SOD TORAH
כב' אלול התשעט (07:41), פרשת
חפש את הדברים הכי מעניינים בתורה: שם המשפחה שלך, השם שלך, מקום העבודה, בת הזוג שלך
 
צור קשר: sodtorah@gmail.com
מילון ארמית פורומים לוח שנה תוכנה להגהות תפילין תרומות

אנא עזרו לנו בתרומה להחזרה בתשובה לאברכים ולחולי סרטן ותקבלו את התוכנה לדילוגים או תיקון לשם שלכם לפי הדילוגים למעבר לתשלום

חיפוש דילוגים בתורה
חיפוש ביטוי:   איפוס
שיטת חיפוש:  אזור לחיפוש:
אפשרויות הצגת הסתברויות בטבלה הצג תוויותהצג פסוקיםשלח טבלה לחבר הצג דו"ח הסתברות
הגדרות טבלה
רוחב טבלה לפי דילוג + - LCM GCF סידור אוטומטי
התחל טבלה מ- עד « » סידור אורך טבלה
חיתוך רוחב טבלה עד
רוחב הטבלה: + - אורך טבלה: + - מיקום הדילוג: [ | ]
חיתוך רוחב טבלה
ביטוי: | דילוג:
הפסוק שחותך את האות המסומנת בביטוי:
םהשמינילטהרתואלהכהןאלפתחאהלמועדלפנייהוהולקחהכהןאתכבשהאשםואתלגהשמןוהניףאתםהכהןתנופהלפנייהוהושחטאתכבשהאשםולקחהכהןמדםהאשםונתןעלתנוךאזןהמטהרהימניתועלבהןידוהימניתועלבהןרגלוהימניתומןהשמןיצקהכהןעלכףהכהןהשמאליתוהזההכהןבאצבעוהימניתמןהשמןאשרעלכפוהשמאליתשבעפעמיםלפנייהוהונתןהכהןמןהשמןאשרעלכפו
עלתנוךאזןהמטהרהימניתועלבהןידוהימניתועלבהןרגלוהימניתעלמקוםדםהאשםוהנותרמןהשמןאשרעלכףהכהןיתןעלראשהמטהרלכפרעליולפנייהוהועשהאתהאחדמןהתריםאומןבניהיונהמאשרתשיגידואתאשרתשיגידואתהאחדחטאתואתהאחדעלהעלהמנחהוכפרהכהןעלהמטהרלפנייהוהזאתתורתאשרבונגעצרעתאשרלאתשיגידובטהרתווידבריהוהאלמשהואלאהרןלאמרכי
תבאואלארץכנעןאשראנינתןלכםלאחזהונתתינגעצרעתבביתארץאחזתכםובאאשרלוהביתוהגידלכהןלאמרכנגענראהליבביתוצוההכהןופנואתהביתבטרםיבאהכהןלראותאתהנגעולאיטמאכלאשרבביתואחרכןיבאהכהןלראותאתהביתוראהאתהנגעוהנההנגעבקירתהביתשקערורתירקרקתאואדמדמתומראיהןשפלמןהקירויצאהכהןמןהביתאלפתחהביתוהסגיראתהביתשבעתימים
ושבהכהןביוםהשביעיוראהוהנהפשההנגעבקירתהביתוצוההכהןוחלצואתהאבניםאשרבהןהנגעוהשליכואתהןאלמחוץלעיראלמקוםטמאואתהביתיקצעמביתסביבושפכואתהעפראשרהקצואלמחוץלעיראלמקוםטמאולקחואבניםאחרותוהביאואלתחתהאבניםועפראחריקחוטחאתהביתואםישובהנגעופרחבביתאחרחלץאתהאבניםואחריהקצותאתהביתואחריהטוחובאהכהןוראהוהנ
הפשההנגעבביתצרעתממארתהואבביתטמאהואונתץאתהביתאתאבניוואתעציוואתכלעפרהביתוהוציאאלמחוץלעיראלמקוםטמאוהבאאלהביתכלימיהסגיראתויטמאעדהערבוהשכבבביתיכבסאתבגדיווהאכלבביתיכבסאתבגדיוואםבאיבאהכהןוראהוהנהלאפשההנגעבביתאחריהטחאתהביתוטהרהכהןאתהביתכינרפאהנגעולקחלחטאאתהביתשתיצפריםועץארזושניתולעתואזבוש
חטאתהצפרהאחתאלכליחרשעלמיםחייםולקחאתעץהארזואתהאזבואתשניהתולעתואתהצפרהחיהוטבלאתםבדםהצפרהשחוטהובמיםהחייםוהזהאלהביתשבעפעמיםוחטאאתהביתבדםהצפורובמיםהחייםובצפרהחיהובעץהארזובאזבובשניהתולעתושלחאתהצפרהחיהאלמחוץלעיראלפניהשדהוכפרעלהביתוטהרזאתהתורהלכלנגעהצרעתולנתקולצרעתהבגדולביתולשאתולספחתולבה
רתלהורתביוםהטמאוביוםהטהרזאתתורתהצרעתוידבריהוהאלמשהואלאהרןלאמרדברואלבניישראלואמרתםאלהםאישאישכייהיהזבמבשרוזובוטמאהואוזאתתהיהטמאתובזובוררבשרואתזובואוהחתיםבשרומזובוטמאתוהואכלהמשכבאשרישכבעליוהזביטמאוכלהכליאשרישבעליויטמאואישאשריגעבמשכבויכבסבגדיוורחץבמיםוטמאעדהערבוהישבעלהכליאשרישבעליוהזב
יכבסבגדיוורחץבמיםוטמאעדהערבוהנגעבבשרהזביכבסבגדיוורחץבמיםוטמאעדהערבוכיירקהזבבטהורוכבסבגדיוורחץבמיםוטמאעדהערבוכלהמרכבאשרירכבעליוהזביטמאוכלהנגעבכלאשריהיהתחתיויטמאעדהערבוהנושאאותםיכבסבגדיוורחץבמיםוטמאעדהערבוכלאשריגעבוהזבוידיולאשטףבמיםוכבסבגדיוורחץבמיםוטמאעדהערבוכליחרשאשריגעבוהזבישברוכ
 חיה זיסל בראון הי''ד
זיכוי הרבים:

