SOD TORAH
ז' כסלו התשעט (06:32), פרשת
חפש את הדברים הכי מעניינים בתורה: שם המשפחה שלך, השם שלך, מקום העבודה, בת הזוג שלך
 
צור קשר: sodtorah@gmail.com
מילון ארמית פורומים לוח שנה תוכנה להגהות תפילין תרומות לאברכים

אנא עזרו לנו בתרומה לאברכים ולהחזרה בתשובה ותקבלו את התוכנה לדילוגים + תיקון לשם שלכם לפי הדילוגים למעבר לתשלום

חיפוש דילוגים בתורה
חיפוש ביטוי:   איפוס
שיטת חיפוש:  אזור לחיפוש:
אפשרויות הצגת הסתברויות בטבלה הצג תוויותהצג פסוקיםשלח טבלה לחבר הצג דו"ח הסתברות
הגדרות טבלה
רוחב טבלה לפי דילוג + - LCM GCF סידור אוטומטי
התחל טבלה מ- עד « » סידור אורך טבלה
חיתוך רוחב טבלה עד
רוחב הטבלה: + - אורך טבלה: + - מיקום הדילוג: [ | ]
חיתוך רוחב טבלה
ביטוי: | דילוג:
הפסוק שחותך את האות המסומנת בביטוי:
םוחמריםותלדשרהאשתאדניבןלאדניאחריזקנתהויתןלואתכלאשרלווישבעניאדנילאמרלאתקחאשהלבנימבנותהכנעניאשראנכיישבבארצואםלאאלביתאביתלךואלמשפחתיולקחתאשהלבניואמראלאדניאלילאתלךהאשהאחריויאמראלייהוהאשרהתהלכתילפניוישלחמלאכואתךוהצליחדרכךולקחתאשהלבניממשפחתיומביתאביאזתנקהמאלתיכיתבואאלמשפחתיואםלאיתנולךוהייתנקימאלתיואבאהיוםאלהעיןואמריהוהאלהיאדניאברהםאםישךנאמצליחדרכיאשראנכיהלךעליההנהאנכינצבעלעיןהמיםוהיההעלמההיצאתלשאבואמרתיאליההשקינינאמעטמיםמכדךואמרהאליגםאתהשתהוגםלגמליךאשאבהואהאשהאשרהכיחיהוהלבןאדניאניטרםאכלהלדבראללביוהנהרבקהיצאתוכדהעלשכמהותרדהעינהותשאבואמראליההשקינינאותמהרותורדכדהמעליהותאמרשתהוגםגמליךאשקהואשתוגםהגמליםהשקתהואשאלאתהואמרבתמיאתותאמרבתבתואלבןנחוראשרילדהלומלכהואשםהנזםעלאפהוהצמידיםעלידיהואקדואשתחוהליהוהואברךאתיהוהאלהיאדניאברהםאשרהנחניבדרךאמתלקחתאתבתאחיאדנילבנוועתה
אםישכםעשיםחסדואמתאתאדניהגידוליואםלאהגידוליואפנהעלימיןאועלשמאלויעןלבןובתואלויאמרומיהוהיצאהדברלאנוכלדבראליךרעאוטובהנהרבקהלפניךקחולךותהיאשהלבןאדניךכאשרדבריהוהויהיכאשרשמעעבדאברהםאתדבריהםוישתחוארצהליהוהויוצאהעבדכליכסףוכליזהבובגדיםויתןלרבקהומגדנתנתןלאחיהולאמהויאכלווישתוהואוהאנשיםאשרעמווילינוויקומובבקרויאמרשלחנילאדניויאמראחיהואמהתשבהנעראתנוימיםאועשוראחרתלךויאמראלהםאלתאחרואתיויהוההצליחדרכישלחוניואלכהלאדניויאמרונקראלנערונשאלהאתפיהויקראולרבקהויאמרואליההתלכיעםהאישהזהותאמראלךוישלחואתרבקהאחתםואתמנקתהואתעבדאברהםואתאנשיוויברכואתרבקהויאמרולהאחתנואתהיילאלפירבבהויירשזרעךאתשערשנאיוותקםרבקהונערתיהותרכבנהעלהגמליםותלכנהאחריהאישויקחהעבדאתרבקהוילךויצחקבאמבואבארלחיראיוהואיושבבארץהנגבויצאיצחקלשוחבשדהלפנותערבוישאעיניוויראוהנהגמליםבאיםותשארבקהאתעיניהותראאתיצחקותפלמעלהגמלותאמ
