שמלתך לא בלתה. ענני כבוד היו שפין בכסותם ומגהצים אותם כמין כלים מגוהצים, ואף קטניהם [התינוקות] כמו שהיו גדלים היה גדל לבושן עמהם, כלבוש הזה של חומט שגדל עמו, עכ"ל. ורואים שהם משולים לחומט שזה אחד מהשרצים הטמאים הלכך זה רמוז בפשט הפס' כאן שמדבר על טומאה והנושא את נבלתם וכו', ובהמשך כתוב על החומט ודו"ק.

תגובה חדשה

שם השולח
דוא"ל
תגובה
שאלת אבטחה:
איך קוראים לבן של יצחק אבינו?

רמז: יעק...

טבלאות צפנים אחרונות

שנים אוחזין בטלית - מדהים!
מאת המערכת
24 צפיות
נושא: תלמוד

הזמר הוא הג'ירפה!
מאת המערכת
12 צפיות
נושא: תלמוד

חג חנוכה וסוכות
מאת שלמה א.
1181 צפיות
נושא: תלמוד

גרמא בנזקין פטור
מאת המערכת
466 צפיות
נושא: תלמוד

בסוכות הושבתי
מאת המערכת
819 צפיות
נושא: תלמוד

ערובי תבשילין
מאת המערכת
619 צפיות
נושא: תלמוד

רבן יוחנן בן זכאי
מאת שלמה א.
1289 צפיות
נושא: תלמוד