חיה זיסל בראון ז"ל תינוקת בת שלושה חודשים אשר נרצחה בירושלים בפיגוע בגבעת התחמושת הי"ד. ובכן חיפשנו נחמה והנה חיתוך הקרוב ביותר של "זיסל" במקביל "בראון", ולאחר מכן גם "חיה", כולם באותו דילוג 281.

נשים לב שהדילוג "חיה", חותך את הפסוק ואתהצפרהחיה: "ולקח את עץ הארז ואת האזב ואת שני התולעת ואת הצפר החיה וטבל אתם בדם הצפר השחוטה ובמים החיים והזה אל הבית שבע פעמים", ורואים ששמה של התינוקת חותך את הציפור החי"ה ורומז שהיא בחינת הציפור החיה. וכאן מדובר על טהרת הבית המנוגע, כאשר בא נגע צרעת לבית שרומז לכך שבעל הבית מחזיק עבירות בידו כמו שדרשו חז"ל (ערכין טז.) על שבעה דברים נגעים באין על לשון הרע ועל שפיכות דמים וכו'. והכהן מוציא כל הכלי חרס מהבית למשך שבוע והבית בהסגר ולאחר מכן שב הכהן לראות אם התפשט הנגע, אם המשיך להתפשט אז צריך לחלוץ ולקצות ולהטיח את הבית במקום שהנגע ואחרי זה לחכות שבוע נוסף לראות אם הנגע חוזר למקומו, אם חוזר למקומו צריך ליתוץ את הבית כולו משום שאין לו תקנה כבר, ואם לא חוזר הנגע מביא בעל הבית קרבן שתי צפורים טהורות ועץ ארז ותולעת שני ואזוב.

ויתכן שרומז שהבית זה בחינת בית ישראל, והצפור החיה שבגימטריה עם המילים והכולל "חיה זיסל בראון" שווה "צפר חיה" [389+3+1=393], ורומז שהיא באה לעולם בבחינת צפור שכידוע צפור זאת הנשמה וכן פירש אור החיים, "שתי צפרים חיות טהורות הם ב' משיחים ונקרא צפור כי כן יתכנו נשמות העליונות", וניראה שהיא היתה נשמה גבוהה שהרי באה לעולם לתיקון קצר בלבד לשלושה חודשים וחזרה, ויתכן וזאת בחינת ההשתלחות של הצפור שנאמר בהמשך: "נג  ושלח את הצפר החיה אל מחוץ לעיר אל פני השדה וכפר על הבית וטהר", רומז לכך שחזרה למקומה מחוץ לעיר, ובכך מכפרת על הבית עם ישראל, וכן פירש אור החיים על ב' המשיחים שיכפרו על עם ישראל ובצורה כזאת כל נשמה יקרה מכפרת.

ועוד יש לזה רמז, שכל הדילוגים כאמור מופיעים בדילוג אחד 281, בגימטריה רפ"א. וגם הדילוג "רפא" מופיע במקביל ממש ל-"חיה". ולשון רפואה תמיד נופל על טהרת נגעים כמו שנאמר במרים שהיתה מצורעת כשלג, "אל נא רפא נא לה", וגם כאן נאמר "וטהר הכהן את הבית כי נרפא הנגע".

וכן רומז הפס' בישעיה, ה  "כצפרים עפות כן יגן ה' צבאות על ירושלם גנון והציל פסח והמליט", כלומר כמו צפורים עפות שהם בחינת הצדיקים כמו שאמר אור החיים, שהם משולחים וחוזרים למקומם כדי להגן ולהציל את עם ישראל מהפורענות, וכך גם היתה הנשמה הזאת, חיה זיסל בראון הי"ד, שהיא צפור חיה ודאי, כך הקב"ה יגן על ירושלים. וכן מה שכתוב "והציל פסח והמליט", בגימטריה שווה בדיוק "חיה זיסל בראון", [=389].

תגובה חדשה

שם השולח
דוא"ל
תגובה