ראלהעבדמיהאישהלזהההלךבשדהלקראתנוויאמרהעבדהואאדניותקחהצעיףותתכסויספרהעבדליצחקאתכלהדבריםאשרעשהויבאהיצחקהאהלהשרהאמוויקחאתרבקהותהילולאשהויאהבהוינחםיצחקאחריאמוויסףאברהםויקחאשהושמהקטורהותלדלואתזמרןואתיקשןואתמדןואתמדיןואתישבקואתשוחויקשןילדאתשבאואתדדןובנידדןהיואשורםולטושםולאמיםובנימדיןעיפהועפרוחנךואבידעואלדעהכלאלהבניקטורהויתןאברהםאתכלאשרלוליצחקולבניהפילגשיםאשרלאברהםנתןאברהםמתנתוישלחםמעליצחקבנובעודנוחיקדמהאלארץקדםואלהימישניחייאברהםאשרחימאתשנהושבעיםשנהוחמששניםויגועוימתאברהםבשיבהטובהזקןושבעויאסףאלעמיוויקברואתויצחקוישמעאלבניואלמערתהמכפלהאלשדהעפרןבןצחרהחתיאשרעלפניממראהשדהאשרקנהאברהםמאתבניחתשמהקבראברהםושרהאשתוויהיאחרימותאברהםויברךאלהיםאתיצחקבנווישביצחקעםבארלחיראיואלהתלדתישמעאלבןאברהםאשרילדההגרהמצריתשפחתשרהלאברהםואלהשמותבניישמעאלבשמתםלתולדתםבכרישמעאלנביתוקדרואדב
אלומבשםומשמעודומהומשאחדדותימאיטורנפישוקדמהאלההםבניישמעאלואלהשמתםבחצריהםובטירתםשניםעשרנשיאםלאמתםואלהשניחייישמעאלמאתשנהושלשיםשנהושבעשניםויגועוימתויאסףאלעמיווישכנומחוילהעדשוראשרעלפנימצריםבאכהאשורהעלפניכלאחיונפלואלהתולדתיצחקבןאברהםאברהםהולידאתיצחקויהייצחקבןארבעיםשנהבקחתואתרבקהבתבתואלהארמימפדןארםאחותלבןהארמילולאשהויעתריצחקליהוהלנכחאשתוכיעקרההואויעתרלויהוהותהררבקהאשתוויתרצצוהבניםבקרבהותאמראםכןלמהזהאנכיותלךלדרשאתיהוהויאמריהוהלהשניגייםבבטנךושנילאמיםממעיךיפרדוולאםמלאםיאמץורביעבדצעירוימלאוימיהללדתוהנהתומםבבטנהויצאהראשוןאדמוניכלוכאדרתשערויקראושמועשוואחריכןיצאאחיווידואחזתבעקבעשוויקראשמויעקבויצחקבןששיםשנהבלדתאתםויגדלוהנעריםויהיעשואישידעצידאיששדהויעקבאישתםישבאהליםויאהביצחקאתעשוכיצידבפיוורבקהאהבתאתיעקבויזדיעקבנזידויבאעשומןהשדהוהואעיףויאמרעשואליעקבהלעיטנינאמןהאדם
האדםהזהכיעיףאנכיעלכןקראשמואדוםויאמריעקבמכרהכיוםאתבכרתךליויאמרעשוהנהאנכיהולךלמותולמהזהליבכרהויאמריעקבהשבעהליכיוםוישבעלווימכראתבכרתוליעקבויעקבנתןלעשולחםונזידעדשיםויאכלוישתויקםוילךויבזעשואתהבכרהויהירעבבארץמלבדהרעבהראשוןאשרהיהבימיאברהםוילךיצחקאלאבימלךמלךפלשתיםגררהויראאליויהוהויאמראלתרדמצרימהשכןבארץאשראמראליךגורבארץהזאתואהיהעמךואברכךכילךולזרעךאתןאתכלהארצתהאלוהקמתיאתהשבעהאשרנשבעתילאברהםאביךוהרביתיאתזרעךככוכביהשמיםונתתילזרעךאתכלהארצתהאלוהתברכובזרעךכלגוייהארץעקבאשרשמעאברהםבקליוישמרמשמרתימצותיחקותיותורתיוישביצחקבגררוישאלואנשיהמקוםלאשתוויאמראחתיהואכייראלאמראשתיפןיהרגניאנשיהמקוםעלרבקהכיטובתמראההואויהיכיארכולושםהימיםוישקףאבימלךמלךפלשתיםבעדהחלוןויראוהנהיצחקמצחקאתרבקהאשתוויקראאבימלךליצחקויאמראךהנהאשתךהואואיךאמרתאחתיהואויאמראליויצחקכיאמרתיפןאמותעליהויאמראבימלךמה
זאתעשיתלנוכמעטשכבאחדהעםאתאשתךוהבאתעלינואשםויצואבימלךאתכלהעםלאמרהנגעבאישהזהובאשתומותיומתויזרעיצחקבארץההואוימצאבשנהההואמאהשעריםויברכהויהוהויגדלהאישוילךהלוךוגדלעדכיגדלמאדויהילומקנהצאןומקנהבקרועבדהרבהויקנאואתופלשתיםוכלהבארתאשרחפרועבדיאביובימיאברהםאביוסתמוםפלשתיםוימלאוםעפרויאמראבימלךאליצחקלךמעמנוכיעצמתממנומאדוילךמשםיצחקויחןבנחלגררוישבשםוישביצחקויחפראתבארתהמיםאשרחפרובימיאברהםאביוויסתמוםפלשתיםאחרימותאברהםויקראלהןשמותכשמתאשרקראלהןאביוויחפרועבדייצחקבנחלוימצאושםבארמיםחייםויריבורעיגררעםרעייצחקלאמרלנוהמיםויקראשםהבארעשקכיהתעשקועמוויחפרובאראחרתויריבוגםעליהויקראשמהשטנהויעתקמשםויחפרבאראחרתולארבועליהויקראשמהרחבותויאמרכיעתההרחיביהוהלנוופרינובארץויעלמשםבארשבעויראאליויהוהבלילהההואויאמראנכיאלהיאברהםאביךאלתיראכיאתךאנכיוברכתיךוהרביתיאתזרעךבעבוראברהםעבדיויבןשםמזבחויקראבש
םיהוהויטשםאהלוויכרושםעבדייצחקבארואבימלךהלךאליומגררואחזתמרעהוופיכלשרצבאוויאמראלהםיצחקמדועבאתםאליואתםשנאתםאתיותשלחונימאתכםויאמרוראוראינוכיהיהיהוהעמךונאמרתהינאאלהבינותינובינינוובינךונכרתהבריתעמךאםתעשהעמנורעהכאשרלאנגענוךוכאשרעשינועמךרקטובונשלחךבשלוםאתהעתהברוךיהוהויעשלהםמשתהויאכלווישתווישכימובבקרוישבעואישלאחיווישלחםיצחקוילכומאתובשלוםויהיביוםההואויבאועבדייצחקויגדולועלאדותהבאראשרחפרוויאמרולומצאנומיםויקראאתהשבעהעלכןשםהעירבארשבעעדהיוםהזהויהיעשובןארבעיםשנהויקחאשהאתיהודיתבתבאריהחתיואתבשמתבתאילןהחתיותהייןמרתרוחליצחקולרבקהויהיכיזקןיצחקותכהיןעיניומראתויקראאתעשובנוהגדלויאמראליובניויאמראליוהנניויאמרהנהנאזקנתילאידעתייוםמותיועתהשאנאכליךתליךוקשתךוצאהשדהוצודהליצידהועשהלימטעמיםכאשראהבתיוהביאהליואכלהבעבורתברכךנפשיבטרםאמותורבקהשמעתבדבריצחקאלעשובנווילךעשוהשדהלצודצידלהביא
ורבקהאמרהאליעקבבנהלאמרהנהשמעתיאתאביךמדבראלעשואחיךלאמרהביאהליצידועשהלימטעמיםואכלהואברככהלפנייהוהלפנימותיועתהבנישמעבקלילאשראנימצוהאתךלךנאאלהצאןוקחלימשםשניגדייעזיםטביםואעשהאתםמטעמיםלאביךכאשראהבוהבאתלאביךואכלבעבראשריברכךלפנימותוויאמריעקבאלרבקהאמוהןעשואחיאיששערואנכיאישחלקאוליימשניאביוהייתיבעיניוכמתעתעוהבאתיעליקללהולאברכהותאמרלואמועליקללתךבניאךשמעבקליולךקחליוילךויקחויבאלאמוותעשאמומטעמיםכאשראהבאביוותקחרבקהאתבגדיעשובנההגדלהחמדתאשראתהבביתותלבשאתיעקבבנההקטןואתערתגדייהעזיםהלבישהעלידיוועלחלקתצואריוותתןאתהמטעמיםואתהלחםאשרעשתהבידיעקבבנהויבאאלאביוויאמראביויאמרהננימיאתהבניויאמריעקבאלאביואנכיעשובכרךעשיתיכאשרדברתאליקוםנאשבהואכלהמצידיבעבורתברכנינפשךויאמריצחקאלבנומהזהמהרתלמצאבניויאמרכיהקרהיהוהאלהיךלפניויאמריצחקאליעקבגשהנאואמשךבניהאתהזהבניעשואםלאויגשיעקבאליצחקאביווימש
הוויאמרהקלקוליעקבוהידיםידיעשוולאהכירוכיהיוידיוכידיעשואחיושערתויברכהוויאמראתהזהבניעשוויאמראניויאמרהגשהליואכלהמצידבנילמעןתברכךנפשיויגשלוויאכלויבאלוייןוישתויאמראליויצחקאביוגשהנאושקהליבניויגשוישקלווירחאתריחבגדיוויברכהוויאמרראהריחבניכריחשדהאשרברכויהוהויתןלךהאלהיםמטלהשמיםומשמניהארץורבדגןותירשיעבדוךעמיםוישתחולךלאמיםהוהגבירלאחיךוישתחוולךבניאמךארריךארורומברכיךברוךויהיכאשרכלהיצחקלברךאתיעקבויהיאךיצאיצאיעקבמאתפנייצחקאביוועשואחיובאמצידוויעשגםהואמטעמיםויבאלאביוויאמרלאביויקםאביויאכלמצידבנובעברתברכנינפשךויאמרלויצחקאביומיאתהויאמראניבנךבכרךעשוויחרדיצחקחרדהגדלהעדמאדויאמרמיאפואהואהצדצידויבאליואכלמכלבטרםתבואואברכהוגםברוךיהיהכשמעעשואתדבריאביוויצעקצעקהגדלהומרהעדמאדויאמרלאביוברכניגםאניאביויאמרבאאחיךבמרמהויקחברכתךויאמרהכיקראשמויעקבויעקבניזהפעמיםאתבכרתילקחוהנהעתהלקחברכתיוי
אמרהלאאצלתליברכהויעןיצחקויאמרלעשוהןגבירשמתיולךואתכלאחיונתתילולעבדיםודגןותירשסמכתיוולכהאפואמהאעשהבניויאמרעשואלאביוהברכהאחתהואלךאביברכניגםאניאביוישאעשוקלוויבךויעןיצחקאביוויאמראליוהנהמשמניהארץיהיהמושבךומטלהשמיםמעלועלחרבךתחיהואתאחיךתעבדוהיהכאשרתרידופרקתעלומעלצוארךוישטםעשואתיעקבעלהברכהאשרברכואביוויאמרעשובלבויקרבוימיאבלאביואהרגהאתיעקבאחיויגדלרבקהאתדבריעשובנההגדלותשלחותקראליעקבבנההקטןותאמראליוהנהעשואחיךמתנחםלךלהרגךועתהבנישמעבקליוקוםברחלךאללבןאחיחרנהוישבתעמוימיםאחדיםעדאשרתשובחמתאחיךעדשובאףאחיךממךושכחאתאשרעשיתלוושלחתיולקחתיךמשםלמהאשכלגםשניכםיוםאחדותאמררבקהאליצחקקצתיבחיימפניבנותחתאםלקחיעקבאשהמבנותחתכאלהמבנותהארץלמהליחייםויקראיצחקאליעקבויברךאתוויצוהוויאמרלולאתקחאשהמבנותכנעןקוםלךפדנהארםביתהבתואלאביאמךוקחלךמשםאשהמבנותלבןאחיאמךואלשדייברךאתךויפרךוירבךוהייתלקהלעמ
יםויתןלךאתברכתאברהםלךולזרעךאתךלרשתךאתארץמגריךאשרנתןאלהיםלאברהםוישלחיצחקאתיעקבוילךפדנהארםאללבןבןבתואלהארמיאחירבקהאםיעקבועשוויראעשוכיברךיצחקאתיעקבושלחאתופדנהארםלקחתלומשםאשהבברכואתוויצועליולאמרלאתקחאשהמבנותכנעןוישמעיעקבאלאביוואלאמווילךפדנהארםויראעשוכירעותבנותכנעןבעינייצחקאביווילךעשואלישמעאלויקחאתמחלתבתישמעאלבןאברהםאחותנביותעלנשיולולאשהויצאיעקבמבארשבעוילךחרנהויפגעבמקוםוילןשםכיבאהשמשויקחמאבניהמקוםוישםמראשתיווישכבבמקוםההואויחלםוהנהסלםמצבארצהוראשומגיעהשמימהוהנהמלאכיאלהיםעליםוירדיםבווהנהיהוהנצבעליוויאמראנייהוהאלהיאברהםאביךואלהייצחקהארץאשראתהשכבעליהלךאתננהולזרעךוהיהזרעךכעפרהארץופרצתימהוקדמהוצפנהונגבהונברכובךכלמשפחתהאדמהובזרעךוהנהאנכיעמךושמרתיךבכלאשרתלךוהשבתיךאלהאדמההזאתכילאאעזבךעדאשראםעשיתיאתאשרדברתילךוייקץיעקבמשנתוויאמראכןישיהוהבמקוםהזהואנכילאידעתיוייראוי
 טיטוס הרשע
זיכוי הרבים:
פורסם בתאריך: י' סיון התשעה (28/5/2015)

טיטוס הרשע

חיפשנו דילוג "טיטוס" ומצאנו בהמשך הדילוג "טיטוסארמי", ארמי אותיות רמאי, והיינו רומאי כי הוא היה הקיסר הרומאי שהחריב את בית המקדש השני. שהם ההמשך של לבן הארמי כידוע שהיה מתנהג ברמאות עם יעקב, והוא היה הראשון שרצה להשמיד את יעקב כליל שנאמר "אֲרַמִּי אוֹבֵד אָבִי" (דברים כו, ה), וכאן בא לרמוז שטיטוס הרשע בחינת ארמי. וניראה מהתלמוד ירושלמי שארמי הוא רומאי[1].

 

תמונה 1: גלגול לבן לבלעם ולכושן רשעתיים, והקשר לעשיו וטיטוס, כולם בחינת רומאים ארמים.

וכידוע שטיטוס הוא מצאצאיו של עשיו הרשע ולכן הדילוג כאן של טיטוס חותך את הפס' שכתוב: ליעקבבנההקטן..עשואחיךמתנחםלךלהרגך כידוע טיטוס היה בן בנו של עשיו הרשע כמובא במס' גיטין (נו:) "עמד עליו [על טיטוס] נחשול שבים לטובעו אמר כמדומה אני שאלהיהם של אלו אין גבורתו אלא במים, בא פרעה טבעו במים, בא סיסרא טבעו במים, אף הוא עומד עלי לטובעני במים אם גבור הוא יעלה ליבשה ויעשה עמי מלחמה. יצתה בת קול ואמרה לו: רשע בן רשע בן בנו של עשו הרשע בריה קלה יש לי בעולמי ויתוש שמה וכו'". ולכן רומז כאן הדילוג שחותך את הפס' " הִנֵּה עֵשָׂו אָחִיךָ מִתְנַחֵם לְךָ לְהָרְגֶךָ", על טיטוס שהיה מזרע עשו אדום.

וכן בשורה הראשונה בדילוג כתוב ויאמראחיהואמהתשבהנעראתנוימיםאועשוראחרתלך רואים שלבן מנסה לרמא את אליעזר עבד אברהם, להשאיר את רבקה ימים או עשור, וכמו כן רימא את יעקב עם בנותיו, ורצה לגזול את כל הרכוש שלו וכהנה. ומובא במס' גיטין (נו:) שאונקלוס העלה את נשמת טיטוס באוב ושאל אותו אם כדאי להתגייר, וכן העלה אחרי זה את בלעם הרשע ולאחר מכן את רשעי ישראל, וניראה שהכוונה שם ליש"ו, רק מפני הצנזורה שינו לפושעי ישראל ואם כן כל אלה קשורים שטיטוס היה רומאי ובלעם היה ארמי שאמרו חז"ל (סנהדרין קה:) תנא הוא בעור הוא כושן רשעתים הוא לבן הארמי, כלומר בלעם היה בנו של לבן הארמי, וגם כן היה מארם נהריים. וכולם קשורים לאומה הרומאית.

וכל זה מוביל למה שחותך הדילוג ויסתמוםפלשתים עניין הבארות שסתמו פלשתים לאברהם ויצחק, הרמב"ן (בראשית כו, כ) כתב ששני הבארות הראשונים שסתמו רומזים לביה"מ הראשון והשני, והבאר השלישי שלא נסתם הוא ביה"מ השלישי וז"ל:"  ויקרא שם הבאר עשק. יספר הכתוב ויאריך בענין הבארות ואין בפשוטי הספור תועלת ולא כבוד גדול ליצחק והוא ואביו עשו אותם בשוה אבל יש בדבר ענין נסתר בתוכו כי בא להודיע דבר עתיד כי "באר מים חיים" ירמוז לבית אלהים אשר יעשו בניו של יצחק ולכן הזכיר באר מים חיים כמו שאמר (ירמיהו יז יג) מקור מים חיים את ה' וקרא הראשון עשק ירמוז לבית הראשון אשר התעשקו עמנו ועשו אותנו כמה מחלוקות וכמה מלחמות עד שהחריבוהו והשני קרא שמה שטנה שם קשה מן הראשון והוא הבית השני שקרא אותו כשמו שכתוב בו (עזרא ד, ו) ובמלכות אחשורוש בתחילת מלכותו כתבו שטנה על יושבי יהודה וירושלם וכל ימיו היו לנו לשטנה עד שהחריבוהו וגלו ממנו גלות רעה והשלישי קרא רחובות הוא הבית העתיד שיבנה במהרה בימינו והוא יעשה בלא ריב ומצה והאל ירחיב את גבולנו כמו שנאמר (דברים יט, ח) ואם ירחיב ה' אלהיך את גבולך כאשר דבר וגו' שהוא לעתיד וכתיב בבית השלישי (יחזקאל מא, ז) ורחבה ונסבה למעלה למעלה ופרינו בארץ שכל העמים יעבדוהו שכם אחד". ולכן הדילוג טיטוס חותך כאן משום שהוא החריב ביה"מ השני כידוע".

 


[1] מובא שם (שביעית פ"ד ה"ב)  רבי אבא בר זמינא הוה מחייט קמי חד ארמאי ברומי כו', פי' ראב"ז היה עובד אצל ארמי אחד ברומי והיה אותו ארמי מכריח אותו לאכול בשר נבילה והיה מסרב לאכול, והפציר בו וסירב, עד שאמר לו אותו ארמי תדע לך שאם לא היית מסרב הייתי הורג אותך כי אם יהודי אתה תתנהג כך, ואם ארמי אתה תתנהג כמו ארמי, ע"כ. ואם אם היו ברומי של איטליה היה צריך לומר ואם רומאי אתה תתנהג כמו רומאי, לכן משמע שהרומאים הגיעו מהארמים או שנסתפחו אליהם.

תגובה חדשה

שם השולח
דוא"ל
תגובה
שאלת אבטחה:
איך קוראים לבן של אברהם אבינו?

רמז: יצח...

טבלאות צפנים אחרונות

אקמצא חרבה ירושלים
מאת רונן ע.
48 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

מ' יום ליצירת הולד
מאת רונן ע.
147 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

עבור השנה
מאת המערכת
174 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

נ' שערי בינה
מאת המערכת
192 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

טיטוס הרשע
מאת שלמה ח. ע.
308 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

אברהם, בהבראם
מאת שלמה א.
618 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל

אמת מארץ תצמח
מאת המערכת
171 צפיות
נושא: מדרשי חז"ל